روز «درچه» تعیین شد

ارسال در خبر و گزارش

«تعیین روزی به عنوان روز درچه» و « فراهم کردن مقدمات تدوین کتاب مفاخر و مشاهیر درچه» از مهم ترین مصوبات اولین جلسه کمیسیون امور فرهنگی شورای شهر درچه در سال 94 بود. رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهردرچه در اینباره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: پیرامون اینکه چه روزی به عنوان روز درچه در نظر گرفته شود نظرات فراوانی ارائه گشت که در نهایت چند مورد به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. سالروز ولادت یا رحلت آیت اله درچه ای، روزی که شهر درچه توسط حجت الاسلام رحیمیان مسوول وقت بنیاد شهید کشور به عنوان شهر شاهد نمونه برگزیده شد، روزی که بیشرین شهید در این شهر تشییع شد و... از پیشنهاداتی بود که به گفته مهرابی بیشتر مورد توجه و قبول اعضای کمیسیون فرهنگی قرار گرفت و در نهایت و پس از تحقیق و تفحص فراوان روز اول اسفند برای این عنوان برگزیده و مصوب شد. به گفته رییس کمیسیون فرهنگی روز اول اسفند ماه در سال 64 بیست شهید در شهر درچه تشییع و خاکسپاری شدند.


مهرابی همچنین در رابطه با تدوین کتاب مفاخر درچه گفت: این موضوع از یک سال و نیم پیش در شورای شهر مطرح شد و مسوولیت آن به شورای همفکری شورای شهر واگذار گردید و در پایان سال 93 رییس شورا این مسوولیت را به کمیسیون امور فرهنگی واگذار کرد. وی در اینباره افزود: در جلسه مذکور قرار بر این شد که با گروه های مختلف فرهنگی که در سطح شهر به فعالیت مشغول هستند جلسه مشترکی برگزار کرده و تهیه و تدوین هر بخش از این کتاب را به گروه مربوطه واگذار نماییم. رییس کمیسیون فرهنگی معتقد است به عنوان مثال آن بخش از کتاب که قرار است به معرفی روحانیون بپردازد باید به حوزه های علمیه سپرده شود و بخش شهدا به گروه هایی که در این زمینه فعال هستند.


مهرابی در ادامه گفت: علی رغم اینکه شهر ما به عنوان شهر شاهد نمونه معرفی شده اما تا کنون اقدامی برای نصب تصاویر شهدا در خیابان ها و معابر نشده است و تصمیم داریم در آینده نزدیک تصاویر 400 شهید شهرمان را در سطح شهر به گونه ای نصب کنیم که تا چند سال آینده ماندگاری داشته باشد.


وی افزود: از آنجا که از شهر درچه مفاخر بزرگی برخاسته و به جامعه خدمت های شایانی ارائه داده اند، پشتیبانی از برگزاری بزرگداشت برای این عزیزان نیز در دستور کار آینده کمیسیون فرهنگی شورای شهر درچه قرار دارد. مهرابی در توضیح این مطلب گفت: شورای چهارم از همان ابتدای کار بنا را بر این گذاشت که به صورت مستقیم وارد برگزاری چنین مراسمی نگردد بلکه در این عرصه ها نقش حامی و پشتیبان را ایفا می کند. وی افزود: در هر جلسه از کمیسیون فرهنگی علاوه بر اعضای ثابت شامل اکثر اعضای شورا، شهردار، امام جمعه، مسوولان فرهنگسرا و...تعدادی از نخبگان شهر و شهرستان به فراخور موضوعات جلسه دعوت شده و از نظراتشان استفاده می گردد.