مجموعه شهرداری را برای اتمام طرح‌های نیمه‌کاره به کار خواهیم گرفت

ارسال در شهری و رفاهی

علی‌اصغر حاج حیدری شهردار خمینی شهر در جلسه هماهنگی با معاونین، مدیران عمرانی و خدماتی شهرداری اظهار کرد: در آخرین ماه‌های این دوره از شورای شهر تمام تلاش و توان مجموعه شهرداری خمینی‌شهر را برای اتمام طرح‌های نیمه‌کاره و زخمی به کار خواهیم گرفت.
به گزارش روابط عمومی شهرداری خمینی شهر،شهردار با اشاره به این که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و وضعیت مالی شهرداری در ماه‌های گذشته با شرایط سخت و مشکلات مالی متعددی روبرو بودیم، در ادامه بیان کرد: به دلیل مشکلات مالی و کمبود بودجه در ماه‌های گذشته موتور محرکه شهرداری خمینی‌شهر به‌ کندی حرکت می‌کرد از این‌ رو تمام تلاش و قدرت خود را به کار بستیم تا از بحران مالی به وجود آمده عبور کنیم.
حاج حیدری تصریح کرد: در ماه‌های گذشته با توجه به حجم اقدامات، بخش عمده‌ای از بودجه شهرداری صرف اقدامات عمرانی و تأمین هزینه توافقات و آزادی سازی انجام‌ شده در این دوره شد.
وی با بیان این که از بحران مالی عبور کردیم و در شرایط آرام‌تری نسبت به گذشته قرار داریم، اظهار داشت: سقف بدهی امروز شهرداری خمینی‌شهر با میزان بدهی زمان تحویل شهرداری و قبول مسؤولیت مطابقت می‌کند.
شهردار خمینی‌شهر با بیان این که اسناد مالکیت کاروان‌سرای سنتی دوشنبه‌ بازار صادر شده و واحدهای تجاری این طرح مشارکتی تا سقف 5 میلیارد تومان آماده فروش است، ادامه داد: اسناد مالکیت یک‌صد هزار متر از اراضی منطقه گردشگری بام سبز صادر شده است و شهرداری به‌ عنوان مالک قانونی این اراضی محسوب می‌شود.
حاج حیدری با اشاره به این که اراضی بام سبز بیش از 15 میلیارد تومان ارزش مالی دارد، گفت: منطقه طبیعی و سرسبز بام سبز به‌ عنوان یک فرصت استثنائی برای توسعه بخش گردشگری و رفاهی، تفریحی خمینی‌شهر محسوب می‌شود.
شهردار خمینی‌شهر تأکید کرد: در این دوره تلاش شد با خریداری و تملک اراضی مختلف پشتوانه مالی و حمایتی شهرداری برای توسعه منابع درآمد پایدار افزایش پیدا کند.
وی بیان این که خمینی‌شهر فاقد مجموعه رفاهی و تفریحی و تجاری سرپوشیده است، اظهار کرد: 6 هزار متر از اراضی شهرداری با تغییر کاربری و با موقعیت جغرافیائی بسیار مناسب آماده سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار به‌ عنوان یک منبع درآمد پایدار به ارزش 5 میلیارد تومان در قالب مجموعه خدماتی رفاهی، تفریحی و تجاری است.
حاج حیدری ادامه داد: با توجه به حجم کمبودها و نیازهای مردم و عقب‌ماندگی خمینی‌شهر از نظر خدمات در مقایسه با شهرهای هم‌جوار تلاش می‌کنیم در مهلت باقی‌مانده از این دوره خبرهای نویدبخشی را برای مردم داشته باشیم.
وی با بیان این که با اجرائی شدن توافقنامه منظریه ،اراضی منطقه گردشگری لادر و دوشاخ در اختیار شهرداری برای رفع نیازهای شهر قرار خواهد گرفت، اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد با ساماندهی مشاغل مزاحم و نیمه مزاحم در منطقه دوشاخ و ساخت اماکن رفاهی و تفریحی در منطقه گردشگری لادر کمبودها و نیاز شهرهای را برطرف ‌کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از 20 طرح نیمه کار و زخمی وجود دارد، امیدواریم در ماه‌های آینده این طرح هارا تکمیل کنیم.
شهردار خمینی‌شهر با بیان این که تنها دو توافق ملک در ضلع جنوبی بلوار شهید صدوقی باقی‌مانده، تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد هر چه سریع‌تر این توافق انجام شودو در دو ماه آینده با آزادسازی توافقات صورت گرفته، عملیات نهائی تکمیل بلوار شهید صدوقی اعم جدول‌گذاری و زیرسازی و آسفالت، پیاده‌روسازی، فضای سبز و روشنایی بلوار خیابان شهید صدوقی بعد از گذشت سی سال در یک حرکت جهادی به اتمام برسد.