خانه هنرمندان در ایام نوروز گشایش خواهد یافت

ارسال در شهری و رفاهی

شهردار حاج حیدری در تازه ترین نشست خبری خود که در فضایی متفاوت برگزار شد، از اخباری تازه پرده برداشت. به گزارش خبرنگار فرصت، وی در جمع خبرنگاران و در خلال پاسخگویی به سوالات، از یکی از اقدامات بزرگ فرهنگی خبر داد و گفت: خانه هنرمندان در ایام نوروز گشایش خواهد یافت. شهردار دراینباره افزود: خانه زهتاب که از این پس جایگاهی برای فعالیت هنرمندان خواهد بود با حضور یکی از مسوولان کشوری افتتاح می شود.

وی در این نشست خبری که در بام سبز برگزار شد، از احداث بخش شرقی خیابان مرکزی €“ از چهارشنبه بازار تا خیابان شریعتی شمالی- تا پایان دوره جاری خبر داد و از این خیابان به عنوان اقتصادی ترین خیابان خمینی شهر یاد کرد. شهردار در اینباره توضیح داد: هر چه برای این خیابان هزینه کنیم چند برابر بازدهی خواهد داشت.

حاج حیدری در همین رابطه از به نتیجه رساندن خیابان آیتاله احمدی(پیچ بلوار توحید) تا همین دوره نیز خبر داد و گفت: در این نقطه تنها یک خانه باقی مانده که باید آزاد سازی شود.
وی همچنین از فراخوان مزایده سیتی سنتر در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این مجوز برای زمینی 8 هزار متری جنب ورزشگاه مادر صادر شده است.

شهردار با اشاره به فعالیت 5 فروشگاه بزرگ در شهر گفت: اگرچه وجود این فروشگاه ها به فروشندگان خرده پا ضربه می زند اما از راه اندازی و فعالیت این فروشگاه ها ناگزیریم البته باید به گونه ای عمل کنیم که خرده پاها کمتر آسیب ببینند.

حاج حیدری در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی 55 واحد تجاری در مجموعه کاروانسرای دوشنبه بازار برای فروش خبر داد و گفت: نیمی از این واحدها به شهرداری تعلق دارد.
تخریب 800 باب ساختمان خطرآفرین توسط شهرداری نیز از جمله خبرهایی بود که کمتر شنیده شده است. وی میزان اعتباری که شهرداری در طول یک سال برای احداث ورودی خروجی دانشگاه آزاد هزینه کرده است را یک میلیارد تومان عنوان کرد.

شهردار در جمع خبرنگاران خمینی شهر در رابطه با سرنوشت طرح های در حال اجرایی که عملیات احداث آنها تا پایان دوره کاری شهردار به اتمام نمی رسد، گفت: تا زمانی که شهردار خمینی شهر هستم طرح ها را با قدرت پیش می برم و شعارم همچنان کار و کار و کار است اما در صورت عدم تداوم خدمتم در خمینی شهر نمی توانم تداوم طرح ها را تضمین کنم.

 60 درصد از طرح هایم اجرایی شد

حاج حیدری اضافه کرد: شکر خدا تا کنون موفق شده ام 60 درصد از طرح هایی که در ذهن داشته ام را پیاده کنم ولی متاسفانه حاشیه ها مانع از محقق شدن 40 درصد از برنامه هایم شد.

وی ضمن برشماری طرح های اجرا شده در این چند ساله توسط شهرداری گفت: علیرغم همه نیازهایی که داریم و همچنین علیرغم همه کارهای انجام شده معتقدم که اولین نیاز خمینی شهر آسفالت است.

شهردار در رابطه با اجرای طرح های مختلف در شهر تحت فشار شدید کاری، افزود: در صورتی که امکانات مالی و منابع انسانی به اندازه کافی در اختیار ما باشد اصلا نیازی به اینگونه کار کردن نیست و کار کردن به این شیوه دیگر منسوخ شده است ولی چه کنیم که پول و امکانات بیشتری در اختیار نداریم.

شهردار در پایان در رابطه با توافق منظریه نیز گفت: از ابتدای شورای شهر اول تا شورای شهر فعلی تلاش هایی برای حل مشکلات منظریه صورت گرفت تا اینکه سرانجام در این دوره و پس از برگزاری جلسات متعدد شهرداری و شورای شهر با اداره کل راه و شهرسازی و با کمک های نمایندگان وقت به ویژه محسن صرامی و با میانجیگری استاندار زرگرپور موفق به توافق شدیم.

حاج حیدری در ادامه از همه کسانی که در طول این 25 سال برای حل مشکل منظریه قدم برداشته اند از جمله اعضای شورای شهر در 4 دوره، فرمانداران، نمایندگان مجلس و شهرداران خمینی شهر تشکر کرد.