سومین شب شعر «بانوی بهترین»

ارسال در شهری و رفاهی

به مناسب ایام شهادت حضرت زهرا (س) و در راستای هفته فرهنگی شهرستان خمینی شهر سومین شب شعر " بانوی بهترین" به همت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری و با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی هیئات مذهبی شهرستان در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرصت ، این برنامه با حضور امام جمعه، شهردار و رییس شورای شهر و چند تن از اعضای آن و دیگر مسوولین، شاعران و هنرمندان همچنین مداحان اهل بیت و پیرغلامان و نوغلامان و دوستداران آن حضرت 7 اسفند ماه در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) برگزار و در بخشی از برنامه از پیرغلامان و نوغلامان شهرستان تقدیر بعمل آمد.
در بخشی از این برنامه که با شعر خوانی شاعران ولایی همراه بود آیت اله رحیمی امام جمعه شهر طی بیاناتی ضمن عرض تسلیت ایام شهادت بانوی دو عالم، گفت: در این شهرستان نیروهای فرهنگی ارزشمندی وجود دارند که باید شناخته و دیده شوند و از آنها تقدیر شود. یکی از راه های آن برگزاری جلساتی از این دست است. وی در ادامه افزود: این هفته، هفته فرهنگی شهرستان خمینی شهر نامگذاری شده است و روز 5 اسفند روز ایثار وشهادت نامیده شده به علت کثرت شهدای این شهر که در این روز تشییع شدند و شهرستان با تقدیم سربازان گمنامی که یک شبه بهشتی شدند در این روز درخشید. انشاالله از سال آینده، هر ساله برنامه های این هفته با شکوه تر از قبل برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مکتب اسلام و اتفاقات و حوادث تلخی که علیه شیعه در جریان است، به شاعران و مداحان اهل بیت توصیه نمود : ما نباید تنها برای مصایب اهل بیت شعر بگوییم، محتوای اشعار باید به سمت شیعه شناسی و افشاگری و مبارزه با دشمنان اسلام برود. امام جمعه شهر در ادامه افزود: امروز باید حقیقت و مسایل و مشکلات روز جامعه را در اشعارتان بیان کنید . باید جوری بسرایید که اشعار شما دلها را متاثر کند و مردم را به سوی معرف بکشاند. شعر امروز باید به سمت حماسه برود و تنها مصیبتی نباشد.
شهردار حاج حیدری نیز در بخشی از برنامه خطاب به پیرغلامان اهل بیت، گفت: پیری درجه کمی نیست، اثری که شما به پیری گرفته اید عظمت است و در این شب در کنار هم جمع شدیم تا از پیرغلامان و نوغلامان اهل بیت تجلیل کنیم. وی در ادامه گفت: پیر بودن بزرگی و عظمت است و غلام بودن در کنار پیری عظمتی بزرگتر است. از شما می خواهم که آنهایی که به عنوان نوغلام آمده اند را درست به مسیر پیرغلامی هدایت کنید.

شهردار در بخشی از برنامه نوید و مژده احداث یک باغ موزه ماندگار را برای شهر داد و افزود: در نظر داریم که کلیه آثار ادیبان شهر را در قالب یک باغ موزه ماندگار ثبت کنیم. وی ضمن اشاره به شاعران قدیمی شهرستان چون ملامحمد ندافی و ملاحسن و ... گفت : انشاالله این ایده از امشب کلید خواهد خورد و همه این اشعار ناب توسط اساتید جمع آوری خواهد شد.
گفتنیست در این شب شعر شاعران آیینی شهرستان چون محسن نیکنام، محمد حسین صفاریان، حسین حاجی هاشمی، فتح اله حدادیان، علی پورکاظم، ابراهیم کریمی، میلاد حبیبی، مریم کرباسی، سهیلا عموشاهی ، سمیه یزدی، نصراله امینی و حسینعلی شفیعی و همچنین شاعر میهمان برنامه مهدی جهاندار به شعر خوانی پرداختند.مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی شهر درحاشیه این شب شعر ،برگزاری شبهای شعر به مناسبت های مختلف را از برنامه های بنیادی سازمان درجهت تداوم شکوفایی شعر وشاعری درخمینی شهر اعلام کرد.علیرضا پیمانی با اشاره به پیشینه کهن شعرو شاعری درشهرستان ومعرفی شاعران کشوری برجسته ازاین دیار اینگونه برنامه ها رابرای پرورش استعدادهای جدید لازم دانست.گفتنی است در پایان برنامه از شاعران و پیرغلامان و نوغلامان اهل بیت تجلیل و تقدیر به عمل آمد.