نماينده: الحاق خميني شهر به اصفهان بعيد است

ارسال در خبر و گزارش

علیزاده معاون وزير مسكن در اين مراسم گفت: امروز با همت مسوولين شهرستان واستان شاهد كلنگ زني يكی از طرح هاي مهم براي ارائه خدمات به ايثارگران و جانبازان شهرستان هستيم و بنده در پنجمین سفرم به خمینی شهر شاهد رشد در این حوزه می باشم.

وی در ادامه از افزايش وسعت زمين این مجموعه از 4 هزار به 5 هزار و پانصد متر مربع خبر داد وگفت: در زمان انتصابم به معاونت عمران استان در جريان مشكلات خميني شهر قرار داشتم. معاون وزیر، تكميل بيمارستان 160 تخت خوابي به عنوان يك مرکز درمانی كاملاً‌مجهز  استاني و اجراي پروژه مسكن مهر را از جمله طرح هاي مورد توجه مقامات مسوول دانست.

 

نماینده: الحاق بعيد است

نماينده خميني شهر هم در اين مراسم، زمين مورد نظر برای ساخت مجموعه فرهنگي و ورزشي ايثار که با مساعدت مديركل مسكن و شهر سازي استان به این امر اختصاص یافته را از موقعيت و مرغوبيت خاصي برخوردار دانست و افزود: شهر ما دچار مشكلات عديده اي است که براي حل آنها راهكارهای زيادي وجود دارد.

سيد محمد جواد ابطحي خاطرنشان کرد: با وجود مخالفت شخصي ام با موضوع الحاق، پيگير آن هستم و كارشناسان مربوطه در حوزه های مختلف در حال بررسي این موضوع می باشند همچنانکه الحاق خميني شهر به اصفهان در كميته كارشناسي دانشگاه آزاد خميني شهر مورد بررسي قرار دارد. ابطحي در ادامه گفت: از آنجا که الحاق خميني شهر به اصفهان بعيد است و شايد اين موضوع شدني نباشد پيشنهاد من اين است كه به اولویت های شهر که فضاي سبز، ترافيک و... است، بپردازیم. وي درانتها ابراز اميدواری کرد که با حمايت معاون وزير مسكن و مسوولين شهرسازي مشكلات اين حوزه هر چه سریع تر حل شود.

 

2400 شهيد، 340  جانباز و 3600 آزاده در خميني شهر

حاج علي فخاري از جانبازان 70 درصد خميني شهر و مسوول هيئت ورزشي جانبازان و معلولين شهرستان دیگر سخنران این مراسم بود.

وی با تاکید بر اینکه نظام ما هر چه دارد از مقام شهدا و جانبازان و خانواده های آنهاست و دنيای امروز مي داند که سربلندي نام ما به بركت خون شهدا و جانبازي جانبازان است گفت: هر اقدامی که مسوولين ما برای  خانواده های شهدا و ايثارگران انجام بدهند جوابگوي رشادت ها و فداکاری های اين قشر نخواهد بود. فخاری با اشاره به رشادت های رزمندگان با کمترین سلاح جنگی مقابل عراق،  قیام هاي اخير كشورهاي عربي را نتیجه الگوگيري از حماسه سازي رزمندگان ما دانست.

رییس هیئت ورزش جانبازان و معلولین شهرستان با اشاره به اهداي 2400 شهيد و 3400 جانباز و 3599 آزاده خمینی شهری به انقلاب و نظام گفت: در گذشته ساخت مسجد براي ما اولويت داشت ولي امروز به جهت بروز مشكلات اجتماعي و لزوم حفظ جوانان و سلامت خانواده، ساخت مجموعه فرهنگي و ورزشي ايثارگران با حمايت مسوولين از اولویت های ماست. وي از سازمان مسكن و شهرسازي تقاضا کرد مساحت این زمین به 5 هزار و پانصد متر افزایش یابد.

حاج علي فخاري اشغال مقدار زيادي زمين مورد نياز شهرستان توسط دانشگاه صنعتی و حصاركشي آن را در زمانی که شهر به این زمین ها نیاز دارد، ظلمی بسیار سنگین به مردم خمینی شهر دانست و گفت: هيج يك از مسوولين قادر به آزاد سازي مقداري از اين اراضي براي احداث زير گذر امامزاده سيد محمد نشدند.

وي در انتها از مسوولين استان وشهرستان نقاضاي الحاق خميني شهر را به شهر اصفهان نمود.

 

امكانات مجموعه ايثار

سيد علي مجيدي ریيس بنياد شهيد خميني شهر هم در حاشیه این مراسم به خبرنگار فرصت گفت: مجموعه ورزشي و فرهنگي ايثار ابتدا با 4 هزار متر طراحي شد كه با موفقيت مسوولين سازمان مسكن و شهرسازي به 5 هزار و پانصد متر افزايش خواهد يافت.

وي افزود: هزينه اين طرح بالغ بر 5/1ميليارد تومان مي باشد كه با حضور مشاركتي و اعتبار اوليه حدود 300 ميليون تومان شروع خواهد شد. اين مجموعه داراي استخر سر پوشيده، سالن چند منظوره، ساختمان اداري و آموزشي خواهد بود.

لازم به ذكر است معاون وزير مسكن مهر در ادامه بازديد خود از ساختمان جديد و نيمه كاره مجموعه اداري آموزش وپرورش شهرستان بازديد و از نزدیک با مشكلات اين طرح آشنا شده و قول مساعدت داد.

معاون وزير مسكن در ادامه پس از بازديد از بیمارستان160 تختخوابي منظريه با مشکلات این طرح آشنا شد و در چندمين بازديد خود از طرح مسكن مهر در جریان مشكلات مطرح توسط اعضا هيئت مديره اين مجموعه نیز قرار گرفت.