توصیه های ایمنی برای خانه تکانی

ارسال در ایمنی

- در زمان نظافت خانه خود و استفاده از نردبان و يا چهارپايه از سطح اتكايي با زمين آن كاملا مطمئن باشيد و از نوع استاندارد و نردبان دوطرفه استفاده كنيد.

 

- ازشستشوي پرده، كف آشپزخانه، حمام وغيره كه آلوده به مواد روغني مي شوند توسط مواد سريع الاشتعال (بنزين) جدا خودداري كنيد.

 

- از قراردادن مواد شوينده مانند وايتكس، جوهرنمك وغيره در روي زمين و در دسترس كودكان جدا خودداري نموده و در حد استاندارد از آنان استفاده كنيد.

 

- در زمان پاك كردن شيشه و پنجره ها ي منزل احتياط كرده و از رفتن بر روي نرده ها و يا قرنيزهاي آن جدا خودداري كنيد.

 

- شستشوي لوازم برقي مانند لوستر، چراغ روشنائي وغيره قبل از قطع كامل برق بسيارخطرناك بوده واحتمال برق گرفتگي افراد را محتمل مي سازد لذا اول به وسیله دستکش پلاستیکی قطع و سپس نسبت به پاكسازي آن اقدا م كنيد.

 

- در زمان جابجايي لوازم خانگي به خصوص اجاق گاز احتياط كرده و كليه اتصالات مربوط به گاز اعم از شهري و كپسول را توسط آب و صابون چك كرده تا ازعدم نشتي گاز مطمئن شويد ضمنا نسبت به تعويض به موقع شيلنگ هاي رابط گاز فرسوده اقدام كنيد.

 

- از ريختن مواد قابل اشتعال زا در چاه هاي فاضلاب، دستشويي، توالت وغيره جدا خودداري نموده چراکه در اثر ريزش اينگونه مواد در محيط خانه احتمال انفجار و آتش سوزي بسيار محتمل است.

 

- شارژ به موقع خاموش كننده دستي آتش نشاني موجود در محيط خانه شما مي تواند كمك بسزائي در زمان آتش سوزي احتمالي به شما كند لذا توصيه مي شود نسبت به شارژ و آماده به كار بودن آن اقدام كنيد.

 

- از جابجايي لوازم و اثاثيه سنگين منزل به صورت فردي اجتناب نموده و در اين مورد از كارگران حرفه اي و يا كار گروهي بهره گيري كنيد تا در ايام خوش نوروزي دچار ديسك كمر و يا عوارض ناشي از آن نشويد.


روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خمینی شهر