16 تیم فوتبال محله هرستان زمینی برای توپ زدن ندارند

ارسال در اخبارکوتاه

به گزارش خبرنگار فرصت، این دسته از مسابقات با دو گروه 6 تیمی که همه از بومیان هرستان بودند، اجرا شد و در نهایت تیم شهید عباس پورپرورش به مقام قهرمانی رسید و تیم سردار شهید محمود حیدری به مقام نایب قهرمانی دست یافت.
شهروندان هرستانی از مسابقات فوتبال جام رمضان به خوبی استقبال کردند
به گزارش یکی از مسوولان برگزاری مسابقات فوتبال جام رمضان هرستان، این بازی ها که عصرها از ساعت 18 تا 20 در محوطه مدرسه شهید مهدوی برگزار می شد، با استقبال خیلی خوب مردم مواجه گشت به گونه ای که هر بازی حدود 300 نفر تماشاگر داشت.  احمد جعفری افزود: این مسابقات علی رغم وجود مشکلات و کمبودهای فراوان برای دومین سال متوالی برگزار شد و مسوولیت اجرا را کانون هیات عاشقان علی بن ابیطالب (ع) و جمعی از فوتبال دوستان محل بر عهده گرفتند.
وی در رابطه با تامین هزینه های این مسابقات نیز گفت: هزینه اولیه شامل تبلیغات، مسطح کردن حیاط مدرسه و خط کشی آن را خانواده شهید محمود حیدری تقبل کردند و 4 میلیون هزینه تهیه جوایز نیز توسط یکی از اهالی محل تامین شد. داوری این مسابقات را نیز پیشکسوتان ورزشی هرستان به نام های سیدرضا مجیدی، عبدالرحیم حیدری، عبدالرضا جعفری، اسماعیل پورپرورش، احمد جعفری، احمدرضا کریمی، داوود حیدری، علی ابراهیمی و...بر عهده داشتند.
به گزارش خبرنگار فرصت، مراسم افتتاحیه این مسابقات با هنرنمایی نونهالان باستانی کار از زورخانه شهید سید حسین موسوی همراه بود و مراسم اختتامیه که جمعی از مسوولان از جمله صرامی نماینده مجلس، محمدی رییس اداره ورزش و جوانان، عکافیان معاون فرماندار، صفار معاون شهردار، زمانی از بنیاد شهید و محمدی مسوول ورزش شهرداری اصفهان در آن حضور داشتند با ادای احترام، تقدیم گل و نثار فاتحه به روح بلند 54 شهید محله همراه شد.
برگزار کنندگان این مسابقات از همکاری های اداره ورزش و جوانان، هیات فوتبال شهرستان، اداره آموزش و پرورش، نماینده مردم در مجلس، بنیاد شهید، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، باشگاه فرهنگی ورزشی مهرگان، مجموعه فرهنگی قرآنی رهپویان عشق و...تشکر کردند.
16 تیم فوتبال هرستان زمینی برای توپ زدن ندارند
یکی از اعضای هیات عاشقان علی ابن ابیطالب (ع) در رابطه با تیم های شرکت کننده در این دسته از مسابقات گفت: به جز تیم های بومی تیم هایی از دیگر محلات هم برای حضور در مسابقات جام رمضان محله هرستان اظهار تمایل کردند اما ما به دلیل کمبود امکانات موفق به پذیرایی از آنها نشدیم. جعفری در این باره افزود: علی رغم اینکه محله هرستان فوتبالیست های قوی زیادی دارد اما از هیچگونه امکانات ورزشی برخوردار نیست و ما در این دو سال با همکاری آموزش و پرورش مسابقات را در محوطه مدارس برگزار کرده ایم که مشکلات خاص خودش را دارد. به عنوان مثال حیاط مدرسه شهید مهدوی بسیار ناهموار بود و ما قبل از شروع مسابقات مجبور شدیم با شن و سیمان آن را مسطح کنیم و همچنین از آنجا که سیستم برق و نور این مدارس مناسب نیست مسابقات در روز برگزار می شد و ورزشکاران با دهان روزه در زمین می دویدند.
وی ادامه داد: شایسته نیست محلی با 13 هزار نفر جمعیت و 16 تیم فوتبال فعال حتی از یک زمین خاکی هم برخوردار نباشد. تنها امکان ورزشی موجود در این محله زمین خاکی بود که سردار شهید محمود حیدری و چند نفر دیگر حدود 35 سال پیش توانستند دست و پا کنند که بعد از چند سال آسفالت هم شد اما متاسفانه سیم های فشار قوی برقی که از آن عبور می کرد آسیب های جدی جسمی به چند نفر از ورزشکاران وارد کرد و الان متروکه شده است.
باستانی کاران هرستان در مکانی موقتی ورزش می کنند
جعفری در همین رابطه افزود: زورخانه شهید سید حسین مهدوی هم که در یکی دو ساله اخیر آغاز به کار کرده از مکانی ثابت برخوردار نیست. تا چند وقت پیش در یک مکان اجاره ای به فعالیت ادامه می داد و اخیرا آقای حسن حیدری از اهالی محل، منزل پدری اش را موقتا در اختیار باستانی کاران قرار داده و این درحالی است که باستانی کاران محل در مسابقات شهرستان خوش درخشیدند و عنوان «تیم اخلاق» را از آن خود کردند.
وی افزود: 30 سال است که مسوولان مختلف به هر مناسبت به محله ما می آیند و قول و قرارهایی خصوصا در رابطه با ایجاد امکانات ورزرشی می گذارند و می روند اما هیچ یک تا کنون عملی نشده است. اخیرا هم مسوولان شهرستان از جمله نماینده مجلس، فرماندار و رییس اداره ورزش برای در نظر گرفتن یک مکان ویژه ورزش در هرستان قول مساعد داده اند.