محمدی: برگزاری مسابقات باعث رونق پرورش اندام شهرستان خواهد شد

ارسال در رزمی و بدن سازی

 

parvaresh-andamسالهای زیادی بود که از ورزش بدنسازی در خمینی شهر فقط یک نام وجود داشت و با وجود مشتاقان فراوان، هیأت فعال و با برنامه ای آنها را اداره نمی کرد. اواخر سال گذشته تربیت بدنی جواد محمدی را به عنوان رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام خمینی شهر انتخاب کرد.

اين انتخاب عليرغم اينكه محمدی دارای تحصیلات ورزشی است با انتقادات بسياري مواجه شد چرا كه منتقدان عقيده داشتند او بدون هیچ پیشینه ای در ورزش بدنسازی به اين سمت منصوب شده است. با محمدي در مورد مسائل اين ورزش و هيئت مربوطه گفتگو كرديم تا از وضعيت اين ورزش در خميني شهر آگاه شويم.

 

رئیس هیأت بدنسازی و پرورش اندام خمینی شهر در این باره گفت: زمانی که تربیت بدنی به من پیشنهاد ریاست هیأت پرورش اندام را داد با  افراد زیادی مشورت کردم و با توجه به اینکه توانایی مدیریت این هیأت را در خود احساس کردم این پیشنهاد را پذیرفتم و علی رغم همه مخالفت ها با انگیزه وارد میدان  شدم.

محمدی افزود: زمانی که به هیأت پرورش اندام آمدم این هیأت از داشتن کمترین امکانات سخت افزاری نیز محروم بود تا حدی که نه تنها دفتر مرکزی نداشت بلکه از یک خودکار هم خبری نبود. با حمایت های بی دریغ اداره تربیت بدنی خمینی شهر نزدیک به 5 میلیون تومان برای تجهیز و ساماندهی سخت افزاری و نیروی انسانی هیأت پرورش اندام هزینه کردیم. با رساندن امکانات به حد مطلوب تصمیم به تشکیل و تعیین چارت سازمانی پرورش اندام شهرستان کردیم که هم اکنون با داشتن 5 کمیته پاورلیفتینگ، پرورش اندام، پرس سینه و مچ اندازی و قویترین مردان از بعد فنی و از بعد اداری نیز با تشکیل هیأت رئیسه، کمیته انضباطی و خزانه داری به حد بسیار مطلوبی رسیدیم.

وی درباره باشگاه های بدنسازی شهرستان نیز گفت: تا پایان سال گذشته تعداد چهار باشگاه دارای مجوز در سطح شهرستان وجود داشت اما با پیگیری های هیأت و اداره محترم اماکن در حال حاضر هر شانزده باشگاه ما دارای پروانه بوده یا در حال دریافت آن می باشند. در بحث بیمه  ورزشکاران نیز به شدت در حال نظارت هستیم و به هیچ باشگاهی اجازه نمی دهیم از ورزشکار بدون بیمه ورزشی استفاده کند.

محمدی پیرامون امکانات سخت افزاری باشگاه ها افزود: به همه باشگاه ها مطابق بخشنامه سازمان تربیت بدنی برای تعویض دستگاه های قدیمی هشدار داده ایم و به زودی نظارت را برای اعمال این موضوع آغاز خواهیم کرد. درباره مکمل های غذایی نیز از نظر هیأت، فقط باشگاه حاضر در ارغوان دارای مجوز توزیع مکمل های قانونی وزارت بهداشت است.

رئیس هیأت پرورش اندام افزود: در حال حاضر بیش از هزار نفر ورزشکار فعال در این رشته وجود دارد که ما به این نتیجه رسیدیم که برای پیشرفت باید میان آنها رقابت ایجاد کرد. با برگزاری اولین دوره مسابقات بین باشگاه ها نفرات برتر انتخاب و به مسابقات استانی تحت عنوان منتخب خمینی شهر اعزام و موفق به کسب مقام چهارمی شدند. در این رقابت ها امیر چوبداران در دسته 100 کیلوگرم نایب قهرمان، هادی فلاحی در دسته 85 سوم، یاسر رضایی در 90 کیلوگرم سوم، احمدرضا محمودی در دسته 60 مقام چهارم و احسان سلیمانی در دسته 100 و محمد محمدی در پیشکسوتان پنجم شدند.

محمدی به افتخار کشوری این هیأت نیز اشاره کرد و افزود: برای اولین بار در تاریخ پرورش اندام خمینی شهر تیم پاورلیفتینگ شهرستان در مسابقات کشوری که در زرین شهر برگزار شد، مقام دوم کشور را کسب کرد تا افتخارات این هیأت تکمیل شود.

وی افزود: برای تشویق جوانان و نوجوانان و گرایش پیدا کردن آنان به ورزش بدنسازی نیاز است با تربیت بدنی آموزش و پروش تعامل پیدا کنیم. جالب است بدانید که با عنایت اداره تربیت بدنی و اختصاص ورزشگاه وازیچه به این هیأت هیچ مشکل مالی احساس نکردیم.

جواد محمدی در پایان ضمن تشکر دوباره از تربیت بدنی شهرستان به دلیل حمایت هایش گفت: بر این نکته واقفیم که برگزاری مسابقه باعث رونق و تشویق ورزشکار و در نتیجه رونق باشگاه های ورزشی می شود و نهایت تلاش خود را در این زمینه خواهیم کرد.