اجرای 161 طرح عمرانی در طول سه سال و نیم

ارسال در شهری و رفاهی

شهردار خمینی شهر با اشاره به این که سه سال و نیم پیش، شهرداری را با 5/8 میلیارد بدهکاری و ذخیره اندوخته ملکی انگشت شمار تحویل گرفته است افزود: برای انجام امور راهکار متفاوت امانی- پیمانی را به کار بستیم بدین معنی که از امکانات موجود در شهرداری استفاده نمودیم.


حاج حیدری تعداد طرح های عمرانی اجرا شده توسط شهرداری در این مدت را 161 عدد اعلام کرد و ادامه داد: سه برنامه برای سه سال توسط مقام معظم رهبری به سیستم های اجرایی و کشور ابلاغ شد: همدلی و همزبانی، مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی همراه با اقدام و عمل که در هر سه مورد شهرداری خمینی شهر و مسؤولین شهر که همه دست به دست هم دادیم یک دوره موفق داشتیم.


وی با اشاره به قطعی شدن توافقات منظریه افزود: اکنون منتظر تبادل اسناد مالکیتی هستیم و طی جلساتی که با محوریت نماینده محترم داشتیم، دکتر زرگرپور قول دادند که اولین جدول را با دست خودشان می گذارند.


شهردار با اشاره به این که تاکنون هیچ رقمی از این بابت بدهی های دانشگاه صنعتی به شهر تعلق نگرفته افزود: دانشگاه صنعتی نمی پذیرفت که بدهی دارد و خوشبختانه با پیگیری های انجام شده با آرای کمیسیون های ماده صد، تجدید نظر و 77 ، حاکمیت شهر بر دانشگاه صنعتی تایید شد.


حاج حیدری رقم این بدهی را بیش از 30 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: نبود پول در دانشگاه صنعتی باعث مطرح شدن بحث پرداخت مطالبات از طریق دولت شد که بنده و شورای شهر در این مورد هنوز به نتیجه نرسیده ایم که به خدمت فرماندار و نماینده محترم پیشنهاد می کنم امکان دریافت مطالبات از طریق تصاحب زمین های دانشگاه فراهم شود چرا که زمین های دانشگاه صنعتی بیش از نیازهای صد سال آینده آن است و در شهر نیز دیگر هیچ زمینی وجود ندارد. خوابگاهی شدن خمینی شهر و نبود صنایع بزرگ که طبعا بر کاهش ارزش افزوده تاثیر می گذارد مزید بر علت است.


وی با اشاره به این که خمینی شهر از نظر سرانه درآمد ها جزو حداقل هاست از مسؤولین استانی خواست نسبت به افزایش سرانه ارزش افزوده و عوارض آلایندگی تدبیری اندیشیده شود.


شهردار با اشاره به احداث 11 بلوار و 15میدان در طول سه سال و نیم در شهر خمینی شهر تصریح کرد: بسیاری از این بلوارها و میادین جزو طرح های بسیار قدیمی بودند. این اقدامات باعث باز شدن گره های کور ترافیکی در شهر و جلوگیری از تصادفات شد.


حاج حیدری به احداث دو منطقه گردشگری تاثیر گذار گردشگری در شهر اشاره کرد و گفت: یکی از این مناطق همان طور که همه می دانند منطقه لادر است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. دیگری منطقه بام سبز است که قصر کازرونی با بیش از صد سال قدمت در آن جا قرار دارد و با خریداری زمین های آن منطقه شهر دارای بیش از 100 هزار متر زمین جهت گردشگری شد.


وی از تکمیل و احداث پارک های سلامت در جنوب و شهروند در شمال شهر تا پایان سال خبر داد و افزود: پارک وازیچه با مساحت حدود 6 هزار متر زمین، دارای مشکل کاربری است که امروز و با حضور مهندس طرفه حل خواهد شد.


شهردار از تامین روشنایی 95 درصد از خیابان ها با هزینه ای در حدود یک میلیارد تومان و با مشارکت اداره برق به عنوان دیگر اقدام عمرانی شهرداری نام برد. وی در خصوص طرح های فرهنگی اجرا شده توسط شهرداری به احداث مجموعه فرهنگی شهید نیلفروش زاده در منطقه محروم اتحاد اسلامی جوی آباد اشاره کرد و افزود: این مجموعه در چهار طبقه و 1800 متر زیربنا در آینده ای نزدیک با تکمیل و تجهیز در اختیار مردم قرار می گیرد.


تکمیل سالن شهدای خوزان معروف به مدیریت بحران، آماده سازی چهارکوی در خمینی شهر به مساحت 100 هزار متر زیرسازی، جدول و آسفالت، کاشت زمین چمن استادیوم با کمک خیرین، بازسازی 44 اتوبوس توسط نیروهای شهرداری و احداث 1000 حلقه چاه جذبی در کوچه ها از دیگر فعالیت های شهرداری خمینی شهر در طول این سه سال و نیم است.
شهردار همچنین با اشاره به وجود 17 گورستان عمومی در شهر احداث غسالخانه عمومی شهر را گامی در جهت خارج کردن گورستان ها در شهر خواند و ابراز امیدواری کرد که این غسالخانه تا پایان سال افتتاح شود.