باز شدن گره کور منظریه پس از 25 سال

ارسال در شهری و رفاهی

با سفر استاندار به خمینی شهر و امضای توافقنامه موسوم به منظریه عملیات عمرانی در این شهرک شروع شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این مراسم که روز سه شنبه در این منطقه و با حضور امام جمعه خمینی شهر، مدیر کل راه و شهرسازی، شهردار و تعدادی از اعضای شورای شهر برگزار شد، تفاهم نامه ای مابین شهرداری خمینی شهر و اداره راه شهرسازی پس از 25 سال به امضا رسید تا متولی عمران منظریه مشخص و اراضی لادر و دوشاخ تعیین تکلیف گردد.


استاندار اصفهان در این مورد گفت: مطابق قولی که به مردم خمینی€شهر داده بودم عملیات عمرانی منظریه آغاز شد.
رسول زرگر پور با اشاره به اینکه اختلافات شهرک منظریه به یک معضل ۲۵ ساله برای مردم خمینی€شهر و ساکنین این شهرک تبدیل€شده بود، ادامه داد: این مشکل در حدود چهار ماه در جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان به مسئولان شهرستان خمینی€شهر مطرح می€شد.

 ostandar1
وی ادامه داد: با بررسی€های انجام€شده مشخص شد که علت اصلی تعویق در رفع معضلات شهرک منظریه اختلافات میان شهرداری خمینی€شهر با اداره کل راه و شهرسازی بود.


استاندار با اشاره به اینکه در جلسه مشترک مجمع نمایندگان استان وعده دادم این معضل ۲۵ ساله را پیگیری و حل کنم، گفت: در ماه€های گذشته شخصا برای کاهش اختلاف€نظرها این دو دستگاه اقدام کردم.


زرگرپور ادامه داد: در ماه€های گذشته سه جلسه مشترک در محل استانداری برگزار شد و اختلاف€نظر شهرداری خمینی€شهر و اداره کل راه و شهرسازی بررسی و اعلام نظر کارشناسی شد.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت ۲۵ سال تفاهم€نامه بین شهرداری خمینی€شهر با اداره کل راه استان به امضا رسید، بیان داشت: طبق این توافق€نامه تمام تاسیسات رو بنایی شهرک منظریه اعم از جدول€گذاری، آسفالت و عملیات عمرانی شهرک منظریه به شهرداری خمینی€شهر به €عنوان متولی واگذار شد.

استاندار اصفهان افزود: معادل هزینه های عمرانی انجام€شده توسط شهرداری خمینی€شهر در شهرک منظریه اراضی دولتی منطقه چشمه لادر و منطقه صنعتی دوشاخ با کاربری گردشگری و صنعتی واگذار شد.

 ostandar3
وی تاکید کرد: طبق این توافق€نامه شهرداری خمینی€شهر موظف است با واگذاری و فروش این اراضی اعتبارات لازم برای عمران و ارائه خدمات عمرانی و رو بنایی برای ساکنین شهرک منظریه را تامین کند.

زرگرپور از شهردار و اعضای شورای شهر خمینی€شهر خواست هر چه سریع€تر عملیات عمرانی و مراحل این توافقنامه را اجرایی کنند.


وی در خصوص مشکلات و مطالبات مطرح€شده در خصوص مصلای نماز جمعه، مساجد مجموعه مسکونی پردیسان و مسکن مهر توسط امام€جمعه خمینی€شهر گفت: در مورد این موضوعات تفاهم€نامه لازم میان شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی انجام€شده و در آینده نزدیک کلنگ و عملیات احداث مصلای جدید خمینی شهر و مساجد موردنیاز آغاز خواهد شد.

گفتنیست همزمان با آغاز عملیات توافق منظریه، میدان نماز به عنوان بزرگترین میدان شهر به دست مدیر کل راه و شهرسازی روشن شد و همچنین چهارباغ لادر با حضور وی رونمایی گردید.