تکمیل سه طرح عمرانی و گردشگری برای نوروز 94

ارسال در خبر و گزارش

اشاره: با فرارسیدن عید نوروز، جنب و جوش شهرداری برای مهیا نمودن شهر جهت استقبال از بهار بیش از پیش گردیده است. متن ذیل، ماحصل گفتگوی ماست با علی اصغر حاج حیدری شهردار پیرامون آخرین برنامه ها و اقدامات شهرداری در آستانه نوروز که البته شهردار خبرهای خوشی هم برای شهروندان دارد.

از اعضای شورای شهر که به مجموعه شهرداری امید و انرژی می دهند تشکر می کنم. 
شهردار با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز ضمن تشکر از زحمات کارکنان ومجموعه شهرداری گفت: مجموعه شهرداری به صورت شبانه روزی در تلاشند تا در پایان سال طرحهای در دست احداث را تکمیل و آماده تحویل به مردم نمایند.


علی اصغر حاج حیدری با تشکر از اعضای شورای شهر که به مجموعه شهرداری امید و انرژی لازم می دهند گفت: مجموعه شهرداری مصمم است تا انتهای سال جاری سه پروژه فاز اول منطقه گردشگری لادر، میدان شهدای دستگرد و میدان معلم را به عنوان عیدانه نوروز 94 به مردم هدیه نماید.


وی با بیان اینکه شهرداری با تمام توان تلاش می کند منطقه لادر به عنوان یک محیط با نشاط در اختیار گردشگران وهمشهریان قرار گیرد، افزود: منطقه چشمه لادر از دیرباز به عنوان تفریحگاه مردم خمینی شهر محسوب میگردد، با اجرای طرحهای عمرانی، تلاش می کنیم با طراحی زیبا، این منطقه را به یک منطقه نمونه گردشگری برای جذب گردشگران ومیهمانان نوروزی از سراسر کشور تبدیل نماییم.


وی تصریح کرد: تلاش می کنیم با طراحی آبیاری تحت فشار و قطره ای، آب فضای سبز این منطقه از طریق چاههای موجود سطح شهر تامین شود و فضای سبز ودرخت کاری این منطقه به بهترین شکل و مشابه خیابان شهید رجائی در کمترین زمان به بهره برداری برسد.


وی با اشاره به اینکه ازمهمترین اقدامات شهرداری درمنطقه دستگرد، آزادسازی واحداث میدان پس از سالها انتظار است گفت: عملیات عمرانی و زیرسازی این میدان به اتمام رسیده و تلاش می کنیم درصورت مساعد بودن هوا تا ده روز آینده این میدان آسفالت و به عنوان عیدانه تحویل مردم خوب دستگرد گردد.

 

با طراحی جدید خطرساز بودن سه راه معلم از بین خواهد رفت
شهردار با بیان اینکه بازسازی واحداث میدان معلم یکی دیگر از طرحهای جدید شهرداری در سال جاری است گفت: این طرح زیر نظر متخصصین به تصویب رسیده است و تلاش می کنیم تا انتهای سال این طرح تکمیل و به عنوان سومین عیدانه تحویل مردم شریفمان گردد.
وی با اشاره به اینکه سه راه معلم یکی از گره های ترافیکی وحادثه سازشهر محسوب می شود گفت: با طراحی جدید، این مشکل از بین خواهد رفت و دیگر شاهد ترافیک سنگین و خطرآفرین در این محدوده نخواهیم بود.


وی با بیان اینکه درفصل بهار، فضای سبز و مبلمان شهری میادین معلم و امام رضا(ع) اجرا خواهد شد گفت: درطراحی میدان معلم تلاش کردیم تا حداکثر فضای سبز این منطقه حفظ شود وبا کمترین آزادسازی، از فضاهای زائد وبلااستفاده اطراف این سه راه برای تسهیل در تردد مردم وعابرین استفاده کنیم.
وی با تاکید براینکه بیشترین حجم ورود وخروج از شهر در این نقطه انجام میشود واین نقطه جوابگوی تردد همشهریان درسه راه معلم نبود گفت: با اجرای طرح جدید ترافیک ورود وخروج بلوار آزادگان، خیابان جانبازان و شریعتی شمالی روان خواهد شد.


شهردار با بیان اینکه تلاش می کنیم طراحی فضای سبز این میدان به صورت کاملا شکیل اجرا شود گفت: تا زمانی که بلوار آزادگان دراختیار اداره راه وشهرسازی باشد عملا میدان معلم به عنوان میدان ورودی شهر محسوب می شود. با این وجود با تبدیل شدن این محور به یک جاده شهری تلاش خواهیم کرد میدان ورودی خمینی شهر به صورت کاملا زیبا و درشان مردم خمینی شهر جانمایی واحداث شود.


تلاش می کنیم برای نوروز فضای شهر با نشاط  و با روحیه باشد
وی با بیان اینکه رنگ آمیزی کلیه جداول خیابانهای سطح شهر در دستور کار واحد خدمات شهری می باشد گفت: تلاش می کنیم با رنگ آمیزی جداول، خیابانهای سطح شهر مهیای نوروز شود و از حالت ضعف فعلی خارج شود.


وی با بیان اینکه از جمله اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز تغییرنوع کاشت انواع درختان و گلهای زینتی وتزیینی سوزنی بوده است گفت: کاشت تعداد زیادی از انواع درختان سرو تزئینی و کاج سوزنیِ چند ساله کمک زیادی به تغییرفضای سبز وارتقای سطح نشاط عمومی شهرخواهد کرد.


شهردار افزود: با توجه به اینکه عید امسال با شهادت حضرت زهرا(س) همزمان شده است رعایت قداست این ایام ما را بر آن داشت تا با طرح "سلام بر بانوی بهار" که توسط سازمان رفاهی تفریحی برنامه ریزی شده است بتوانیم با برنامه هایی به همین مناسبت یاد و خاطره حضرت زهرا(س) را در اذهان داشته باشیم. سازمان رفاهی تفریحی برنامه های خوبی را برای نوروز مد نظر دارد ، این برنامه ها که در قالب جشن ها و نمایشگاه ها خواهد بود در خانه سرتیپ سده ای و مجیر و منطقه لادر بر پا خواهد شد.