به دلیل خروج زباله خارج از نوبت چهره شهر زشت شده است

ارسال در خبر و گزارش

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر این گردهمائی مبلغین با بیان اینکه حوزه های علمیه خواهران شهرستان در مباحث مختلف یار و حامی مسئولین شهر و شهرستان بوده و هستند گفت:مبلغین خواهر به عنوان فعالین فرهنگی و مذهبی شهر می تواند در ارتقاء و اطلاع رسانی مباحث فرهنگ شهروندی و آگاه سازی مردم و خانواده نقش پررنگی داشته باشند.
خانم پریشانی افزود: آیات و روایات اسلامی و مذهبی بهترین روش تشویق و راهنمائی مردم  و خانواده ها به سمت اجرای سبک و سیاق زندگی اسلامی می باشد.
وی با اشاره به اینکه در زندگی اسلامی حق و تکلیف در کنار یکدیگر قرار هم دارند و این دو مقوله از یکدیگر قابل تفکیک و جدا شدنی نیستندگفت: اگر مردم از شهرداری مطالبات به حق خود را دارند و شهرداری موکلف به ارائه خدمات مورد نیاز برای پاکیزگی و نظافت سطح شهر می باشد مردم هم متقابلا موظف هستند در امور شهری با شهرداری همکاری داشته باشند و شهر و شهرداری را از خود دانسته ونسبت به نظافت سطح شهر احساس مسئولیت بیشتری از خود نشان دهند.
وی افزود: بدنه شهرداری جزء ای از مردم محسوب می شود بین مردم و شهرداری جدائی وجود ندارد،متاسفانه مردم شهر ما بر این تصور هستند که شهرداری یک ارگان دولتی است و از بدنه مردم جداست،ولی این تصور کاملا اشتباه است باید در افکار عمومی اصلاح شود.
وی با بیان اینکه حوزه علمیه خواهران و طلاب و مبلغین و مداحان خواهر در بخش های مختلف شهر نقش بسیار پررنگی دارند گفت: طلاب و مبلغین خواهر می تواند از ارتباط خود با خانواده ها برای آموزش های شهروندی و شهرنشینی استفاده کنند،مردم ما همانگونه ای که از مسئولین شهرداری انتظار خدمات دارند باید در ارتقاء نظافت شهری و پاکیزگی شهر همکاری لازم را با مسئولین امور شهری داشته باشند و نقش خود را ایفاء کنند.
رئیس حوزه علمیه خواهران رضویه بیان اینکه با توجه به فعالیت و اقدامات اخیر شهرداری در ماههای گذشته زمان و فرصت خدمت رسانی و توسعه شهری فراهم شده است گفت: امروز مسئولین شهرداری با لباس خدمتگذاری و خدمت به مردم وارد میدان عمل و کار شده اند ، اقدامات عمرانی جدید که منطقه لادر و در بخشهای مختلف شهری که در حال اجراست نشان دهنده اقدامات است خوبیاست که توسط شهرداری برای توسعه شهر برداشته شده است.
خانم پریشانیگفت:مردم شهرما  باید با پرداخت به موقع عوارض این کمبود اعتبار و بودجه مالی را جبران و به شهرداری کمک کنند.
وی به وضعیت تاسف بار رها شدن زباله خانگی در طول روز و در معابر و کوچه اشاره کرد و گفت: نظافت شهر ما نباید به گونه ای باشد که در مقابل نگاه میهمانان و افراد غیر بومی و مسافر به دلیل وجود زباله های رها شده در معابر و کوچه ها به زشتی به یادگار بماند،امروز خمینی شهر به عنوان حسینه ایران در بین مردم کشور زبان زد است، چهره حسینیه ایران نباید به علت زباله های رها شده در معابر و ترقه های زده شده به تابلوهای عمومی وشهری زشت جلوه کند، امروز وظیفه مبلغین و روحانیون شهر است و احساس تکلیف کنند در خصوص رفع این موارد و مشکلات اگاه سازی و فرهنگ سازی کنند.
به دلیل خروج زباله خارج از نوبت نازیبا و زشت شده است.
 شهردار با بیان اینکه پاکیزگی و نظافت محیط زندگی همیشه مورد تاکید دین اسلام و بزرگان دینی ما بوده است خطاب به مبلغین و طلاب خواهر گفت: امروز وظیفه سنگینی بردوش همه ماست تا آموزه های دینی را در رابطه با سلامتی جامعه بیان و بسترهای لازم را برای مردم فراهم کنیم، مبلغین و طلاب خواهر واسطه های خیلی خوبی برای ترویج فرهنگ نظافت و پاکیزگی بین خانواده ها هستند .
علی اصغر حاج حیدری بیان اینکه هزینه نظافت و خدمات شهری از طریق عوارضات پرداخت شده از مردم تامین می شود گفت:در گذشته به دلیل عدم برنامه ریزی صحیح مدیریتی و عدم آینده نگری در امور شهری بیش از700مخزن زباله در معابر اصلی و اماکن عمومی نصب شد، نصب این تعداد مخزن زباله مشکلات متعددی از جمله تهدید بهداشت عمومی و سلامتی مردم بوجود آورد و عملا این مخازن به منبع آلودگی زیست محیطی وشهری تبدیل شد و ناراضیتی و گلایه مسئولین بهداشتی و ساکنین و اهالی وکسبه مجاور با این مخازن را فراهم کرد .
وی تصریح کرد: تغییر نگاه مدیریتی از سالهای گذشته تاکنون باعث شد بارها برنامه جمع آوری زباله های شهری تغییر پیدا کند، این تغییر برنامه ها برای جمع آوری زباله باعث شده تا زمان خروج زباله های خانگی دچار تغییر و  به الگو  و فرهنگ و رفتاری مردم برای خروج زباله از درب منازل تبدیل گردد.
شهردار افزود:در یک حرکت کارشناسی جدول و تقویم ماهانه جمع آوری زباله از درب منازل برنامه ریزی شده وتوزیع شد ، در این طرح زباله خانگی کلیه مناطق و محلات به صورت زوج و فرد از ساعت 9 شب  از درب منازل جمع آوری می شود ،خانواده ها و مردم طبق این برنامه زمان بندی شده باید زباله خانگی خود را خارج  کنند مامورین زحمت کش خدمات شهری موظف به ارائه خدمات وجمع آوری زباله خانگی هستند.
وی با بیان اینکه طبق نظر کارشناسی مخازن زباله جمع آوری شد گفت: امروز به دلیل عدم همکاری تعدادی از همشهریان چهره شهر به دلیل خروج زباله خارج از نوبت نا زیبا و زشت شده است درخواست من از روحانیون و مبلغین حوزه های علمیه و کلیه فعالین فرهنگی و مذهبیاین است با اطلاع رسانی برای تغییر این رویه غلطبه شهرداری کمک کنند.