اتاق فکر مدیریت شهری در شورای شهر تشکیل شد

ارسال در خبر و گزارش

رییس شورای شهر در گفتگو با فرصت با بیان اینکه یکی از اهدافی که باید در شهرداری و مدیریت شهر به صورت عملیاتی پیگیری و اجرا شود، رصد نقاط ضعف مدیریت شهری و شهرستان در حوزه های مختلف است، گفت: جای خالی این حوزه کارشناسی در خمینی شهر به خوبی احساس می شود از این رو مهمترین هدف تشکیل اتاق فکر با محوریت سه نفر از اعضای شورای شهر، پر نمودن این خلا بود.


سید علی صالح درخشان گفت: در این اتاق فکر تلاش خواهد شد از تجربیات کلیه مسوولین گذشته اعم از نمایندگان مجلس، اعضای ادوار مختلف شورای شهر، شهرداران سابق، فعالین اقتصادی-اجتماعی، اصناف و کلیه صاحبنظران در امور شهر و شهرستان برای رفع نقاط ضعف و حمایت از نقاط قوت مدیریت شهری وشهرستان استفاده شود.


وی افزود: از مزایای تشکیل اتاق فکر استفاده از نظرکلیه نمایندگان و اقشار مختلف خواهد بود، ما در خمینی شهر نیازمند تولید فکر و اندیشه کارآمد برای کمک به مسوولین شهر و شهرستان در حل مشکلات هستیم، تعدادی از نخبگان خمینی شهری به حوزه مشکلات شهرستان آگاهی کامل دارند باید از تجربیات این نخبگان استفاده شود.


وی با بیان اینکه تجربیات مسوولین گذشته و کلیه کسانی که به نوعی دست به آتش مشکلات شهر داشته اند و دارند کمک بزرگی برای حل مشکلات شهر خواهد بود، گفت: تشکیل این اتاق فکر به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ تشکیل مدیریت شهری شهر خواهد بود، تلاش ما این است که با راه اندازی یک دبیرخانه مرتبط با اتاق فکر از کلیه ایده ها و تجربیات و نقطه نظرات مسوولین گذشته برای توسعه و تولید فکراستفاده کنیم.


درخشان با بیان اینکه حوزه مدیریت شهر مهمترین محور تشکیل اتاق فکر شورای شهرخواهد بود، گفت: تلاش ما این است که در این اتاق فکر از تمام استعدادهای شهرمورد مطالعه و بررسی کارشناسی برای اجرا قرارگیرد و بالفعل تبدیل شود، نگاه عمده ما به حوزه حل مشکلات مدیریت شهری می باشد ولی امیداریم این اتاق فکر فرا تر از مسائل حوزه مدیریت شهری وارد عمل شود و کلیه مسائل و شهرستان را رصد کند.


درخشان با بیان اینکه خمینی شهر در همه حوزه ها با مشکلات جدی روبرو است، گفت: ما در مدیریت شهری تشکیلات زیست محیطی نداریم و اگر فعالیت هایی صورت می گیرد خیلی چشم گیر نیست. با توجه به وظیفه حساس حفظ محیط زیست شهر لازم بود در شورای شهر با تشکیل کمیته محیط زیست مباحث بهداشتی ومحیط زیست شهر به صورت جدی پیگیری شود.


وی افزود: کمیته فنی و ترافیک دومین کمیته جدید مصوب شورای شهر است از این پس نماینده شورای شهربه عنوان عضو این کمیته در شورای سازمانهای اتوبوس رانی و تاکسی رانی مباحث ترافیکی وساختار آیین نامه این کمیته را تدوین وپیگیری خواهند کرد.


وی با بیان اینکه مصوبات خیلی خوبی برای پرنمودن اوقات فراغت فصل تابستان وحمایت از گروه های مردم نهاد به درخواست کمیسیون فرهنگی و با حمایت شورای شهر گرفته شد، گفت: برای اولین شهر مصوبات خود را با کمیسیون فرهنگی درجه بندی می کند، با تصویب بودجه منطقه بندی برای مناطق چهارگانه براساس فعالیت هر گروه مردم نهاد بودجه فرهنگی به آنها تخصیص پیدا خواهد کرد.


وی افزود: تلاش ما این است که با شناسایی کلیه گروه های فرهنگی و مردم نهاد اعم از گروه هایی که با دستگاه های فرهنگی وابستگی دارند و یا حمایت نمی شوند سال آینده از فعالیت های آنها برای حل مشکلات شهر کمک خواهیم گرفت.


رییس شورای شهر با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم شهرداری عدم وجود منابع مالی درآمد پایدار است گفت: از ابتدای شروع فعالیت شورای شهر به مردم وعده دادیم برای تامین و ایجاد منابع درآمدی پایدار به شهرداری کمک کنیم از این رو کلیات کمیته در آمد پایدار به تصویب رسید، در نهایت در اوایل مرداد ماه سه نفر از اعضای شورای شهر به عنوان اعضای کمیته در آمد پایدار انتخاب شدند تا با همکاری کارشناسان مربوطه برای توسعه منابع درآمد پایدار شهرداری برنامه ریزی و پیگیری داشته باشند.