با وحدت می توان کارهای بزرگی در شهر انجام داد

ارسال در خبر و گزارش

متاسفانه در خمینی شهر همکاری لازم بین مسوولین اصلی شهرستان وجود ندارد
در ابتدای این جلسه سرهنگ مرادی با اشاره به ضرورت گسترش اقدامات فرهنگی گفت: وقتی گفتند جهاد فرهنگی من می گویم خمینی شهر با توجه به میزان شهدا و ایثارگرانش هنوز هم بوی دود و باروت می دهد اگر کمی توجه کنیم. این مردم همان مردم هستند که اگر بخواهد دوباره جبهه تشکیل شود، همکاری می کنند.


وی افزود: شهردار، سپاه، فرمانداری نمی توانند تنها کار کند. متاسفانه در خمینی شهر به دلایل خاصی، همکاری لازم بین مسوولین اصلی شهرستان وجود ندارد و دلیل آن هم یک سری انحرافات است که وجود دارد چرا که کسانی که می خواهند کاری انجام دهند خمینی شهر تست خوبی است، چون می دانید در کشور هر کجا می خواهند کارهای انحرافی انجام دهند جایی می روند که خیلی به بحث های اعتقادی بها می دهند.


وی گفت: لازمه کار فرهنگی این است که جبهه ای عمل کنیم بخصوص در ایام خاص مثل دهه فجر، هفته بسیج، هفته دفاع مقدس و ... که می تواند بسیار اثر بخش باشد. در این جبهه سپاه با همه نیروهایش، شهردار با اعضای شورای شهر، اداره تبلیغات، هیات های مذهبی و ... یک جبهه شویم تا بزرگترین کارها را که آرزوی همه است بتوانیم انجام دهیم. بیایید با هم جبهه فرهنگی تشکیل دهیم.


بیایید کارهای بزرگ در شهر انجام دهیم
مرادی تاکید کرد: ما به بچه های بسیج گفته ایم دیگر کارهای سنتی انجام ندهند مثلا یادواره شهدا بگیرند که 50 نفر هم نیایند. ما آمدیم برنامه ای بگذاریم و اثر بخشی آن را ببینیم که آیا به اهداف از قبل تعیین شده آن رسیده ایم یا نه؟


سرهنگ مرادی افزود: حرف ما این است که بیایید کارهای بزرگ در شهر انجام دهیم و از کارهای کوچک و جزیره ای دست برداریم. برویم در دل مردم و کارهای بزرگ انجام دهیم و یک دست هم صدا ندارد. شما هم باید همکاری کنید و به سوی مدیریت و جهاد فرهنگی برویم که توصیه مقام معظم رهبری است.


وی خطاب اعضای شورا شهر گفت: در این شهر هر کار فرهنگی که می خواهید انجام دهید ما هم همکاری می کنیم. لازم نیست اسم ما جایی باشد فقط ما می آییم در میدان و کار انجام می دهیم. در کار عمرانی هم بسیج می تواند کمک کند. در بسیج ما مهندسینی داریم که حاضر هستند مجانی فعالیت کنند. شهردار و اعضای شورا اگر به صورت تخصصی از نیروهای بسیج ومتخصص ما استفاده کند، قطعا ضرر نمی کند.


فرمانده سپاه به ضرورت نصب یادمان شهدا در ورودی های شهر اشاره کرد و گفت: حتی در شهرهایی که از محلات خمینی شهر کوچکتر است یک یادمان شهدا و همچنین نماد یا پرچم ایران وجود دارد ولی اینها را هنوز در خمینی شهر نداریم که البته می تواند بسیار زیبا و اثرگذار باشد.


ورودی دانشگاه صنعتی را در اختیار نداریم
در ادامه شهردار ضمن استقبال از همکاری متقابل با بسیج و سپاه، به موضوع نصب یادمان در ورودیهای شهر پرداخت و گفت: در شهر فرخ شهر طبق یک توافق نامه که بین بنیاد شهید، سپاه و شهرداری انجام شد در یکی از ورودی های شهر تمثال سرداران شهید را کار کردیم، در خمینی شهر هم برای انجام این کار آمادگی داریم.


وی افزود: یکی از مسایل این است که بعد از یک سال که آمده ایم فرصت نشده تا برای ورودیهای شهر کاری انجام دهیم. البته طرح های آن در حال بررسی و انجام است. یکی از ورودیهایی که در ذهن همه می ماند ورودی از طرف سید محمد و دانشگاه صنعتی است، اما متاسفانه از میدان دانشگاه صنعتی تا پل روگذر هیچ اختیاری نداریم و در اختیار اداره راه و شهرسازی است. به عبارت دیگر یکی از مهمترین ورودیهای شهرمان را در اختیار نداریم و البته در همین جاده بحث حجم ترافیک و جدول و گاردیل ها و تصادفاتش را داریم. نامه نگاری هایی هم با معاونت عمرانی استاندار داشته ایم تا جلسه ای با راه و شهرسازی، دانشگاه صنعتی، پارک علمی تحقیقاتی و اوقاف داشته باشیم و تکلیف این ورودی مشخص شود. اگر حل شود ما میدان مانور بهتری داریم.
حاج حیدری با اشاره به ورودی دانشگاه آزاد گفت: طرح آن آماده و کار در حال انجام بود ولی با ممانعتی که دانشگاه صنعتی انجام داد کار متوقف شد. با این حال برنامه ریزی کردیم و راست گرد و چپ گرد آن را درست می کنیم. در مورد ورودی کهندژ هم همین مسایل را در بلوار آیت الله اشرفی داریم.


شهردار با بیان اینکه متاسفانه در این شهر کارهای عقب مانده زیادی وجود دارد گفت: این مساله یک درد است و من به کمیسیون فرهنگی گفته ام با وجود این همه شهید و جانباز و آزاده به صورت ریشه ای به این مورد بپردازند. ما از نظر سرمایه غنی هستیم ولی داخل خودمان که می آییم نوعی لجبازی داریم که مانع رشد و ترقی است. با این وجود من به عنوان شهردار و همچنین اعضای شورا حاضر هستیم در جلسات مختلف شرکت و تمام قد کار کنیم.


در این جلسه اعضای شورای شهر آمادگی خود را در خصوص همکاری متقابل شهرداری و شورا با سپاه و بسیج اعلام و دیدگاه های خود را در این خصوص بیان کردند.