شنیده ایم که... 57

ارسال در شنیده ایم که

shanide- مصائب مديران بومي!

- مصائب مدارس يك نوبته

- بریم پل زمان خان!

 

- و ...

 

مصائب مديران بومي!

در 9 ماه اخير، شاهد انتصاب 12 رئیس اداره و مدیر فرمانداري در سطح شهرستان بودیم كه بجز یک مورد، همه اين انتصابات (92 درصد) از افراد غيربومي هستند: فرماندار، بخشدار، معاون فرماندار و روساي آموزش و پرورش، محیط زیست، سپاه، تعاون، دانشگاه پیام نور، میراث فرهنگی، منابع طبیعی، بنیاد مسکن. این انتصابات 11 گانه خبر از حذف 5 مدیر بومی، ابقای 3 غیر بومی و همچنین انتصاب سه غیربومی برای ادارات جدیدالتاسیس می دهد. برخی از فعالان سیاسی، در خصوص علت این امر می گویند هر فرد بومی که برای مسئولیتی معرفی می شود آنقدر از سوی گروههای سیاسی مورد خدشه قرار می گیرد و اصطلاحاً زیرآبش زده می شود که نهایتا مدیران استان ترجیح می دهند یک فرد غیربومی را منصوب کنند تا از شر دردسرها و مزاحمت ها خلاص شوند ضمن آنكه مدير غيربومي به علت ناشناس بودن مورد مخالفت گروههاي داخل شهر قرار نمي گيرد و همچنين چون تعصبات محله اي بي جا ندارد در عزل و نصب ها مشكل آفرين و محله گرا نمي شود. البته نبايد فراموش كرد كه بزرگترین چالش مدیران غیربومی ناآشنا بودن آنها با مسائل شهرستان است به گونه ای که باید مدت زیادی از مسئولیتشان بگذرد تا با جزییات مسائل و مشکلات شهر آشنا شوند. پیش از این مدیران بومی شهر در حدود 50 درصد مدیران شهر را تشکیل می دادند.

مصائب مدارس يك نوبته

به دنبال اجرای طرح یک نوبته شدن مدارس خمینی شهر در محله جوی آباد قدیم، جابجایی دو مدرسه دخترانه و پسرانه با مخالفت شدید و اعتراض والدین دانش آموزان و اهالی محله همراه بود که پس از برگزاری جلسات متعدد با مسؤولین آموزش و پرورش و دیگر مسؤولین شهرستان از اجرای طرح یک نوبته شدن مدارس جلوگیری و روال به گذشته تغییر یافت. لازم به ذکر است والدین و معتمدین محله جوی آباد دلیل مخالفت خود را تفاوت سلیقه فرهنگی، آداب و فرهنگ دو محل، مسافت زیاد و دشوار بودن این جابجایی برای دانش آموزان ابتدایی عنوان می کردند.

ساخت و ساز در باغ...

يكي از هياتهاي مذهبي كه در يك باغ ساخت و ساز كرده بود اخيراً باغ مجاور را هم براي توسعه فعاليتهاي خود خريداری و اقدام به ساخت و سازهای جدید نموده است.

بریم پل زمان خان!

حجت الاسلام سید احمد میردامادی عضو سابق شورای شهر خمینی شهر به سمت امام جمعه سامان منصوب گردیده است.

ماجراي اخير تكرار نشود

گفته مي شود بعد از واقعه پرسر و صداي چند ماه قبل، محيط باغات خميني شهر تنها براي دو سه هفته بهبود يافته بود و بعد از فروكش كردن جنجال ها، متأسفانه وضعيت به همان روال سابق برگشته است. در هفته هاي اخير موارد متعددي از پارتي هاي ريز و درشت افراد غيربومي در باغات اطراف توسط نيروهاي انتظامي و بخصوص بروبچه هاي پايگاههاي بسيج كشف و جمع شده است. در آخرين مورد، چند روز قبل يك پارتي در باغات اطراف توسط بسيج كشف شده كه حاضران جوان و غيربومي آن با سر و وضع بسيار نامناسب و ... مشغول لهو و لعب بوده اند. نكته مهم آنكه در كنار باغ محل پارتي، چند تن از اراذل و اوباش حضور داشته اند كه اگر اعضاي پايگاه بسيج اطراف سر نمي رسيدند شايد مصيبت ديگري به بار مي آمد. بعد از ماجراي اخير، معاون سياسي امنيتي استاندار وعده داده بود محيط باغات خميني شهر و ديگر باغات شهرهاي مهم استان ساماندهي شود اما هنوز خبري نيست.