افزایش ورزشکاران سازماندهی شده خمینی شهر در سال 92 در عین کاهش این میزان در کل کشور

ارسال در اخبارکوتاه

به گزارش خبرنگار فرصت، محمدی در این گفتگو در پاسخ به سوال مجری برنامه که پرسید: چرا ورزش خمینی شهر که در سال 90 رتبه سوم استان را کسب کرد، الان با افت مواجه شده است؟ یکی از علل رکود را عدم وجود زمین چمن فوتبال دانست و افزود: زمانی که من تصدی این اداره را به عهده گرفتم فوتبال ما به خاطر مشکل زمین چمن دچار افت شده بود و همین شد که ما به سمت رشد فوتسال گام برداریم تا آنجا که تیم میثاق درچه به عنوان یکی از نمایندگان این شهر توانست به لیگ دسته سوم فوتسال کشور راه پیدا کند. وی همچنین به سهمیه دیگر شهرستان در زمینه فوتسال یعنی شرکت در لیگ برتر آسیا ویژن استان نیز اشاره کرد.
هندبال را به روزهای اوج برمی گردانیم
در ادامه این برنامه مجری گریزی به هندبال خمینی شهر زد و گفت: زمانی هندبال خمینی شهر در عرصه ملی خوش می درخشید، چرا خمینی شهر از آن روزهای خود فاصله گرفته است؟
رییس اداره ورزش و جوانان در پاسخ به سوال مجری به رتبه های متعددی که هندبالیست های خمینی شهر در رده های جوانان، نوجوانان و نونهالان استان کسب کرده اند اشاره کرد و افزود: وضعیت هندبال ما در این یکی دو ساله اخیر بهتر شده است. محمدی با تاکید بر اینکه هیات هندبال استان اواخر سال گذشته هندبال خمینی شهر را به عنوان برترین تیم استان معرفی کرده است، گفت: در سمت و سویی حرکت می کنیم که به روزهای اوجمان در هندبال برگردیم.
محمدی همچنین از ووشو به عنوان یکی از رشته هایی نام برد که خمینی شهر در آن خوش درخشیده است و گفت: ووشو کاران ما در عرصه ملی و بین المللی رتبه های زیادی کسب می کنند و تلاش می کنیم به پایگاه اول استان و یکی از پایگاه های مهم کشوری در این رشته تبدیل شویم.
وی در بخش دیگری از سخنانش به کفپوش های سالن انقلاب به عنوان سالنی که مسابقات رسمی در آن برگزار می شود اشاره کرد و گفت: این کفپوش ها از بدو تاسیس مشکل داشته اند و ما اخیرا با بودجه ای که اداره کل به این امر تخصیص داد توانستیم، کفپوش ها را تعویض کنیم.

 
سالن شهدای خمینی شهر از مواردی بود که رییس اداره ورزش به آن اشاره کرد و گفت: این سالن با قدمت بیش از 40 سال، قدیمی ترین سالن ورزشی شهر ما محسوب می شود. محمدی تصریح کرد که با واگذاری این سالن به بخش خصوصی توانستیم تعمیرات اساسی در آن انجام دهیم. تعمیر پایه های غیر استاندارد بسکتبال، تعمیر نرده های محافظ پله های تماشاچی و ... از جمله تعمیراتی بود که محمدی از آن یاد کرد و گفت: این اقدامات رضایت مردم و مسوولان را در پی داشت.
افزایش ورزشکاران سازماندهی شده خمینی شهر در سال 92 در عین کاهش این میزان در کل کشور
یکی از نکات مهمی که در این گفتگو به آن اشاره شد، افزایش آمار ورزشکاران سازماندهی شده شهرستان در سال های 91 و 92 بود. محمدی در این باره گفت: سال91، تعداد 13 هزار و 603 ورزشکار داشتیم که این آمار در سال 92 به 14 هزار و 273 نفر افزایش یافت. مجری برنامه نیز در این باره گفت: در حالی شهرستان خمینی شهر در سال 92 با افزایش تعداد ورزشکاران سازمان دهی شده روبرو بوده که در کل کشور این آمار با کاهش مواجه شده است.
در بخشی از این گفتگو مجری، زمین چمن خمینی شهر را به ورزشگاه نقش جهان اصفهان تشبیه کرد و گفت: 25 ماه است که این پروژه به نتیجه نرسیده است، چرا؟ محمدی دراین باره توضیح داد: با پیگیری های نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی و همچنین با تعامل فرماندار شهرستان، مسوولان اداره کل، شهرداری و شورای شهر خمینی شهر و کمک های خیرین شهرستان مراحل ابتدایی این طرح تمام شده و تا پایان تابستان این طرح پایان می یابد. وی افزود: این زمین مقارن با پاییز به زیر کشت خواهد رفت و در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
یکی از سوالات مجری برنامه ورزش 5، به رابطه و نوع تعامل اداره و ورزش شهرستان با شهرستان ها و خصوصا شهر درچه برمی گشت، محمدی در این باره گفت: ما ورزشکاران و قهرمانان و مربیانی در سطح درچه داریم که حائز رتبه های جهانی هستند که با تعامل خوب اداره با درچه و مجموعه ادارات شهر درچه به ویژه شهرداری و شورای اسلامی این شهر شرایط فراهم شده تا ورزشکاران این شهر بتوانند در میادین مختلف حضور پیدا کنند تا پیشرفت شهر درچه در همه عرصه ها فراهم شود.
40درصد از رتبه های ملی و بین المللی توسط بانوان کسب شد
در بخش دیگری از این برنامه خبرنگار به خمینی شهر آمد و با برخی از ورزشکاران و مسوولان شهرستان گفتگو کرد. در این گفتگو محبی مسوول امور بانوان اداره ورزش و جوانان، تعداد بانوان ورزشکار شهرستان سال 92 را 7 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این ورزشکاران در بیش از 15 باشگاه دولتی و 30 باشگاه خصوصی به ورزش مشغول اند. وی همچنین با تاکید بر اینکه قریب به 40 درصد از رتبه های ملی و بین المللی کسب شده توسط ورزشکاران خمینی شهر، متعلق به بانوان است گفت: برای رشد و توسعه ورزش بانوان به تعامل با نهادهایی از قبیل آموزش و پرورش، سپاه و شهرداری که اماکن زیادی را دراختیار دارند، داریم.
گلزاری نایب رییس هیات فوتبال شهرستان نیز از دیگر افرادی بود که با خبرنگار ورزش 5 گفتگو کرد. وی نبود بودجه برای ورزش کاران را از بزرگترین چالش های پیش روی بانوان دانست.
خواستار نگاه ویژه استان به ورزش خمینی شهر هستیم
راضیه محمودی دو و میدانی کار و عضو تیم ملی ناشنوایان و بیماری های خاص نیز به نامناسب بودن ساعات تمرین بانوان اشاره کرد و همچنین خواستار راه اندازی پیست دو و میدانی با زمین تارتان مناسب شد.
خالقی یکی از مربیان فوتبال شهرستان نیز بهبود فضای ورزشی مناسب را از جمله مشکلات شهرستان در این حوزه دانست و گفت: زمانی که مسابقات جام رمضان تشکیل می شود، فضای کافی برای تماشاچی ها نداریم.
شاه نظری رییس اداره ورزش درچه نیز در این گفتگو خواستار نگاه ویژه استان به ورزش شهرستان خمینی شهر شد و گفت: روستای ولاشان نیاز به زمین چمن دارد.
در ادامه این گزارش دو نفر از ورشکاران برتر شهرستان نیز معرفی شدند: منیره پناهی 13 ساله عضو تیم ملی ووشو و حسین رحمتی عضو تیم ملی هندبال.
در پایان این برنامه محمدی در پاسخ به سوال آخر مجری در رابطه با فعالیت های اداره ورزش و جوانان در حوزه جوانان، گفت: ستادهای ساماندهی امور جوانان، کارشناسان امور جوانان، ستاد ساماندهی شهرستان در این شهر فعال شده که مصوبات خوبی داشته و سمن هایی در سطح شهرستان تشکیل و فعال شده است.