آمار بازدیدکنندگان از جاذبه های خمینی شهر 67 درصد افزایش یافت+ تصویر

ارسال در شهری و رفاهی

نوروز امسال شمار بازدیدکنندگان از جاذبه های تاریخی و طبیعی خمینی شهر از مرز 178 هزار نفر گذشت. مسئول نمایندگی میراث فرهنگی در خمینی شهر ضمن اعلام این خبر به فرصت آنلاین گفت: بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری نسبت به سال گذشته 61/6درصد (شصت و یک و شش دهم درصد) افزایش داشته اند.

ASAR KHANE969696

حبیبی در ادامه پربازدیدترین نقاط گردشگری خمینی شهر را به ترتیب امامزاده سید محمد (ع)، چشمه لادر، خانه سرتیپ و خانه مجیر اعلام کرد و افزود: اضافه شدن بام سبز به جاذبه های خمینی شهر در آستانه نوروز امسال رونق بیشتری به صنعت گردشگری خمینی شهر بخشید و آمار بازدیدکنندگان را تا 7 هزار نفر افزایش داد.

BAM969696

به گفته وی نوروز امسال قریب به 90 هزار نفر برای زیارت راهی امامزاده سیدمحمد (ع) شدند و نزدیک به 70 هزار نفر نیز از طبیعت پاک چشمه لادر استفاده کردند. 4 هزار و 700 نفر از خانه سرتیپ بازدید کردند و 4 هزار نفر به بازدید از خانه مجیر آمدند.

LADOR969696

حبیبی همچنین تعداد بازدیدکنندگان از عصارخانه، خانه زهتاب و برج کبوتر دستگرد را به ترتیب 2805، 887 و 530 نفر عنوان کرد و گفت: آمار بازدیدکنندگان از جاذبه های گردشگری در بازه زمانی 26 اسفند تا 13 فروردین با نوسان روبرو بود و به عنوان مثال تعطیلی اماکن تاریخی در روز 13 فروردین آمار بازدیدکنندگان را در این روز با کاهش مواجه کرد.

وی شلوغ ترین روز آستانه امامزاده سیدمحمد (ع) را 30 اسفند و لحظات تحویل سال اعلام کرد و گفت: در این روز 15 هزار نفر در این مکان حضور یافتند. حبیبی همچنین تعداد زائران امامزاده در روز 13 فروردین و آخرین روز از تعطیلات را 13 هزار و 500 نفر عنوان کرد.

sayed mohamad96

بر اساس همین گزارش، شلوغ ترین روز لادر، آخرین روز از تعطیلات و روز طبیعت با تعداد 12 هزار نفر طبیعت دوست بود. بام سبز نیز در این روز شاهد بیشترین بازدید کننده بود.
مسئول نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در خمینی شهر، آمار کسانی که نوروز امسال، خمینی شهر را برای اقامت برگزیده اند بالغ بر 15 هزار نفر اعلام کرد و گفت: امسال آمار اقامت کنندگان در خمینی شهر 7/4 (چهار و هفت دهم درصد) نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

حبیبی شلوغ ترین روز از نظر اقامت کنندگان در خمینی شهر را دوم فروردین با تعداد 1555 نفر اقامت کننده عنوان کرد.

گفتنی است رتبه استانی خمینی شهر از نظر جذب گردشگر در نوروز 96 هنوز اعلام نشده است. این شهرستان در نوروز 95 حائز رتبه پنجم شده بود.