جمع آوری خودروهای اسقاطی رها شده یک روال عادی است

ارسال در شهری و رفاهی

برخی از همشهریان از وجود خودروی فرسوده رها شده در گوشه وکنار شهر شکایت می کنند به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین این شهروندان وجود این خودروها را مزاحم ذکر کرده ودر خواست رفع مشکل رادارند.
شهرداریهای کشور براساس تبصره 1بند 2 ماده 55 قانون شهرداری ها که می گوید:
سدمعابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیر مجاز آن ها و میدان ها و پارک ها و باغ های عمومی برای کسب یا سکنی و یا هر عنوان دیگر ممنوع است و شهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور فوق به وسیله مأمورین خود راساً اقدام کند. در چنین مواردی معمولا وارد عمل می شوند وخودرو فرسوده رها شده را جمع می کنند.معاون خدمات شهری شهرداری در گفتگو با فرصت آنلاین اظهارمی دارد درصورتی که به چنین مواردی برخورد کنیم ویا به ماگزارش شود طبق معمول اقدام می کنیم چنان که درهفته های گذشته در چندین مورداقدام شد. صفار افزود جمع آوری خودروهای اسقاطی رها شده یک روال عادی است وچیز جدیدی نیست.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این باره در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر می گوید:از سال ۹۱ تاکنون، بیش از شش هزار خودروی فرسوده از سطح معابر شهر تهران جمع آوری شده است.
وی انجام این ماموریت را در راستای اجرای قانون فوق اعلام کرد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین به نظر کارشناسان مدیریت شهری ،خود روهای فرسوده رها شده در معابر علاوه برآسیب به سیمای شهری و ایجاد اختلال در نظم و زیبایی منظر شهری ، باعث سد معبر شده و سبب تجمع حیوانات موذی و به مخاطره افتادن سلامت مردم می شود.
این خودروها در بسیاری از موارد سبب ترافیک شهری می شوند ولذا جمع آوری آنها که توسط معاونت خدمات شهری وواحد اجرائیات انجام می گیرد در جهت ر عایت حقوق شهروندی و رفاه حال عموم می باشد.