قول شوراي شهر براي پيگيري جدي مشكلات محله هرستان

ارسال در خبر و گزارش

گرد و غبار محصولات کشاورزی را نابود کرده است

يكي از معتمدين محله هرستان خطاب به اعضاي شوراي شهر گفت: معابر هرستان جوابگوي حجم تردد خودروي هاي اهالي و عابرين نيست.


يكي ديگر از اهالي به عنوان نماينده كشاورزان اين منطقه با اشاره به مهمترين مشكل كشاورزان محل یعنی عدم آسفالت وعبور و مرور خودروهاي سبك و سنگين از خيابان لوله 1400، گفت: به علت ممنوعيت عبور ومرور خودروهاي سنگين از خيابان اميركبير، روزانه تعداد زيادي كاميون از اين خيابان خاكي عبور مي كند، گرد وغبار ناشي از تردد خودروها باعث شده تا فاصله 150 متر از جاده، محصولات كشاورزان و میوه های باغات به ثمر نرسیده و نابود شود.

وي ادامه داد: كساني كه مدعي حفظ كمربند سبز و طبيعي خميني شهر و شهر اصفهان هستند هيچ توجهی به خشكيده شدن درختان و اراضي باقي مانده محله هرستان نمي كنند، اين جاده نياز به آسفالت يا ممنوعيت عبور ومرور خودروهاي سنگين دارد.

 

خيابان ماربين و لوله 1400 محل تخيله نخاله های ساختماني


این شهروند هرستانی در ادامه افزود: علاوه بر این، حاشيه خيابان لوله 1400 نیز به محل تخليه زباله تبديل شده و نخاله هاي ساختمانی که توسط اهالي بومي و غيربومي به این محل سرازیر می شود، موجب از بین رفتن منظره طبيعي باغات و اراضي كشاورزي محله هرستان شده است.

وی علت اين مشكل را كوتاهي وعدم برخورد جدی شهرداري دانست. نماینده کشاورزان هرستان برای حل این مشکل، پیشنهادی ارائه داد و گفت: حل اين مشكل نياز به تعيين قيمت عادلانه و منصفانه براي جابجائي نخاله ساختماني و همچنین جانمائي براي انتقال نخاله ها و اطلاع رساني به مردم دارد.

با اجراي اين طرح، اهالي و ساكنين ديگر اقدام به تخيله نخاله به صورت شبانه و مخفيانه درحاشيه خيابان ها نمي كنند. وی تعرفه هاي اعلام شده براي انتقال نخاله ساختماني را بسيار سنگين دانست و گفت: مردم محروم هرستان توانائي پرداخت اين مبالغ را ندارند.

 

كارگاه هاي آلاينده ذوب فلز و ريخته گري در حال رشد هستند


اين معتمد محلي، با اشاره به اينكه يكي از مشكلات رو به رشد محله هرستان افزايش ساخت و سازهاي غير مجاز توسط افراد غير بومي در باغات و اراضي كشاورزي مي باشد، گفت: در سال هاي اخير تعدادي كارگاه ريخته گري و ذوب فلز در كنار منازل و باغات و اراضي كشاورزي در حال شكل گيري هستند و از همه مهم تر بوي سرب ناشي از فعاليت كارگاه های ريخته گري باعث افزايش آلودگي و به خطر افتادن سلامتي ساكنين و اهالي شده است.

این شهروند ادامه داد: علی رغم پيگيري هاي انجام شده در اداره محيط زيست استان و شهرستان، هنوز با اين كارگاه هاي آلاينده برخوردی نشده است.

 

زير سيم هاي فشار قوي فوتبال بازي مي كنيم


يكي ديگر از اهالي به عنوان نماينده ورزشكاران محله هرستان در اين جلسه گفت: در محله هرستان طرح هاي نيمه تمام زيادي رها شده است. محله هرستان فاقد فضاي ورزشي مناسب و يا سالن سرپوشيده ورزشي است، چند سال است پيگير واگذاري زمين خاكي جديد فوتبال محل براي احداث سالن هستيم ولي مسئولين اداره ورزش و جوانان جواب قانع كننده اي براي اين طرح به ما نداده اند.


وي با اشاره به اينكه در تمام محلات حداقل يك مكان ورزشي مناسب وجود دارد گفت: زمين فوتبال هرستان زير سيم فشار قوي برق قرار دارد، يكي از مسئولين اسبق ورزش شهرستان در بازديد خود از اين زمين حتي حاضر نشد در زير سيم هاي فشار قوي با ما گفتگو كند و گفت اين محل براي سلامتي انسان خطر دارد ولي ورزشكاران و اهالي فوتبال به دليل كمبود مكان 30 سال است زير سيم هاي فشار قوي و در جاده ای بدون حفاظ و ایمنی بازی می کنند و هيچ یک از مسوولان ورزشي و بهداشتي شهرستان براي رفع مشكلات اهالي فوتبال توجه لازم را نشان نمی دهند.

 

يك خيابان از داخل ميدان فوتبال ما رد شده است


نماینده ورزشکاران هرستان با تاکید بر اینکه زمين فوتبال موجود بيش از 40 چاله دارد و تاكنون 3 مصدوم شديد از ناحيه سر وزانو به جا گذاشته است، افزود: اين زمين نياز به زيرسازي، آسفالت و بازسازي دارد. وی زمین ذوزنقه شکلی که برای فوتبال خريداري شده را مناسب این ورزش ندانست و گفت: ابعاد زمين جديد استاندارد نيست و امكان بازي فوتبال وجود ندارد. وی در این باره افزود: سالن مالك اشتر و زمين چمن مصنوعي محله همجوار را در اختيار تيم هاي محله هرستان نمي گذارند و جوانان محل توانائي پرداخت هزینه های لازم را هم ندارند.

 

مسئولان به وعده هاي خود عمل نكردند


يكي ديگر از اهالي، هرستان را از محروم ترین محلات خواند و با انتقاد از بی توجهی مسئولان به این منطقه علی رغم درخواست های مکرر مردم در جلسات و مراجعات مستمر گفت: هرستان به عنوان یکی از ورودی های خمینی شهر ساماندهی و زیباسازی شود. وی با اشاره به تعداد زيادي تير چراغ برق مزاحم و خطرناك در معابر افزود: شهرداري و اداره برق براي رفع خطر این تیربرق ها هيچ اقدامي انجام نداده اند.

این شهروند همچنین يكي از درخواست هاي مكرر اهالي را احداث پل هوائي درخيابان اميركبير براي عبور دانش آموزان و ساكنين عنوان کرد و گفت: افراد زیادی در این خیابان گرفتار حادثه شده اند. بازسازي و ترميم آسفالت معابر، تسريع در تكميل فرهنگسراي نيمه كاره محل، رفع كمبود افت فشارآب در روز، آسفالت زمين خاكي فوتبال، آزاد سازي و تكميل خيابان سردار كرمي و تعيين تكليف اهالي و ساكنين در مسير اين خيابان از دیگر مطالبات شهروندان هرستانی در جلسه مشترکشان با اعضای شورای شهر بود.

 

جاي تاسف دارد که در سفرهاي دولت گذشته هيچ طرحي در هرستان اجرا نشد


در ادامه جلسه، رئيس شوراي شهر هرستان را یکی از 3 منطقه محروم شهر دانست و گفت: جاي تاسف است كه براي حل مشكلات ورزشي محله هرستان در سفرهاي دولت گذشته راهكار و اقدامات لازم انجام نشده است.


سيد صالح درخشان با تاکید بر اينكه شوراي شهر با قوت و قدرت پيگير حل مشكلات هرستان است، گفت: به مردم و ساكنين منطقه هرستان قول مي دهيم بر اساس سرانه جمعيتي بودجه كامل به محله هرستان اختصاص يابد و درطول 4 سال طرح هاي مربوط به شهرداري در اين منطقه اجرا شود.


وی در خصوص تخليه نخاله در سطح شهر و مخصوصا در منطقه لوله 1400 و ماربين گفت: درآينده نزديك اين موضوع از طريق شهرداري و معاونت خدمات شهري پيگيري مي شود ولي باید مردم منطقه و ساكنين نيز با شهرداري همكاري كنند و خود اهالي نيز اجازه تخليه نخاله در این مناطق را ندهند. درآينده نيز نقاطی مخصوص تخليه نخاله جانمائي خواهد شد.

شوراي شهر از خروج سرمايه گذاران بومي رنج مي برد


نائب رئيس شوراي شهر هم با اشاره به اینکه سرانه هر شهروند در شهرهاي همجوار 7 تا 10 برابر خميني شهر مي باشد، گفت: به دلائل مختلف از جمله عدم وجود منابع درآمدی پايدار در خميني شهر، سرمايه گذاران بومي در خارج از خميني شهر سرمايه گذاري كرده اند و شورای شهر از اين موضوع رنج می برد. بيش از نيمي از بودجه سال جاري شهرداري صرف هزينه هاي جاري و حقوق پرسنل مي شود، شهرداري با مشكلات متعدد روبرو است و با وجود اين بودجه امكان معجزه وجود ندارد ولي ما تلاش مي كنيم تا سطح درآمد شهرداري را بالا ببريم.

 

مطالبات شهروندان هرستانی به حق است


عبداله كياني با تاکید بر اين که محله هرستان از محلات بكر و دست نخورده است، گفت: در سال هاي گذشته اقدامات عمراني و خدمات چشمگيري درمحله هرستان انجام نشده و مشكلات و مطالبات اهالي هرستان به حق است. وی افزود: اگر چه با وجود مشكلات موجود شهرداري قادر به اجراي طرح هاي مورد انتظار مردم نيستيم ولي آنچه كه به مردم هرستان وعده مي دهيم توزيع عادلانه بودجه و طبق سرانه جمعيتي اين محل مي باشد. کیانی توزيع عادلانه بودجه درهمه مناطق ومخصوصا محلات محروم را از جمله اهداف شوراي چهارم عنوان کرد.


وي افزود: برخي از مشكلات محله هرستان بايد از طريق مسئولان شهرستان از جمله فرماندار و نماينده پيگيري شود. در خصوص زمين فوتبال نیز متولي امر ورزش در شهرستان اداره ورزش وجوانان است و شهرداري نمي تواند به صورت مستقيم براي رفع كمبودها و احداث زمين فوتبال وارد عمل شود ولي ما وعده همكاري و استفاده از توان مجمع خيرين ورزش يار را به اهالي هرستان مي دهيم.


كياني با اشاره به اينكه اهالي محله هرستان بايد با كاركنان و مسئولين شهرداري تعامل و همكاري بيشتري داشته باشند گفت: جلوگيري از ريختن نخاله در سطح شهر و مخصوصا در خيابان لوله 1400 نياز به همكاری مردم با شهرداري دارد.

 

كارگروه ويژه مناطق محروم در شوراي شهر تشكيل شود


در ادامه جلسه، حسين رحيمي عضو دیگر شوراي شهر با اشاره به اينكه مشكلات محله هرستان دغدغه همه اعضاي شوراي شهر است، گفت: هرستان در 3 دهه گذشته رشد و توسعه لازم را نداشته است، اراضي و باغات محله هرستان در سال هاي اخير در معرض نابودي و خشكسالي قرار گرفته و وضعيت اراضي خيابان لوله 1400 اسفناك است همچنین كارگاه هاي آلاينده در اين منطقه در حال رشد و توسعه هستند.


وي با اشاره به قدمت و سابقه تاريخي و انقلابي مردم هرستان، وضعيت موجود محله را درخور این مردم ندانست و گفت: احداث زمين ورزشي و تكميل فرهنگسراي هرستان در حوزه اختيارات نهاد دولتي مربوطه است و اين دو موضوع بايد از طريق اداره ورزش و جوانان و اداره فرهنگ وارشاد پيگيري وحل شود. وی ادامه داد: پيشنهاد من اين است که كارگروه ويژه مناطق محروم در شوراي شهر تشكيل شود و با استفاده از توان مسوولان شهرستان و بودجه هاي استاني وملي در پی حل مشکلات مناطق محروم شهر باشیم.


رحيمي با اشاره به اينكه در همه مناطق شهر با مشكلات مشابه محله هرستان روبرو هستيم، گفت: اگر چه شمال و جنوب خميني شهر از نظر محروميت تفاوتي ندارد ولي در مناطقي مثل هرستان محروميت هاي بيشتري مشاهده مي شود و این می طلبد که مشكلات مناطق مختلف با اولویت بندی پيگيري و حل شود.

 

اقدامات شوراي سوم را نبايد ناديده گرفت


در ادامه اين جلسه قنبرعلي خليلي با اشاره به اينكه در دوره سوم شوراي شهر طرح های زیادی در محله هرستان اجرا شد، گفت: در زمان شورای سوم علاوه بر اینکه زمين جدید فوتبال و سالن سرپوشيده محله هرستان آزاد سازي و خريداري شد، يك سوله نیز به مساحت 300 متر احداث شد.


وی در ادامه، آزاد سازی زمین برای احداث پارك محلي به مساحت 1200متر وغسالخانه محل را از دیگر خدمات شورای سوم به اهالی این محل عنوان کرد و از هزینه 640 ميليون تومانی براي آزاد سازي بخشي از مادي رهنان نیز خبر داد. این عضو شوراهای سوم و چهارم با اشاره به اينكه محله هرستان به دليل محروميت هایي كه دارد بايد بيش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: نبايد اقدامات انجام شده و مخصوصا پيگيري هاي آقای حسن حيدري از اعضای شوراي شهر گذشته را فراموش كرد. شوراي سوم براي تكميل فرهنگسراي محل 80 ميليون تومان هزينه نمود. در بودجه امسال نیز 120 ميليون تومان در نظر گرفته شده است كه در صورت محقق شدن بودجه تخصيص پيدا خواهد كرد. وی در پایان افزود: در دوره گذشته كمك هاي موردي فرهنگي به كانون هاي قرآني و فرهنگي محل درمناسبت هاي مختلف نیز صورت گرفت.

 

بايد از خيرين براي حل مشكلات هرستان كمك گرفت


در ادامه خانم حيدري فر عضو دیگر شوراي شهر گفت: براي حل مشكلات محله هرستان باید از كمك هاي خيرين استفاده كرد. شهرداري و شوراي شهر از حمايت هاي خيرين و كمك های مردمي براي حل مشكلات محله هرستان استقبال می کنند.