لزوم ارتقای دفتر نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان به اداره

ارسال در آموزش و رسانه


در اين جلسه که با حضور شهردار حاج حیدری برگزار شد ابتدا رئيس شوراي اسلامي شهر گزارشي از ديدار خود مدير كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان را ارائه كرد .
خانم پريشاني با اشاره به سابقه ي تاريخي خميني شهر و وجود ابنيه ، آثار باستاني و فرهنگ و تمدن هزاران ساله اين شهر گفت : جايگاه خميني شهر در حوزه تمدن ايراني €“ اسلامي مي طلبد كه مسئولان با ديد عميق و بالاتري به آن توجه داشته باشند و و جود يك دفتر نمايندگي ميراث فرهنگي با كاركرد محدود در شأن اين شهرستان نيست .
وي افزود : در اين ملاقات كه با حضور آقاي حبيبي مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري خميني شهر همراه بود براي ارتقاء جايگاه دفتر نمايندگي به اداره ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري تأكيد شد كه آقاي دكتر الهياري در اين مورد قول مساعدت و پيگيري داد .
خانم پريشاني همچنين از پيگيري موضوعاتي همچون انجام مطالعات پيرامون تونل تاريخي كهندژ ، راه اندازي خانه€Œي خاتم و همچنين تخصيص اعتبار براي آموزش رايگان صنايع دستي بويژه دوره آموزشي گوهر تراشي و نيز لزوم توجه اداره كل ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان به جاذبه هاي گردشگري خميني شهر از جمله منطقه نمونه گردشگري لادر در اين جلسه خبر داد .
شهردار خميني شهر نيز با حضور در جلسه شوراي اسلامي شهر با اشاره به بازديد معاون عمليات پليس راهور كشور از طرح هاي ترافيكي اجرا شده توسط شهرداري خميني شهر گفت : حجم و كيفيت طرح هاي ترافيكي انجام شده از جمله احداث ميادين ، تعريض خيابانها و اصلاح هندسي نقاط كور ترافيكي در عرض دو سال گذشته ، تحسين معاون عمليات پليس راهور كشور را برانگيخت و وي از آن بعنوان الگويي موفق براي اجرا در ديگر شهرهاي كشور ياد كرد . علي اصغر حاج حيدري لزوم بهره گيري بيشتر از ظرفيت نيروي انساني موجود در شهرداري خميني شهر براي خدمت بهتر به مردم را مورد تأكيد قرار داد و گفت : در اين راستا سعي داريم از تخصص و توان نيروهاي موجود شهرداري در جايگاه خود بهتر استفاده كنيم و به منظور ايجاد انگيزه بيشتر براي خدمتگزاري به مردم شهرمان تغييراتي را در سطح مديران مناطق شهرداري انجام داده ايم .

شهردار كه به همراه مسئول حقوقي در جلسه شوراي شهر حضور يافته بود ، در ادامه به موضوع ادعاي مطرح شده پيرامون زمين هاي مجاور پارك عليمردان خان جوي آباد اشاره كرد و ضمن تشريح اقدامات و فعاليت هاي انجام شده در اين رابطه توسط شهرداري گفت : اجازه نمي دهيم حقي از شهر و شهرداري در اين پرونده ضايع شود .
در اين جلسه همچنين تعدادي از لوايح و نامه هاي رسيده از شهرداري و دستگاههاي اجرايي و همچنين چندين مورد از درخواست هاي مردمي مورد بحث و بررسي قرار گرفت .
نايب رئيس شوراي اسلامي شهر در اين باره به اختصاص مبلغ 75 ميليون به منظور تأمين بخشي از هزينه اي ترك و درمان معتادان به مواد مخدر به شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر شهرستان خميني شهر اشاره كرد و گفت : شوراي اسلامي شهر همچنين با درخواست كمك مالي كانون ناشنوايان براي اختصاص مبلغ پنجاه ميليون ريال براي يكصد زوج ناشنوا كه زندگي مشترك تشكيل داده اند ، موافقت كرد .
حسين رحيمي همچنين با اشاره به ماده 18 آئين نامه اجرايي تشكيلات ، انتخابات داخلي و امور مالي شوراهاي اسلامي شهرها و تأكيد استانداري اصفهان بر آن گفت : به زودي گزارشي از درآمد و هزينه هاي شهرداري و شوراي اسلامي شهر منتشرمي شود .