اعتماد مردم به شهرداری و شورا تنها با «کار» حفظ می شود

ارسال در شهری و رفاهی

روز گذشته شهردار با کارکنان شهرداری در سالن بصیرت دیدار و پیرامون وضعیت شهرداری و برنامه های سال جاری سخنانی را ایراد نمود.
علی اصغر حاج حیدری در این جلسه که  اعضای شورای شهر ،شهرداران مناطق، معاونین شهردار، مدیر عاملان  سازمانها ودیگرمدیران وجمع کثیری از کارکنان بخش های مختلف شهرداری  حضور داشتند  با تبریک سال جدیدید ودیگر مناسبت هابه انجام طرح های مختلف در سال گذشته علی رغم وجود رکود اقتصادی در شهر و کشور اشاره کرد و افزود: یکی از این طرح ها بلوار 17 شهریور بود که سال ها راکد مانده بود.

وی ضمن اعلام این که طبق دستورالعمل های ابلاغی به شهرداری ها اولویت مالی با پرداخت حقوق کارکنان است، افزود: شهرداری های قدرتمندی مانند شاهین شهر هم امسال مشکل مالی داشتند. شهردار گفت: 40 روز مانده به پایان سال 94 به بنده اعلام شد که 5/8 میلیارد بدهی به کارکنان داریم. ما نیز در روز 29 اسفند که به اتفاق همکارانمان در امور مالی شهرداری را ترک می کردیم، تمام حق و حقوق کارکنان و معوقات نیروهای شرکتی را پرداخت نمودیم و حتی پیمانکاران ما نیز دست خالی نرفتند.


حاج حیدری ایجاد اعتماد بین مردم و شهرداری و شورا را بزرگترین دستاورد دانست و گفت: در این 5/2 سال فراز و نشیب زیاد بود ولی نتایج خوبی در شهر گرفتیم و در سابقه شهرداری خمینی شهر این امر بی سابقه بوده است. وقتی بین مردم می رویم -علی رغم این که کاستی ها زیاد است- ولی تشخیص این است که کار می شود.


شهردار به نام تعیین شده امسال توسط مقام معظم رهبری اشاره نمود و تصریح کرد: ما سه دستورالعمل رهبری یعنی مدیریت جهادی، اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل را در این سالها انجام دادیم. امسال نیز تمرکز ما بر روی افتتاح طرح ها تازه شروع شده و یا نیمه تمام است. در واقع اقدام و عمل ما همان به نتیجه رساندن برنامه ها و افتتاح آنهاست.

photo 2016 04 05 11 15 18
وی با نوید این که امسال در هر ماه حداقل یکی ازکارها افتتاح می شود خاطر نشان کرد: خیابان شهید صدوقی، بخش شرقی خیابان مرکزی، ادامه پیچ توحید، بام سبز و ... طرح های عمرانی است که امسال به نتیجه می رسد. شهردار افزود :در روز اول سال اولین افتتاح را انجام دادیم ودر دومین گام در سال نوچاهی مقابل مسجد صفا احداث و لوله کشی ها انجام شده است و آبرسانی به بام سبز فردا کلید خواهد خورد و خون در رگ های آن منطقه جاری می گردد. همچنین مرحله سوم منطقه لادر با انجام ساخت و ساز ها برای مغازه ها، رستوران ها، کافی شاپ ها و ... آغاز شده است و برای ماه رمضان افتتاح خواهد شد و این بدان معناست که لادر از امسال برای سرمایه گذاری آماده است.


مجتمع فرهنگی نیلفروشان واقع در خیابان کهندژ از دیگر طرح های است که به سر انجام رسیده است. شهردار در این زمینه گفت: ساختمان این مجتمع کامل است و با 1800 متر زیر بنا آماده افتتاحمی باشد.


حاج حیدری از افتتاح و تکمیل چند پارک در سال جدیدخبر داد و افزود: با احداث چاه آب مولوی و اجرای لوله کشی، مشکل آب پارک شهروند حل شد و روشنایی آن نیز تامین شده است و حداکثر تا تیرماه آماده افتتاح است. پارک سلامت در بلوار شهید فهمیده نیز با تملک های انجام شده تا اواخر خرداد به نتیجه می رسد. همچنین کلنگ پارک وازیچه در خیابان نبوی منش در چند روز آینده خورده می شود.


وی از شیوه عمل کارکنان شهرداری تقدیر کرد و افزود: با دست خالی و تلاش شما 140 طرح در این مدت به نتیجه رسیده است وتقاضا دارم که با انگیزه تر پیش بروید چرا که ما در قبال اعتمادی که به دست آمده یک وظیفه داریم و آن این است که حفظش کنیم و این امر تنها با کار محقق می شود. باید تلاش کنیم معوقات شهرداری را بازگردانیم.


شهردار همچنین به مشکل دیرینه شهرک منظریه اشاره کرد و افزود: مردم منظریه نمی پذیرند که بعد از 20 سال دوباره وضعیت همان طور باشد. مردم از امکانات بهره مند نیستند. باید این مشکل را با کمک اعضای شورای شهر، مدیران شهرداری و مسؤولین شهر حل کنیم. منظریه چند مشکل دارد. یکی اراضی که از دست رفته است و دیگری شیوه تفکیک اراضی و حقوقی که باید در قالب 10 درصد ها وجود داشته باشد و از این بابت هیچ مستندی نه در شهرداری هست و نه در مسکن و شهرسازی. زمین هایی که باید در دسترس شهرداری برای دادن معوض ها قرار می گرفت و بازگشایی ها با آن ها صورت می گرفت از دست رفته است و ما باید برای بازگشایی ها پول بدهیم210پلاک پردیس جزو بدهی های شهرداری به مسکن است. اراضی دوشاخ نیز همین طور است. لادر هم بحث خاص خودش را دارد. مدیر راه و شهرسازی در بحث اراضی چشمه لادر شاکی شد. مگر به جز لادر چه چیزی برای مردم خمینی شهر مانده است؟! مردم برای رفاه و تفریح خود باید کجا بروند؟ ما در آن جا هزینه میلیاردی کردیم. آب و برق به آن جا بردیم و در تلاشیم گاز رسانی کنیم. دکتر سلطانی فر معاون رییس جمهور در بازدید از لادر اذعان کرد که شهرداری خمینی شهر تمام زیربناهای لازم را در این مکان درست کرده است.

photo 2016 04 05 11 14 19
وی افزود: ولی عوض خدا قوتی، با ما با بی مهری برخورد شد. ولی این انگیزه را از ما کم نمی کند چون بازخورد مثبت و رضایت مردم را می بینیم. 30 هزار نفر در روز 13 فروردین به لادر آمدند. شخصی از خوانسار به لادر آمده بود. جالب است که تا دیروز ما باید به خوانسار می رفتیم و لی امروز آن ها به این جا می آیند. با این حال هنوز هم بستر توسعه در لادر وجود دارد. ما در خواستمان از دولت امید و اعتدال این است که اعتدال در خمینی شهر هم باشد.


حاج حیدری موفقیت های شهرداری را حاصل تلاش گروهی دانست و گفت: 1000 نفر کارکنان شهرداری با اعضای شورا علی رغم مشکلات و سنگ اندازی ها تلاش کردند و ما باید از مشکلات عبور کنیم و به حاشیه نرویم.


وی به نظر مثبت استاندار راجع به شهرداری خمینی شهر اشاره کرد و افزود: ایشان خیلی کم راجع به شهرداری ها صحبت می کند و اگر هم حرفی بزند سختگیرانه است ولی از این جا تعریف کرد. امسال عید، 50-40 هزار نفر گردشگر به خمینی شهر آمدند.


رییس شورای شهر نیزدر این نشست  طی سخنانی از مدیریت جهادی شهردار تجلیل کرد وگفت: امام عصر فرمود اگر می خواهید به شما نظر کنم باید گره ای از کار مردم باز کنید.
پریشانی افزود: جناب آقای حاج حیدری! مدیریت شما مدیریت "نگاه امام عصری" بود و با وجود شرایط بد اقتصادی کارهای زیادی انجام شد.