بهره برداری از سامانه کارت الکترونیکی شروع شد

ارسال در شهری و رفاهی

آیین شروع به کار سامانه کارت الکترونیکی حمل و نقل روز یکشنبه 27 شهریور با حضور مسوولین شهرستان در سالن بصیرت شهرداری مرکزی برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید ابوالقاسم زمانی جانباز دفاع مقدس که در هفته گذشته به فیض شهادت نائل شد، اولویت های سازمان اتوبوسرانی را پس از تصدی مدیر عاملی بدین شرح اعلام کرد:

1-    احداث پارکینگ تخصصی برای تعمیرات و سرویس دهی به اتوبوس ها

2-    فراهم کردن یک ساختمان اداری مناسب

3-    فراهم کردن صندلی و سایبان برای 300 ایستگاه در شهرستان

4-    فراهم کردن 30 دستگاه اتوبوس جدید

5-    اجرای سامانه الکترونیکی کارت بلیط

در ادامه پاکدل اجرای سامانه الکترونیکی را یکی از طرح هایی دانست که با هماهنگ شدن با شهر اصفهان می تواند گام بزرگی در جهت استفاده بهتر شهروندان از کارت های الکترونیکی در زمینه های حمل و نقل درون شهری و برون شهری، ایستگاه های دوچرخه و ... باشد.

پاکدل در پایان از کلیه افرادی که در زمینه تصویب، اجرا و بهره برداری این طرح تلاش کردند، تشکر کرد.

در این مراسم شهردار خمینی شهر ضمن اظهار خوشنودی از اینکه این طرح می تواند گام بزرگی در ایجاد یک شهر الکترونیک باشد، تصریح کرد: روزانه 70 هزار نفر یعنی حدود یک چهارم جمعیت شهرستان به وسیله ناوگان اتوبوسرانی جابجا می شوند.

وی اضافه کرد: هزینه جابجایی یک مسافر در خمینی شهر 330 تومان است که طبق قانون باید یک سوم آن را شهرداری و یک سوم را شهروند بپردازد و یک سوم باقیمانده یارانه وزارت کشور است در حالی که هنوز بودجه ای از طرف وزارتخانه به حساب ما واریز نشده و در نتیجه قیمت بلیط بالا رفته و فشار روی مسافر ایجاد می شود. وی در پایان اظهار امیدواری کرد مسوولین شهرستان که با وزارتخانه در ارتباط هستند پیگیر جذب کمک های مالی از آن وزارتخانه باشند.

فرماندار نیز در این مراسم ضمن تشکر از کلیه عوامل ایجاد سامانه پرداخت الکترونیکی هزینه حمل و نقل در شهرستان اظهار داشت: مایه افتخار است که ما سومین شهرستان در استان و دهمین شهرستان در کشور هستیم که از این سامانه استفاده می کنیم ضمن اینکه خمینی شهر اولین شهرستان است که سامانه پرداختش با اصفهان هماهنگ است و همشهریان می توانند از یک کارت برای استفاده از اتوبوس های هر دو شهر استفاده کنند.

حقیقی ضمن اشاره به قانون محدوده 50 کیلومتری که مانع از بهرمندی ما از صنایع بزرگ می شود از تاسیس 3 شهرک صنعتی برق و الکترونیک، مواد غذایی و حوله بافی که به صورت پراکنده در شهرستان فعالند خبر داد و اظهار امیدواری کرد بعد از احداث جاده  و دسترسی به امکانات آب، برق، مخابرات و ... برای شهرک برق بتوانیم یکی از شهرک های صنعتی منحصر به فرد استان را داشته باشیم.

فرماندار در پایان با تاکید بر اینکه شایستگی های خمینی شهر افزود: باید با همکاری و همیاری این مردم مومن، توانمند، باهوش، ولایتمدار، پرکار و خلاق، خمینی شهر را به جایگاه اصلی اش برسانی و این محقق نمی شود مگر زمانی که کلیه دستگاه های اداری با یکدیگر هماهنگ شوند.

در این مراسم روح الله راشد فر مدیر اجرایی سامانه به ارائه گزارشی از چگونگی اجرای طرح پرداخت و در پایان از مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی و مدیر اجرایی پروژه قدردانی شد.