آیا مترو از خمینی شهر عقب نشینی کرد؟

ارسال در خبر و گزارش

رییس شورای شهر اصفهان در تازه ترین اظهار نظر خود محدوده دقیق خط دوی قطار شهری را تا مرز خمینی شهر اعلام کرد! به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، امینی که روز گذشته (سوم مرداد) در نود و ششمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان سخن می گفت، دراینباره افزود: قرار است این خط در مسیر ۱۳ کیلومتری و با پیش€Œبینی اعتبار یک هزار میلیارد تومانی در قالب ۱۵ ایستگاه اجرایی شود. وی محدوده این خط را از زینبیه تا مرز خمینی شهر عنوان کرد این در حالیست که در چند ساله اخیر مسوولان مختلف استان از ورود خط دو قطار شهری به خمینی شهر و بلوار آیت اله اشرفی خبر می دادند و طول آن را 22 کیلومتر عنوان می کردند. آیت اله طباطبایی امام جمعه اصفهان در مراسم معارفه جمالی نژاد شهردار اصفهان گفته بود: بر اساس اخبار رسيده يونسکو با عبور خط دو مترو از خيابان حافظ به خيابان سپاه و پس از آن به خميني شهر موافقت کرده و اين طرح بايد هر چه زودتر کليد بخورد.


یکی از مسوولان سازمان قطار شهری اصفهان در توضیح این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: خط دو از زینبیه آغاز و به بلوار امام رضا (ع) ختم خواهد شد و مابقی آن باید با مشارکت شهرداری خمینی شهر اجرا شود. این مسوول در حالی شهرداری خمینی شهر را مسوول اجرای این طرح پر هزینه می داند که احداث خط مترو، یک طرح ملی است.

مسوول ترافیک شهرداری خمینی شهر دراینباره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: طبق مصوبه خط دو مترو باید تا میدان شهدای خمینی شهر بیاید اما اجرای آن در محدوده خمینی شهر (از بلوار امام رضا (ع) تا میدان شهدا) باید با مشارکت شهرداری خمینی شهر اجرا شود. وطنخواه در پایان افزود: شهرداری در حال حاضر برای اجرای این طرح برنامه ای ندارد.

گفتنی است امینی زمان آغاز اجرای این طرح را نیمه دوم امسال عنوان کرد و پیش بینی نمود که تا پنج ساله آینده به پایان برسد.Â