در حمايت از ورزش هاي مختلف در شهرستان، تبعيض قائل مي شوند

ارسال در رزمی و بدن سازی

karateh---2ورزش بانوان چند سالی است که در خمینی شهر حال و هوای خاصی پیدا کرده است به طوریکه هم اکنون در بسیاری از رشته ها، بانوان بسیار فعال تر از آقایان نشان می دهند و حتی چندین بار نام خمینی شهر را در سطح استان و کشور سرافراز نموده اند.

این بار کاراته کاران خمینی شهری در مسابقات قهرمانی کشور و در قالب تیم اصفهان و البته در سبک شیتوریو- هانکوریو، خوش درخشیدند و موفق به کسب مقام قهرمانی شدند. در همین زمینه مصاحبه ای با مربی تیم خانم لیلا وطنخواه انجام دادیم که خواندنش خالی از لطف نیست. لیلا وطنخواه داراي کارت مربیگری و داوری در كاراته است. پاسخ هاي خانم وطن خواه به سئوالات فرصت را در ادامه مي خوانيد.

 

- مسابقات قهرمانی کارته سبک شیتوریو- هانکوریو کشور به میزبانی اصفهان در ورزشگاه شهید لاوی برگزار شد. این مسابقات با حضور کاراته کاران 15 استان بود که تیم اصفهان که  از حضور 30 ورزشکار خمینی شهری بهره می برد موفق شد قهرمان مسابقات شود نکته جالب اینکه تعداد اعضای این تیم 45 نفر بود و ما دو سوم تیم را تشکیل می دادیم.

- باعث افتخار من است که به عنوان یک خمینی شهری نماینده این سبک در استان  اصفهان باشم. بنده زحمات زیادی را برای فراگیری این رشته کشیدم. بچه های خمینی شهری به این ورزش علاقمندند و من نیز دلم برای آنها می سوزد. امیدوارم بتوانم بچه ها را به مرحله برون مرزی برسانم.

- خاطره جالب من زمانی بود که به خاطر ماه رمضان باشگاه نیمه تعطیل بود. یکی از خانمهای ورزشکار تازه بچه دار شده بود و خیلی علاقه داشت در مسابقات شرکت کند. من نیز یک هفته سخت با او کار کردم و در مسابقات هم مدال طلا آورد.

- من از مسؤولین تربیت بدنی گله دارم. آنها هیچ تشویق یا تقدیری از تیم ما نکردند. باشگاه سپاه هم که یک بنر زد اما جمع کردند و گفتند نباید عکس ما زده شود. سال گذشته بنده با هزینه شخصی تیم را به مسابقات کرمان بردم و نایب قهرمان شدیم. یک سری قول ها دادند که هیچ گاه عملی نشد. تعجب من از این است که ما باید برای یک سانس تمرین در استادیوم قدس ماهیانه هفتاد هزار تومان بپردازیم. واقعاً بین ورزش ها فرق می گذارند. اسکیت با این همه هزینه بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

- بخش خصوصی نیز به ورزش کم لطف است. بخش خصوصی می تواند از ورزش به عنوان وسیله تبلیغاتی استفاده کند. متأسفانه در خمینی شهر از حمایت خبری نیست  و ورزشکاران و مربیان هیچ جایگاهی ندارند. بارها به بنده از طرف اصفهان پیشنهاد مربیگیری با حقوق کرده اند اما به خاطر خمینی شهر قبول نکردم.

- از باشگاه سپاه که هزینه های ورودی را تقبل کرد تشکر می کنم هر چند خود ما سایر هزینه ها را به صورت شخصی پرداختیم.