فعالیت های قرآنی خمینی شهر مثال زدنی است

ارسال در خبر و گزارش

استاد سعید طوسی قاری برجسته بین المللی، فعالیت های قرآنی خمینی شهر را بی نظیر و مثال زدنی دانست. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، وی که با حضور در برنامه «به استقبال قرآن» که در منطقه لادر با همکاری اتحادیه تشکل های قرآنی و سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی شهر به اجرا درآمد، حضور داشت، همدلی اساتید قرآن در خمینی شهر را عامل فعالیت منسجم بیش از 60 تشکل قرآنی، وجود نویسندگان برجسته قرآنی، تربیت 400 نوجوان قرآنی و... عنوان کرد. وی که خود موفق به کسب رتبه اول مسابقات بین المللی سوریه، مالزی و... در رشته قرائت شده به والدین توصیه کرد که اگر دوست دارند فرزندانشان به حوزه فعالیت های قرآنی وارد شوند، باید اول از خودشان شروع کنند. استاد طوسی یکی از محسنات محفل قرآنی لادر را حضور والدین در کنار فرزندان قرآنی شان دانست.


شهردار نیز در این مراسم طی سخنانی خمینی شهر را شهر نخبه های قرآنی، شهر هنرمندان و شهر خیّران خواند و از دو خیّر حاضر در جلسه؛ ابوالقاسم سرتیپی و همسرش خواست تا برای حمایت از استعدادهای قرآنی شهر نیز بابی باز کنند. حاج حیدری در ادامه گفت: این زوج خیّر و خیر اندیش ید طولایی در کارهای خیر دارند. وی در همین باره افزود: زمانی که شهرداری برای توسعه لادر دست به کار شد آقای سرتیپی متعهد شد که تمام سنگ مورد نیاز آن را تامین کند و تا کنون 90درصد سنگ های این منطقه توسط ایشان تامین شده است.


شهردار حاج حیدری گفت: شورا و شهرداری تلاش دارند تا این منطقه گردشگری را برای استفاده تمام اقشار آماده کنند. 

رییس اتحادیه تشکل های قرآنی نیز به عنوان یکی از میزبانان این محفل تعداد تشکل های قرآنی فعال در شهر را بی نظیر دانست و گفت: راز موفقیت قرآنی های خمینی شهر در این است که اسیر حاشیه ها نمی شوند و به همین خاطر است که سالم ترین، مومن ترین و مخلص ترین جوانان اینجا تربیت می شوند. دکتر ابطحی ضمن یاد از مرحوم سیدمحمود ابطحی به عنوان نماینده مجلس پنجم و هفتم که پایه های تشکیل اتحادیه در زمان نمایندگی اش شکل گرفت، از سید جواد ابطحی و محسن صرامی به عنوان نمایندگان مجلس های هشتم  و نهم به دلیل حمایت هایشان از فعالیت های قرآنی تشکر کرد و گفت: طرح تشکیل مجمع خیرین قرآنی را آقای صرامی مطرح کرد که اتفاقا خیلی هم خوب به بار نشست.


وی از سیدجواد ابطحی خواست در این دوره مجلس نیز حمایت های خود را از فعالیت های قرآنی ادامه بدهد. رییس اتحادیه تشکل های قرآنی از حاج حیدری شهردار و همچنین خانم پریشانی به عنوان رییس شورای شهر خمینی شهر نیز به خاطر همکاری هایشان با اتحادیه قرآنی تشکر کرد.


قرائت آیاتی از سوره مبارکه واقعه توسط استاد سعید طوسی، اجرای برنامه توسط نخبه قرآنی رضا نژاد تبریزی، اجرای برنامه شاد برای کودکان قرآنی توسط حجت الاسلام کاردان پور، تلاوت قرآن توسط نوجوان قرآنی مردان مرد، اجرای تواشیح توسط گروه تواشیح جامعه قاریان خمینی شهر و اجرای آهنگ های امامزاده سید محمد (ع) و شهادت تاریخ توسط خواننده نوجوان محمدحسین رضایی از دیگر برنامه های این محفل قرآنی بود. گفتنی است این برنامه با اقامه نماز مغرب و عشا به امامت آیت اله رحیمی امام جمعه خمینی شهر آغاز شد و با اهدای جوایز به 35 نفر از مقام آوران قرآنی در سطوح مختلف و همچنین نورافشانی پایان یافت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Â