اخبار ورزشی فرصت42

ارسال در اخبارکوتاه

varzeshi1*افزایش رتبه‌هاي ورزشی مدارس شهرستان در مسابقات استاني

*اماكن ورزشي شهرستان در اختيار هيأت‌هاي ورزشي قرار گرفت

* و ...

 

 

 

افزایش رتبه‌هاي ورزشی مدارس شهرستان در مسابقات استاني

 

 

کارشناس مسؤول تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان گفت: با توجه به ارتقاء و افزایش فعالیتهای معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش، تعداد تیمهای ورزشی شرکت کننده در مقاطع مختلف شهرستان افزایش یافت. سیدمجتبی میردامادی در گفتگو با فرصت افزود: با اقدامات و برنامه های اجرا شده در سطح شهرستان، با استقبال و حضور رو به رشد دانش آموزان در برنامه های ورزشی روبرو بوده ایم. وی ادامه داد: یکی از عوامل سرعت بخشی به این حرکت جهشی، حضور نیروهای جدیدالاستخدام تربیت بدنی و فعالیت آنها در مدارس ابتدایی در همه رشته های ورزشی بوده است. به گفته میردامادی، از دیگر محاسن تحولات مذکور، ایجاد فضای رقابت عمومی بین کل مدارس مقاطع مختلف شهرستان بوده است.

میردامادی با اشاره به تعامل مثبت مدیریت آموزش و پرورش وکارشناسان ورزشی این مدیریت با هیأتهای ورزشی تصریح کرد: این امر باعث شده تا امکان استعدادیابی در بین جوانان ورزشی شهرستان بوجود آید. از این رو، سالنهای دکتر صفارنژاد و مالک اشتر برای تشکیل کانونهای ورزشی دختران و پسران آماده شده است.
میردامادی با اشاره به تعداد تیمهای شرکت کننده در مسابقات اظهار امیدواری کرد تعداد زیادی از دانشآموزان تا انتهای سال تحصیلی با برگزاری مسابقات ورزشی درگیر ورزش شوند که نقش بزرگی در گسترش و توسعه ورزشی شهرستان دارد و پیش بینی می کنیم امسال به طور میانگین 30 درصد از مجموع کل دانش آموزان در برنامه های ورزشی شرکت کنند.
کارشناس مسؤول تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان در ادامه به توضیح برخی موفقیتهای ورزشی مدارس پرداخت و گفت: تیمهای اعزامی شهرستان به مسابقات استان در رشته شطرنج ابتدایی پسران موفق به کسب مقام اول استان و در تنیس روی میز مقطع راهنمایی پسران مقام دوم و شطرنج مقاطع ابتدایی و راهنمایی دختران مقامهای چهارم را کسب نمودند و به طور کلی از 6 تیم اعزامی مرحله اول شهرستان به مسابقات استانی 4 تیم موفق به کسب رتبه شدند.
خانم اعلایی کارشناس تربیت بدنی خواهران آموزش و پرورش هم در گفتگو با فرصت با بیان اینکه توجه پررنگ خواهران به ورزش و شرکت آنها در مسابقات، نویدبخش فصل نوینی در فعالیتهای ورزشی دختران است. وی شرکت حدود 2000 نفر دانشآموز در چهار رشته ورزشی سه مقطع را برای مسابقات نویدبخش دانست.

اماكن ورزشي شهرستان در اختيار هيأت‌هاي ورزشي قرار گرفت
با تشکیل کمیته نظارت بر اماکن ورزشی شهرستان و استفاده از نظرات صاحبنظران امر ورزش، هیأتهای ورزشی موفق شدند اماکن ورزشی شهرستان را براي فعالیت در اختيار بگيرند برخلاف سالهای گذشته كه این اماکن در اختیار بخشی خصوصی بود. رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان كه در جمع مسؤولین هیأتهای ورزشی سخن مي‌گفت، با بيان اين مطلب افزود: از زمانی که اماکن ورزشی در اختیار بخشی خصوصی بود ورزش شهرستان مخصوصاً ورزش قهرمانی آسیب زیادی ديد.
وی در ادامه به تكميل برخي پروژه‌ها اشاره كرد و گفت: معایب و کمبودهای سالن ورزشی انقلاب از جمله سیستم سرمایش و گرمایش پیگیري و تجهیزات لازم خریداری و نصب شد.
كماليان با اشاره به اختصاص سهمیه دو سالن ورزشی وعده داده شده توسط رئیس جمهور در سفر به شهرستان خمینی شهر، از ساخت دو سالن در دو محله آدریان و جوی آباد قدیم در اين راستا خبر داد.
وی با اشاره به سفر اخیر استاندار به شهرستان گفت: با حضور استاندار در روستای اصغرآباد سالن ورزشی این روستا با مشارکت بخش خصوصی در حال احداث است و سالن ورزشی قلعه امیریه با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در آینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.
رئيس اداره تربيت بدني شهرستان افزود: 160 میلیون تومان به سالن ورزشی شهر درچه و 80 میلیون تومان به ساختمان ورزش باستانی آدریان اختصاص يافته است و همچنين تعمیر و بازسازی ورزشگاه قدس به عنوان قدیمیترین و اولین مجموعه ورزشی شهرستان با هزینه ای بالغ بر 40 میلیون تومان از اعتبارات استانی اداره کل در حال اجراست که البته تاکنون فقط 10 میلیون تومان این بودجه جذب شده است. وي با بيان اينكه به صورت متوسط روزانه بیش از هزار ورزشکار این مجموعه استفاده می کنند و به عنوان مجموعه کامل محسوب می شود. وي ادامه داد: در این ورزشگاه با قدمتی بالغ بر 45 سال در حدود 15 سال  بود که هیچ گونه تعمیری صورت نگرفته بود و ما با هدف ساماندهی کامل ورزشگاه، کلیه اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌هايي که در خصوص اماکن ورزشی دریافت خواهیم کرد برای بازسازی ورزشگاه قدس اختصاص خواهیم داد تا از این حالت خارج شود.