15 دستگاه اتوبوس از ابتدای مهرماه وارد چرخه حمل و نقل می شود

ارسال در شهری و رفاهی

شهردار و دو عضو شورای شهر از مرکز پشتیبانی، خدماتی و کارگاهی اتوبوسرانی واقع در دوشاخ بازدید کردند.
به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین رییس اتوبوسرانی با اشاره به این که تمام امور مربوط به بازسازی و تعمیرات اتوبوس ها در خود سازمان اتوبوسرانی صورت می گیرد گفت: مشکل ما کمبود منابع مالی و نبود قطعات است.
محمدی افزود: کیفیت قطعات خوب نیست و به همین خاطر مجبوری از کالاهای ذخیره استفاده کنید که هزینه این کالاها نیز برابر نوع چینی آن ها است. ما 10 روز پیش پمپی را تعمیر کرده ایم ولی دوباره بر اثر گرفتگی در مسیر لوله ها خراب شده است و هر پمپ خراب حدود یک میلیون و 300 هزار تومان هزینه می برد.
شهردار نیز تلاش نیروهای شهرداری، سازمان ها، معاونت ها و شهرداری های مناطق برای سازندگی در شرایط بحرانی اقتصادی را خوب توصیف کرد و گفت: 7 سال است که اتوبوس نو در مجموعه ما نیامده است در حالی که در زمانی بود که سالی 15-10 اتوبوس به سازمان تزریق می شد. آن زمان هزینه یک اتوبوس حدود 13 میلیون تومان بود.
حاج حیدری با اشاره به این که آخرین باری که سهمیه اتوبوس برای شهرداری آمده بود قیمت هر کدام 17 میلیون تومان بود افزود: در آن زمان شهرداری به دلیل نداشتن بودجه این اتوبوس ها را جذب نکرده بود. اکنون برخلاف گذشته، دولت دیگر اتوبوسی در قالب اتوبوس های یارانه ای و حمایتی به شهرداری ها نمی دهد و ما باید اتوبوس را آزاد بخریم.
وی قیمت هر اتوبوس بدون یارانه را بین 400 تا 500 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: شهرداری توان چنین خریدی را ندارد و به همین دلیل با برنامه ریزی هایی که انجام گرفت، ساختمان و سوله هایی ساخته شد و انباری جهت سرویس دهی به اتوبوس ها در نظر گرفته شد و اتوبوس رانی سابق که در مسیر خیابان بود آزادسازی شد.
شهردار با اشاره به این که از صفر تا صد کار بازسازی در این مکان صورت می گیرد خاطرنشان کرد: 100 اتوبوس بازسازی شده است.
حاج حیدری اعلام کرد که از ابتدای مهرماه 15 اتوبوس بازسازی شده وارد چرخه حمل و نقل می شوند. وی همچنین از تمام افرادی که علی رغم شرایط سخت ایستاده و به مردم خدمت می کنند تشکر کرد و افزود: رضایت مردم برای ما از همه چیز مهم تر است.
رییس وقت شورای اسلامی شهر نیز در این بازدید گفت: واقعا اگر بخواهند تعریفی از اقتصاد مقاومتی بنماییم باید این در این مورد صحبت کنیم که با وجود محدودیت در بودجه های کشوری و شهری عملا کارهای بزرگ انجام می دهند.
پریشانی افزود: با حرکت این اتوبوس ها در شهر شاید بتواند مسیرهایی که فاقد خط اتوبوس است را هم تحت پوشش قرار داد.
خلیلی عضو شورای شهر نیز گفت: خوشحالیم که شهرداری مقتدر و توانمند فضایی را هم در کارکنان و هم در شهر ایجاد کرده که باعث ایجاد تغییر و تحول شده است.
وی افزود: نیرویی که خلاقیت دارد اولین لذتش را خودش می برد. وقتی اتوبوس های فرسوده خارج می شود در چند نوبت هم خودتان و هم مردم و هم مسؤولان لذتش را می برد. آن چه در طول عمر ما باقی می ماند خدماتی است که در رابطه با مردم خالصانه انجام دادیم.