یک تیم کارشناسی ترافیک در حال بررسی چگونگی حرکت تاکسی در شهر است

ارسال در خبر و گزارش

سوالاتی برایتان پیش آمده که یا جوابش را گرفته اید و یا همچنان این علامت سوال در ذهنتان باقی مانده است. برای آشنایی بیشتر با نحوه نظارت بر تاکسی ها و پاسخ دادن به سوالات شهروندان به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسی رانی خمینی شهر رفتیم و با نادر کاوه ای مدیر عامل این سازمان گفتگویی ترتیب دادیم که در ادامه می آید.

مدیریت این سازمان از کی به شما محول شد؟

منت خدایی را كه توفیق خدمت به بندگان خاصش را به ما عطا نمود. از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در خدمت همشهریان محترم و به ویژه رانندگان و مدیران شرکت های حمل و نقل مسافر ( تاکسی تلفنی و بي سيم ) و سرویس های دانش آموزی ( سرویس مدارس )  هستم.

در این مدت چه اقداماتی را انجام دادید؟

راه اندازی اتوماسیون اداری سازمان، تهیه بانک اطلاعاتی به منظور برنامه ریزی برای خدمات رسانی بیشتر، جمع آوری اطلاعات بیش از 1300 راننده تاکسی فاقد کارت سوخت عمومی، صدور بیش از 540 گواهی آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی به رانندگان تاکسی، پیگیری احداث ساختمان سازمان تاکسی رانی، راه اندازی سامانه ثبت نام آنلاین سرویس مدارس برای اولین بار در کشور، برگزاری جشن تقدیر از دانش آموزان و دانشجویان فرزندان تاکسی رانان، دیدار از 3 خانواده شهید تحت پوشش ناوگان سازمان تاکسی رانی، برگزاری مانور بزرگ و با صلابت رانندگان تاکسی که بیشتر از سال های گذشته در روز 22 بهمن حضور داشتند، برگزاری همایش پرشور بسیجیان پایگاه توحید تاکسی رانی در دهه مبارک فجر امسال و...

برای  ترافیک به وجود آمده در میدان امام که موجب نارضایتی شهروندان شده، چه تدابیری اندیشیده اید؟
این موضوع هم در شورای ترافیک که نماینده مجلس هم در آن حضور داشتند و هم در کمیته ترافیک شهرداری مطرح شد و مقرر گردید کارشناس ترافیک، بررسی های بیشتری برای حرکت تاکسی ها در کلیه خیابان های سطح شهر با توجه کم عرض بودن خیابان ها انجام بدهد و نتیجه مطالعات میدانی را اعلام نماید.

تاکسی های خمینی شهر فرسوده هستند، چرا تاکسی جدید به ناوگان اضافه نمی شود؟

این چیزی نیست که فقط به خمینی شهر و مسئولان شهر و یا استان محدود شود بلکه بیش از دو سال است که نوسازی تاکسی های فرسوده در سراسر کشور به حالت معلق درآمده است. ناوگان تاکسی رانی خمینی شهر نیز بیش از 160 دستگاه تاکسی بالای 10 سال عمر قانونی و فرسوده دارد و به دلیل اینکه شرکت های خودرو ساز داخلی با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اقدام به تولید تاکسی نمی کنند و نیز اینکه تا زمانی که شرکت های خودرو ساز مقررات ایمنی را رعایت نکنند سامانه اینترنتی اسقاط خودروهای فرسوده باز نشده و تاکسی ها نیز نمی توانند اقدام به نوسازی تاکسی خود کنند. البته پیگیری هایی در اتحادیه تاکسی رانی های شهری کشور انجام گرفته که چنانچه خودرو سازهای داخلی نتوانستند خودروی جدید ارائه دهند بتوان از خودروهای وارداتی به عنوان تاکسی استفاده کرد که امیدواریم با موافقت مسئولین کشوری این اقدام مورد تائید قرار گیرد.

برای خیابان های شریعتی شمالی و جنوبی، داخل شهرک منظریه و برخی خیابان های دیگر که تاکسی تردد نمی کند چه تمهیداتی اندیشه شده؟
همانگونه که گفتم تیم کارشناسی ترافیک در حال بررسی چگونگی حرکت تاکسی ها در سطح خیابان ها است. بلافاصله پس از اعلام نظر کارشناسی،  اقدامات لازم صورت می پذیرد.

آیا خدمات سازمان تاکسی رانی فقط محدود به رانندگان تاکسی است و یا شما با عموم مردم در ارتباط هستید؟

به طور خاص با رانندگان تاکسی در ارتباط هست ولی چنانچه همشهریان عزیز انتقاد و پیشنهاد و شکایتی از رانندگان و دفاتر تاکسی تلفنی و سرویس مدارس داشته باشند می توانند با مراجعه به سازمان آن را با ما در میان بگذارند. ضمنا با توجه به اجرای مطلوب فاز اول، سامانه پیامکی به شماره 1003009 آماده دریافت پیام های انتقادی و پیشنهادی همشهریان هستیم.

چه چشم اندازی برای سازمان تاکسی رانی ترسیم شده است؟

عصر حاضر، عصر فناوری و عصر اطلاعات است، اولویت ویژه ما نیز در این سازمان حرکت به سمت الکترونیکی شدن برخی اقدامات است که این امر را پایه ریزی کردیم و قصد داریم به حول و قوه الهی از ابتدای سال آینده اقداماتی در این خصوص به اجرا گذاریم. در حال بررسی و مطالعاتی در خصوص راه اندازی سامانه هوشمند تاکسی متر  و دریافت نرخ کرایه تاکسی با استفاده از دستگاه کارت خوان هستیم. احداث ساختمانی در خور جایگاه تاکسی رانان نیز از دیگر اهداف ماست که جا دارد از همکاری بسیار خوب اعضای محترم شورای سازمان و  هیات مدیره سازمان تشکر کنم که با نظر مثبت و مساعد همواره یار و یاور بنده و سازمان تاکسی رانی هستند و از هیچ تلاشی برای ارتقای جایگاه تاکسی داران دریغ نمی کنند.


از مردم و رانندگان تاکسی چه انتظاری دارید؟

به همه مردم شهید پرور و ولایتمدار خمینی شهر درود می فرستم و خود را خاک پای مردم می دانم و از آنان چند خواهش دارم:
1-    سازمان تاکسی رانی را در جهت خدمات رسانی بهتر یاری کنند و انتقادات و پیشنهادات خود را از طریق شماره های تماس 3600290 و 3643008 و سامانه پیامکی 10003009 با ما در میان بگذارند.
2-    رانندگان تاکسی، زحمتکشان و سفیران شهر هستند، آنها را مثل اعضای خانواده  خود بدانند.
3-    از سوار شدن بر خودروهای فاقد آرم سازمان تاکسی رانی، جدا خودداری کنند.
4-    رانندگان موظف به رعایت نرخ مندرج در نرخنامه هستند، در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را به سازمان تاکسی رانی اطلاع دهند.
5-    از اولیای محترم دانش آموزانی که قصد تامین سرویس مدارس برای فرزندان خود را دارند تقاضا دارم جهت ثبت نام به سامانه اینترنتی www.sssh.ir مراجعه نمایند.
6-    از رانندگان خستگی ناپذیر ناوگان سازمان تاکسی رانی درخواست می کنم ضمن همراهی و همکاری با همشهریان عزیز  در رعایت مقررات اهتمام ورزند.
7-    این سازمان دارای پایگاه بسیج توحید می باشد لذا از کلیه رانندگانی که بسته درجه اول شهدا ( پدر، فرزند، برادر و خواهر شهید) هستند و در ناوگان تاکسی رانی مشغول فعالیت اند تقاضا می کنم به روابط عمومی سازمان تاکسی رانی مراجعه نمایند.