کمک های شورای شهر به مراکز فرهنگی ادامه دارد

ارسال در شهری و رفاهی

کمک های شورای اسلامی شهر به کانون های فرهنگی و سازمان های مردم نهاد در سال 95 هم ادامه خواهد داشت. رییس شورای شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلایبن ضمن تبریک سال نو و آرزوی سالی پر خیر و برکت برای همشهریان، در اینباره گفت: در سال 94 موفق شدیم به تعدادی از مراکز فرهنگی و سمن ها کمک کنیم و امسال نیز در ادامه همان طرح کمک هایمان را به مراکزی که سال گذشته مبلغی دریافت نکرده اند، اختصاص خواهیم داد.


خانم پریشانی ادامه داد: کانون های فرهنگی مساجد، سازمان های مردم نهادی که به ثبت رسیده اند و یا مجوز دارند و همچنین مراکز فرهنگی که سعی در ایجاد اشتغال دارند، اولویت های ما برای ارائه کمک است.


وی افزود: کمک های فرهنگی شورای چهارم در اولین سال فعالیتش به روال شورای های قبلی بود به این معنی که در قالب نرم افزاری به ارائه کمک به مراکزی پرداخت که تقاضای کمک می کردند اما در سال 93 کمیسیون فرهنگی در تصمیمی اعلام کرد که کمک های شورا به مراکز فرهنگی از این پس برنامه محور خواهد بود. رییس شورای شهر در اینباره افزود: به عنوان مثال در سال 93 کمیسیون فرهنگی طرح پیشنهادی خود برای غنی سازی اوقات فراغت را به همه مراکز ارائه داد و متعهد شد که هر کس در این طرح شرکت کند از کمک های نقدی شورا برخوردار خواهد شد. شورای شهر در آن سال 50 میلیون تومان به این طرح اختصاص داد و آن را میان کلیه مراکزی که طرح پیشنهادی شورا برای غنی سازی اوقات فراغت را به اجرا درآوردند تقسیم کرد. به گفته پریشانی کمک های نرم افزاری شورای چهارم به مراکز فرهنگی در سال 94 نیز به صورت برنامه محور ادامه پیدا کرد و شورای شهر به هر مرکزی که به ارائه طرحی می پرداخت به شرطی که به موضوعاتی مثل آداب شهروندی، آسیب های اجتماعی و مسائل خانوادگی بپردازد، کمک های نقدی ارائه می داد. وی برنامه سال 95 شورا را نیز برای ارائه کمک های نرم افزاری به مراکز فرهنگی به روال قبل اعلام کرد.


رییس شورای شهر اما کمک های سخت افزاری شورای چهارم به مراکز فرهنگی را گامی نو در جهت تقویت این مراکز دانست که در تاریخ شورای شهر سابقه ندارد. پریشانی در توضیح این مطلب گفت: در بودجه شهرداری ردیفی وجود دارد تحت عنوان کمک های سخت افزاری به مراکز فرهنگی که تا کنون اجرایی نشده بود. کمیسیون فرهنگی در سال 94 تصمیم گرفت این ردیف بودجه را میان مراکز فرهنگی شهرداری های چهارگانه تقسیم کند.


وی با بیان اینکه این اتفاق برای اولین بار در سال 94 افتاد و مراکز فرهنگی مناطق چهارگانه شناسایی شد، گفت: بر اساس اولویت بندی های کمیسیون فرهنگی در قبال ارائه فاکتور خرید تجهیزات و تعمیرات ساختمان، مبالغی به هر مرکز تعلق گرفت. رییس شورای شهرتاکید کرد: با توجه به تعدد اینگونه مراکز در محلات مختلف شهر تعدادی از مراکز در سال 94 از قلم افتاد و کمکی به آنها ارائه نشد.


وی ضمن تشکر از رییس کمیسیون فرهنگی و دیگر اعضای شورای شهر به جهت همکاری هایشان در جهت تزریق این کمک ها به مراکز فرهنگی ، به آن دسته از مراکزی که هنوز کمکی دریافت نکرده اند اطمینان داد که سال 95 این کمک ها به آنها نیز تعلق خواهد گرفت.


رییس شورای شهر در ادامه گفت: در سال 94 سعی کردیم در زمینه تقسیم بودجه برای اقدامات عمرانی و فرهنگی تعادل را برقرار نماییم و علیرغم اینکه شهرداری از لحاظ مالی در مضیقه بود دست به اجرای طرح های بزرگ فرهنگی مثل چشمه لادر و بام سبز زد. وی با بیان اینکه یک طبقه از مجموعه فرهنگی نیلفروش زاده واقع در جوی آباد قدیم نیز که امسال افتتاح می شود به امور فرهنگی بانوان اختصاص داده خواهد شد، گفت: در سالی که سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شده باید سعی کنیم که از تمام امکانات شهرداری در جهت ایجاد درآمد پایدار استفاده نماییم.


در صورت وصول حق آلایندگی، اقدامات فرهنگی شهرداری گسترده تر خواهد شد
رییس شورای شهر میزان بودجه سال 95 شهرداری را 80 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: بودجه امسال نسبت به سال های گذشته از رشد خیلی خوبی برخوردار بوده است. خانم پریشانی ضمن تشکر از تلاش های صرامی نماینده برای تصویب آلایندگی پالایشگاه که به تبع آن عوارض آلایندگی به شهرداری خمینی شهر تعلق خواهد گرفت، تشکر کرد و گفت: در صورتی که 20 میلیارد حق آلایندگی خمینی شهر وصول شود بخشی از آن به مصارف فرهنگی خواهد رسید. وی از مردم خواست تا با پرداخت عوارض خود به یاری شهرداری بیایند تا در اجرای طرح ها هر چه بهتر و موفق تر عمل نماید.


رییس شورای شهر همچنین از شهردار حاج حیدری به جهت اجرای طرح های فرهنگی تشکر کرد و گفت: شهردار تا کنون علیرغم بودجه ناچیز شهرداری خدماتی بزرگ را به شهروندان ارائه داده است. پریشانی همدلی و همسویی مسوولان شهرستان را به نفع مردم دانست و گفت: امیدواریم آیندگان نیز در حفظ این فضای آرامی که ایجاد شده است کوشا باشند.