90 درصد بودجه شهرداری شاهین‌شهر از محل دریافت عوارض است

ارسال در شهری و رفاهی

عضو شورای اسلامی شهر شاهین €Œشهر گفت: نزدیک به 90 درصد بودجه 148 میلیارد تومانی شهرداری شاهین €Œشهر از محل دریافت عوارض از صنایع است.

به گزارش فرصت آنلاین، حجت€Œ الاسلام روح €Œالله بیدرام امروز در گفت€Œوگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در حوزه حمل€Œ و نقل عمومی سال گذشته 10 دستگاه اتوبوس با اعتباری بالغ€Œ بر 4.5 میلیارد تومان خریداری و به ناوگان حمل€Œ و نقل عمومی شاهین €Œشهر افزوده شد.

 

عضو شورای اسلامی شهر شاهین€Œ شهر تصریح کرد: سال گذشته در پنج فرهنگسرای شهروند، شهریار، پردیس، گلدیس و اشراق شاهین€Œشهر، حدود 300 برنامه فرهنگی و 100 برنامه مشارکتی با سازمان€Œ ها و نهادهای دیگر توسط سازمان فرهنگی رفاهی و تفریحی برگزار شد.


وی ادامه داد: طی مصوبه€Œای در سال گذشته، شورای اسلامی شهر شاهین€Œشهر، 500 میلیون تومان برای حمایت از طرح€Œ های سمن€Œ های فرهنگی، علمی و اجتماعی پیش€Œ بینی کرد که طی فراخوانی 215 طرح به دبیرخانه ارسال و پس از بررسی آنها تقریبا 70 طرح برگزیده شد.


بیدرام با اشاره به اخذ عوارض توسط شهرداری شاهین€Œ شهر از صنایع اطراف گفت: عوارضی که شهرداری شاهین€Œ شهر از صنایع اطراف می€Œ گیرد در دو نوع آلایندگی و ارزش €Œافزوده تعریف می €Œشود.


وی متذکر شد: متاسفانه صنایع اطراف شاهین€Œ شهر، عوارض آلایندگی را از سال 89 تاکنون پرداخت نکرده €Œاند و حتی سازمان محیط€Œ زیست برخی از صنایع را از لیست صنایع آلوده حذف کرده و به همین دلیل، صنایع عوارضی بابت آلایندگی پرداخت نمی€Œ کنند.


عضو شورای اسلامی شهر شاهین€Œ شهر گفت: نیروگاه شهید محمد منتظری که منشا آلایندگی در شاهین €Œشهر بود از فروردین 1393 با پیگیری €Œهای صورت€Œ گرفته توسط اعضای شورا، هم€Œ اکنون سوخت پاک گاز مصرف می €Œکند.


وی با بیان اینکه 2.7 دهم مالیات بر ارزش €Œافزوده هر صنعتی متعلق به شهرداری حول آن صنعت است، افزود: نزدیک به 90 درصد بودجه 148 میلیارد تومانی امسال شهرداری شاهین€Œ شهر، از محل همین عوارضی است که در تلاشیم از صنایع دریافت کنیم؛ ضمن اینکه دولت 35 میلیارد تومان از عوارض شهرداری شاهین€Œ شهر را با تأخیر پرداخت کرد.