مردم و مالکین در تکمیل خیابان های نیمه کاره به مدیریت شهر کمک کنند

ارسال در خبر و گزارش

 از جمله اولیت های کمیسیون توافقات شهرداری و شورای شهر باز گشائی خیابان های شهید صدوقی ، 17 شهریور ، مرکزی ، شهدای جوی اباد ، شهیدان موسوی می باشد .
 سید علی صالح درخشان در گفتگو با حبرنگار فرصت  گفت: شورای شهر چهارم تلاش دارد با فراهم نمودن شرایط تسهیل توافقات مالکین و مردم را  به تسریع در بازگشائی و تکمیل  خیابانهای نیمه کاره ترقیب کند ، برهمین اساس در ماههای گذشته جلسات توافقات هر منطقه به صورت مستمر و هفتگی در داخل شهرداری همان منطقه با  حضور اعضاء شورای شهر انجام می شود .
 وی بیان داشت : شورای شهر و شهرداری بسته های تشویقی بسیار خوبی برای بازگشائی معابر در نظر گرفته و از دریافت مبالغ ارزش افزوده در خیابان نیمه کاره در سال 93 صرف نظر نمود ه وشهروندان را از پرداخت مبالغ ارزش افزوده معاف نمود.
 رئیس شورای شهر بیان داشت : با توجه به راهکارهای اجراء شده مردم در ماههای گذشته حسن نیت بسیار خوبی از خود نشان داده و شهرداری تا کنون بیش از 5/1 میلیارد تومان برای آزاد سازی باقی مانده خیابان شهید صدوقی به مالکین پرداخت نموده ویا در حال پرداخت است .
وی افزود: با وجود اینکه توافقات خیابان 17 شهریور دیرتر از خیابان شهید صدوقی شروع شد ولیتا کنون بیش از 600 میلیون تومان در این خیابان توافقات با مالکین  انجام شده است .
 درخشان با بیان اینکه در این مدت یک مورد توافق در خیابان شهیدان موسوی با هزینه بالغ بر 600 میلیون تومان انجام شده گفت: در خیابان شهدای جوی آباد نیز توافق با مالکین در حدود 400 میلیون تومان هزینه داشته است.
رئیس شورای شهر در خصوص توافقات خیابان مرکزی اظهار کرد: اعتقاد داریم  برای  احیاء بافت فرسوده مرکزی شهر باید با بخش خصوصی و مالکین مشارکت نمائیم ، با طرح  بسیار خوبی که شهرداری آماده نمود توافقات خوبی برای عصارخانه و    ومنازل اطراف آن انجام شده و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی خیابان مرکزی در آینده از وضعیت موجود خارج وساماندهی شود .
 درخشان خطاب به مردم وشهروندان گرامی گفت: توافق یک امر دوطرفه است از یک طرف شهرداری و مدیریت شهر از طرف دیگر مردم و مالکین باید با هم تعامل و همکاری داشته باشند، در این ارتباط دوطرفه نقش مردم و مالکین بسیار پررنگ و مهم است  ما از مردم انتظار داریم برای تکمیل طرحها و خیابانهای نیمه کاره نقش و همکاری بیشتری با مدیریت شهر و شهرداری داشته باشند.
تجربه نشان داده هیچ کاری به حضور و مشارکت مردم موفقیت امیز نخواهد بود تکمیل خیابنهای نیمه کاره شهر همکاری کامل مردم را می طلبد.