با اجرای طرح ورزش عمومی و رایگان، سرانه فضای ورزشی به 50 سانتی متر می رسد

ارسال در اخبارکوتاه

 

sanad-varzeshدر راستای اصل سوم قانون اساسی مبنی بر اجرای طرح ورزش عمومی و رایگان در کشور، این طرح برای اولین بار در شهرستان در محل حسینیه بنی فاطمه واقع در جوی آباد قدیم به صورت نمادین و  با همت اداره کل تربیت بدنی استان و اداره تربیت بدنی شهرستان خمینی شهر آغاز شد.

 

سید محمد جواد ابطحی نماینده خميني شهر، در این مراسم با تاکید بر اینکه یکی از دغدغه های مدت فعالیتش توسعه فضای ورزشی و فرهنگی و رفع کمبودهای ورزش شهرستان بوده است گفت: از آن جا که برای اماکن عزاداری و حسینیه ها ردیف اعتبار بودجه دولتی پیش بینی نشده است، باید سعی و تلاش شود تا از محل اعتبارات شاخص فرهنگی استان برای تکمیل این طرح بودجه جذب کنیم.

وی افزود: استعدادهای ورزشی نمونه و قهرمان زیادی در شهرستان و محله جوی آباد قدیم وجود دارد که امیدواریم بتوانیم با همکاری مسوولین تربیت بدنی استان به توسعه فضای ورزشی شهرستان پرداخته و این استعدادها را دریابیم.

علیرضا کمالیان رییس اداره تربیت بدنی خمینی شهر نیز در مراسم افتتاح این پایگاه ورزشی گفت: در حال حاضر در حدود 20 مرکز مذهبی و ورزشی به عنوان پایگاه ویژه این طرح پیش بینی شده و در شورای اجرایی که زیر نظر فرماندار شهرستان تشکیل شد 170مکان قابل استفاده برای این طرح شناسایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح موجب توسعه سرانه فضای ورزشی در شهر شده و اقبال اقشار مختلف مردم به ورزش را در پی خواهد داشت گفت: در حال حاضر سرانه ورزشی و فضای سرپوشیده خمینی شهر چهار صدم متر مربع می باشد.

کمالیان مرحله اول اجرای این طرح را در مقایسه با دیگر شهرستان های استان خوب ارزیابی کرد و افزود: در آینده با همکاری اداره کل تربیت بدنی استان شاهد استفاده از مکان های بیشتر و بهتری برای اجرای این طرح خواهیم بود.

رییس تربیت بدنی خمینی شهر با اشاره به اینکه این طرح جزو برنامه های کلان پیش بینی شده ورزش در چشم انداز راهبردی ورزشی شهرستان می باشد ابراز امیدواری کرد که با اجرای این طرح سرانه فضای ورزشی شهرستان به میزان استاندارد یعنی هر نفر50 سانتی متر برسد.

کمالیان ادامه داد: به دلیل همکاری هیات امنای محله جوی آباد قدیم و کمبود سرانه ورزشی دراین محل، حسینیه بنی فاطمه به عنوان اولین مکان برای اجرای طرح ورزش عمومی و رایگان در نظر گرفته شد که امیدواریم در مراحل بعدی با اختصاص بودجه؛ تجهیز، توسعه و تکمیل این حسینیه را پیگیری کنیم.

در ادامه اين مراسم، محمدی از معتمدین محله جوی آباد قدیم گفت: اهالی محله جوی آباد با همه توان و امکانات موجود در ساخت و توسعه حسینیه تلاش و همکاری نموده اند و ثمره این همکاری احداث و راه اندازی این سالن هزار متری و مجموعه فرهنگی ورزشی بنی فاطمه بوده است که به دلیل کمبود اعتبار قادر به تکمیل و تجهیز آن نبوده ایم و در صورت حمایت مسوولین و تخصیص بودجه از محل اعتبارات دولتی این مکان به یکی از اماکن ورزشی فعال در شهرستان تبدیل خواهد شد. وی اعتبار لازم برای تکمیل این طرح را 500 میلیون ريال اعلام کرد. محمدی با اشاره به استقبال خوب جوانان محل از این فضا گفت: به دلیل کمبودها و نواقص ما نتوانستیم برای اوقات فراغت جوانان برنامه ریزی کنیم.

باد قدیم وجود دراد امیداواریم با مسئولین تربیت بدنی جوی آآباد قدیم آ