بانوان فلوربالیست خمینی شهر در اردوی تیم ملی

ارسال در اخبارکوتاه

چهار نفر از بانوان فلوربالیست خمینی شهر به نام های «سعیده سپندخار»، «بهاره ملک خویان»، «زهرا ابراهیمی» و «هدیه هادی زاده» به اردوی تیم ملی دعوت شدند. نایب رییس هیات انجمن های ورزشی شهرستان ضمن اعلام این خبر به فرصت گفت: تا پیش از اینکه این هیات ورزشی در شهرستان راه اندازی شود فلوربالیست های خمینی شهر به نام اصفهان در مسابقات شرکت می کردند اما از سه ماه پیش که این هیات آغاز به کار کرد ورزشکاران این رشته در خمینی شهر به فعالیت ورزشی پرداخته و در مسابقات شرکت می کنند. خانم حبشی در ادامه از راه اندازی 5 کمیته ورزشی با رشته های جدید به همت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری و اداره ورزش و جوانان شهرستان خبر داد.


گفتنی است فلوربال گونه ای از ورزش هاکی و فلورهاکی است که به صورت سالنی برگزار می€Œ شود. این رشته ورزشی که امروز به یکی از ورزش های رایج نوجوانان و جوانان کشورهای توسعه یافته بدل شده است، از سال1958 میلادی در آمریکا آغاز شد و به سرعت در کانادا توسعه یافت.

 

فلوربال برای اولین بار توسط رمضانعلی دولو در ایران راه اندازی شد و انجمن فلوربال ایران به شکل رسمی در اوایل سال 1389 با تایید مسوولان سازمان تربیت بدنی تشکیل و شروع به کار کرد به طوری که هم اکنون زیرنظر فدراسیون انجمن های ورزشی فعالیت می کند.

Â