اجرای طرح کارت بلیط در اتوبوسهای خمینی شهر

ارسال در شهری و رفاهی

 

otoboosدر شماره 53 فرصت، مدیر عامل اتوبوسرانی خمینی شهر و حومه خبر از اجرای طرح کارت  بلیط در خمینی شهر را داد و توضیحات بیشتر در این مورد را به شماره های بعدی موکول کرد.

اکنون پاکدل در گفتگویی کوتاه به شرح بیشتری از این طرح پرداخته است:

 

این طرح از کی اجرایی می شود؟

از همان زمان که مدیریت سازمان را بر عهده گرفتم در نظر داشتم اتوبوس ها را مجهز به کارت بلیط الکترونیکی کنم، در این زمینه تحقیقاتی انجام گرفت و با شرکت های مربوطه رایزنی هایی شد و نهایتاً با شرکت بنیاد پردازش قراردادی منعقد کردیم و به زودی طرح کارت بلیط الکترونیکی در کلیه مسیرهای اتوبوس دولتی و خصوصی راه اندازی می شود.

کارت بلیطی که برای خمینی شهر تهیه می کنیم جدای از کارت بلیط اصفهان است؟

خیر، اتفاقا یکی از ویژگی های این طرح همین است که به علت نزدیکی خمینی شهر و اصفهان برای سهولت در رفت و آمد شهروندان کارت بلیط اصفهان و خمینی شهر یکی باشد یعنی افرادی که در حال حاضر کارت بلیط اصفهان را دارند از همین کارت برای کلیه مسیرهای خمینی شهر نیز می توانند استفاده کنند. نا گفته نماند که برای اولین بار است که در کشور کارت بلیط  یک شهرستان با مرکز استان یکی می شود، شهرستان های کاشان و شاهین شهر طرح کارت بلیط را اجرا کرده اند ولی با اصفهان یکی نیست.

هزینه خرید کارت چقدر است؟

هزینه خرید اولیه کارت با اصفهان یکی است یعنی بین 700 تا 800 تومان و حداقل قیمت برای شارژ اولیه هزار تومان است و در حال حاضر 10 جایگاه فروش و شارژ کارت بلیط در نظر گرفته شده که اگر جوابگوی جمعیت نباشد حتما باجه هایی اضافه خواهد شد.

هزینه بلیط اتوبوس افزایش پیدا می کند؟

بله هزینه بلیط افزایش پیدا می کند ولی در حال حاضر نمی توان دقیقا از میزان افزایش خبر داد.

زمان دقیق اجرا مشخص است؟

کابل کشی مقدماتی اتوبوس ها انجام شده و در شرف نصب دستگاه ها و آموزش رانندگان هستیم. هزار کارت خریداری شده که ان شاء ا... در چند روز آینده به دستمان می رسد و طرح پس از عید سعید فطر به اجرا در می آید.

این طرح تا حالا چقدر هزینه برده است؟

2 میلیارد ریال.

مزایای این طرح چیست؟

با اجرای این طرح صرفه جویی قابل توجهی در مورد خرید کاغذ و چاپ بلیط های کاغذی صورت می گیرد.

اگر کسی کارت بلیط نداشته باشد چگونه باید هزینه بلیط خود را پرداخت کند؟

از زمانی که طرح اجرا می شود تا یک ماه شهروندان می توانند از بلیط هایی که قبلاً خریداری کرده اند استفاده کنند و پس از یک ماه استفاده از کارت اجباری شده و اگر شهروندی هنوز کارت تهیه نکرده باشد باید از بلیط های تک نفره که در دست رانندگان است و هزینه آن دو برابر هزینه بلیط معمولی است باید استفاده کنند.