راه حل های شهردار برای خروج از بن بست منظریه

ارسال در شهری و رفاهی

یکی از پرسش های خبرنگاران در نشست مطبوعاتی اخیر شهردار با خبرنگاران موضوع منظریه بود. شهردارحاج حیدری در پاسخ مفصلی گفت: از همان زمان که مدیریت شهرداری را به دست گرفتم به این موضوع ورود پیدا کرده و مذاکرات را با محوریت نماینده وقت آغاز کردیم. طبق قراردادی که سال 79 میان شهرداری خمینی شهر و اداره کل مسکن و شهرسازی منعقد شده بود، قرار بر این بود که 200 پلاک زمین پردیس و همچنین بخشی از اراضی مناطق لادر و دوشاخ در اختیار شهرداری قرار بگیرد و در قبالش خدماتی شامل زیرسازی، آسفالت و جدولگذاری در این شهرک انجام شود. زمین ها قیمت گذاری شده و همچنین هزینه خدمات در منظریه یک میلیارد و 750 میلیون تومان برآورد شده بود. حاج حیدری افزود: در مذاکرات جدید قرار بر این شد که قیمت گذاری ها مجددا انجام بگیرد ضمن اینکه از نظر ما خدمات دهی به این شهرک تنها به زیرسازی، آسفالت و جدولگذاری خلاصه نمی شود بلکه تامین فضای سبز، دفع آب های سطحی، خدمات بهداشتی، درمانی، مذهبی و... نیز باید در دستور کار قرار بگیرد.


وی افزود: نهایتا قرار بر این شد که سه کارشناس یکی از جانب شهرداری، یکی از جانب اداره کل راه و شهرسازی و یک کارشناس بیطرف مجددا زمین ها را قیمت گذاری کنند. در حال حاضر اداره کل راه و شهرسازی نظر کارشناس شهرداری را به جهت اینکه از کارمندان شهرداری است نپذیرفته و فرماندار برای حل این مشکل به موضوع ورود پیدا کرده است.


شهردار در ادامه گفت: پیشنهاد شهرداری این است که یا اداره کل راه و شهر سازی هزینه اجرای خدمات را در اختیار شهرداری بگذارد تا خدمات ارائه شود و یا اینکه خودش اقدام به اجرا کرده و سپس ادعاهایش در مورد شهرداری را از طریق مراجع قانونی پیگیری نماید.


حاج حیدری در همین زمینه افزود: هزینه خدماتی از قبیل زیرسازی، آسفالت و جدولگذاری در منظریه 8 میلیارد و 400 میلیون تومان برآورد شده است. وی گفت: 60 هزار ساکن منظریه دارند با این کمبودها دست و پنجه نرم می کنند و من از مسوولان استان می خواهم به داد منظریه برسند. وی در پاسخ سوال یکی از خبرنگاران که پرسید فکر می کنید میانجیگری استان در این زمینه می تواند موثر باشد؟ گفت: دولت ما دولت تدبیر و امید است و خمینی شهر به این دولت امید دارد.


شهردار همچنین در رابطه با بلوار آزادگان گفت: متولی اصلی این بلوار اداره راه و شهرسازی است و تا زمانی که کامیون در این بلوار تردد می کند، شهرداری آن را تحویل نخواهد گرفت.