مجموعه اخبار مربوط به نوروز سال 1394 از تاریخ 25 دی 93 تا 17 فروردین 94

ارسال در خبر و گزارش

مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی شهر:
1-برنامه ریزی برای نوروز 94 آغاز شد
پنجشنبه, 25 دی 1393 ساعت 12:47 کدخبر :8288
امسال برای اولین بارسه ماه مانده به نوروز برنامه ریزی برای ایام نوروز در جهت جذب واستقبال از مسافران نوروزی شروع شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین مدیر عامل سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی شهر دراین باره گفت:
با توجه به تجارب سال قبل وافزایش چند برابری مسافران نوروزی در نوروز گذشته وتاکید شهرداربرارتقای برنامه های مذکور، به دعوت سازمان وبا همکاری اداره میراث ودیگر ادارات از صاحب نظران وهنر مندان ،دانشجویان ، فعالان گردشگری ومجریان سال قبل برنامه هاتاکنون چند جلسه تشکیل شده است، تاشرکت کنندگان نظرات وطرح های خود را برای برنامه های نوروز مطرح کنند.علیرضا پیمانی افزود:در همین رابطه اطاق فکری تشکیل شده ومقدمات اجرایی شدن برخی کارها شروع شده است.وی گفت:محور برنامه هاجذب گردشگران ومسافران نوروزی ومعرفی شهر وجاذبه های آن وفراهم کردن برنامه های رفاهی وتفریحی برای آنها وحتی شهروندان می باشد.پیمانی تدوین کتابچه معرفی شهرستان ،زیباسازی شهر وتدارک نمادها برای میادین وورودی های شهر، دایر کردن نمایشگاهها وآماده سازی موزه ها وخانه های تاریخی وارایه هنرهای دستی را ازجمله طرح های در حال آماده شدن برشمرد وافزود سازمان در عین حال آماده در یافت نظرات مردم وکارشناسان می باشدتا چهره واقعی شهر به ایرانیان شناسانده شود.
سخن شهردار با مردم


2-تکمیل سه طرح عمرانی و گردشگری برای نوروز 94
شنبه, 02 اسفند 1393 ساعت 09:37
اشاره: با فرارسیدن عید نوروز، جنب و جوش شهرداری برای مهیا نمودن شهر جهت استقبال از بهار بیش از پیش گردیده است. متن ذیل، ماحصل گفتگوی ماست با علی اصغر حاج حیدری شهردار پیرامون آخرین برنامه ها و اقدامات شهرداری در آستانه نوروز که البته شهردار خبرهای خوشی هم برای شهروندان دارد.
از اعضای شورای شهر که به مجموعه شهرداری امید و انرژی می دهند تشکر می کنم.
شهردار با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز ضمن تشکر از زحمات کارکنان ومجموعه شهرداری گفت: مجموعه شهرداری به صورت شبانه روزی در تلاشند تا در پایان سال طرحهای در دست احداث را تکمیل و آماده تحویل به مردم نمایند.

علی اصغر حاج حیدری با تشکر از اعضای شورای شهر که به مجموعه شهرداری امید و انرژی لازم می دهند گفت: مجموعه شهرداری مصمم است تا انتهای سال جاری سه پروژه فاز اول منطقه گردشگری لادر، میدان شهدای دستگرد و میدان معلم را به عنوان عیدانه نوروز 94 به مردم هدیه نماید.

وی با بیان اینکه شهرداری با تمام توان تلاش می کند منطقه لادر به عنوان یک محیط با نشاط در اختیار گردشگران وهمشهریان قرار گیرد، افزود: منطقه چشمه لادر از دیرباز به عنوان تفریحگاه مردم خمینی شهر محسوب میگردد، با اجرای طرحهای عمرانی، تلاش می کنیم با طراحی زیبا، این منطقه را به یک منطقه نمونه گردشگری برای جذب گردشگران ومیهمانان نوروزی از سراسر کشور تبدیل نماییم.

وی تصریح کرد: تلاش می کنیم با طراحی آبیاری تحت فشار و قطره ای، آب فضای سبز این منطقه از طریق چاههای موجود سطح شهر تامین شود و فضای سبز ودرخت کاری این منطقه به بهترین شکل و مشابه خیابان شهید رجائی در کمترین زمان به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه ازمهمترین اقدامات شهرداری درمنطقه دستگرد، آزادسازی واحداث میدان پس از سالها انتظار است گفت: عملیات عمرانی و زیرسازی این میدان به اتمام رسیده و تلاش می کنیم درصورت مساعد بودن هوا تا ده روز آینده این میدان آسفالت و به عنوان عیدانه تحویل مردم خوب دستگرد گردد.

با طراحی جدید خطرساز بودن سه راه معلم از بین خواهد رفت
شهردار با بیان اینکه بازسازی واحداث میدان معلم یکی دیگر از طرحهای جدید شهرداری در سال جاری است گفت: این طرح زیر نظر متخصصین به تصویب رسیده است و تلاش می کنیم تا انتهای سال این طرح تکمیل و به عنوان سومین عیدانه تحویل مردم شریفمان گردد.
وی با اشاره به اینکه سه راه معلم یکی از گره های ترافیکی وحادثه سازشهر محسوب می شود گفت: با طراحی جدید، این مشکل از بین خواهد رفت و دیگر شاهد ترافیک سنگین و خطرآفرین در این محدوده نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه درفصل بهار، فضای سبز و مبلمان شهری میادین معلم و امام رضا(ع) اجرا خواهد شد گفت: درطراحی میدان معلم تلاش کردیم تا حداکثر فضای سبز این منطقه حفظ شود وبا کمترین آزادسازی، از فضاهای زائد وبلااستفاده اطراف این سه راه برای تسهیل در تردد مردم وعابرین استفاده کنیم.
وی با تاکید براینکه بیشترین حجم ورود وخروج از شهر در این نقطه انجام میشود واین نقطه جوابگوی تردد همشهریان درسه راه معلم نبود گفت: با اجرای طرح جدید ترافیک ورود وخروج بلوار آزادگان، خیابان جانبازان و شریعتی شمالی روان خواهد شد.

شهردار با بیان اینکه تلاش می کنیم طراحی فضای سبز این میدان به صورت کاملا شکیل اجرا شود گفت: تا زمانی که بلوار آزادگان دراختیار اداره راه وشهرسازی باشد عملا میدان معلم به عنوان میدان ورودی شهر محسوب می شود. با این وجود با تبدیل شدن این محور به یک جاده شهری تلاش خواهیم کرد میدان ورودی خمینی شهر به صورت کاملا زیبا و درشان مردم خمینی شهر جانمایی واحداث شود.

تلاش می کنیم برای نوروز فضای شهر با نشاط و با روحیه باشد
وی با بیان اینکه رنگ آمیزی کلیه جداول خیابانهای سطح شهر در دستور کار واحد خدمات شهری می باشد گفت: تلاش می کنیم با رنگ آمیزی جداول، خیابانهای سطح شهر مهیای نوروز شود و از حالت ضعف فعلی خارج شود.

وی با بیان اینکه از جمله اقدامات شهرداری در حوزه فضای سبز تغییرنوع کاشت انواع درختان و گلهای زینتی وتزیینی سوزنی بوده است گفت: کاشت تعداد زیادی از انواع درختان سرو تزئینی و کاج سوزنیِ چند ساله کمک زیادی به تغییرفضای سبز وارتقای سطح نشاط عمومی شهرخواهد کرد.

شهردار افزود: با توجه به اینکه عید امسال با شهادت حضرت زهرا(س) همزمان شده است رعایت قداست این ایام ما را بر آن داشت تا با طرح "سلام بر بانوی بهار" که توسط سازمان رفاهی تفریحی برنامه ریزی شده است بتوانیم با برنامه هایی به همین مناسبت یاد و خاطره حضرت زهرا(س) را در اذهان داشته باشیم. سازمان رفاهی تفریحی برنامه های خوبی را برای نوروز مد نظر دارد ، این برنامه ها که در قالب جشن ها و نمایشگاه ها خواهد بود در خانه سرتیپ سده ای و مجیر و منطقه لادر بر پا خواهد شد.


شهردار خمینی شهر:
3-لادر پدیده گردشگری سال، نوروز 94 پذیرای مسافران
شنبه, 16 اسفند 1393 ساعت 09:04
پنج شنبه به مناسبت روز درختکاری در حاشیه احداث فضای سبز منطقه گردشگری لادر، شهردار خمینی شهربرنامه های اجرا شده ودر حال اجرای این منطقه را برای شرکت کنندگان در مراسم تشریح کرد. به گزارش خبر نگار فرصت آنلاین،علی اصغرحاج حیدری گفت: بخشی از طرح عظیم منطقه کوهستانی لادرکه از جذابیت ها وویژه گی های خاصی برخوردار است تا نوروزآماده بهره برداری شهروندان وهم استانی ها و مسافران نوروزی قرار خواهد گرفت. وی گفت: دور جدید عمران منطقه لادر پس از چند سال وقفه از اواخر سال گذشته با احداث آبنمای مرکزی شروع ودر ابتدای سال جاری با آزاد سازی فضاها ومسطح کردن محیط واحداث دریاچه وسنگ چینی دیواره ها وسکو سازی ادامه یافت،شهردارخمینی شهرافزود: در این فعالیت ها که بدون وقفه در حال اجرا می باشد ، زیر سازیهای مختلف از جمله ایجاد موتور خانه ها وتاسیسات آبیاری قطره ای وروشنای در سراسر منطقه ایجاد وبا سرعت در حال تکمیل شدن است. وی گفت :جاده سلامت احداث وسنگفرش شده است، باغچه ها بالای آبنمای مرکزی وسنگفرش این منطقه هم کامل شده وظرف چند روز آینده فضای سبز آن به پایان می رسد،حاج حیدری تاکید کرد سالن روبازی درشرق آبنما احداث شده که برای اجرای برنامه های مختلف مناسبتی وفرهنگی ومذهبی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که البته محوطه سازی آن به دلیل کمبود وقت در اوایل سال آینده اجرا خواهد شد.شهردار خمینی شهردر ادامه به ایجادآبشار درشمال شرقی آبنمای مرکزی اشاره کرد وگفت این آبشار وآبشار اصلی لادر ونهرهای احداث شده در بین سکوها وجاده سلامت توسط گردش آب درآنها که تاسیسات آن در حال نصب است، همراه نورپردازیهای طراحی شده زیبایی ها منطقه را دو صد چندان خواهد کرد.حاج حیدری در پایان افزودمیدان ورودی احداث ومنطقه وسط جاده لادر درحال تکمیل است وفضاهای لازم برای امور خدماتی وسرمایه گذاری بخش خصوصی هم آماده شده است.


4-معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان خمینی شهر
53 مدرسه شهرستان آماده اسکان مسافران نوروزی
یکشنبه, 17 اسفند 1393 ساعت 17:49 کدخبر :8539

ستاد اسکان نوروزی آموزش و پرورش از چند ماه قبل تشکیل و به فعالیت مشغول است. معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ضمن اعلام این خبر گفت: مدارس شهرستان آمادگی کامل دارد تا در ایام نوروز در ستادهای اسکان، خدمات با€Œ کیفیتی را به فرهنگیان ارائه کند. محمد شاملی افزود: در صدد هستیم با رفع موانع و مشکلات و برطرف کردن کمبودها با هماهنگی فرمانداری و ادارات مربوطه در حد توان در جهت خدمات بهتر به فرهنگیان و مسافرین نوروزی سال 94 گام برداریم. به همین منظور جهت شناسایی کمبودها از کلیه مدارس طرح اسکان نوروزی بازدید کرده و با مدیران مدارس و اعضای ستاد و خدمتگزاران و سرایداران طرح اسکان نوروزی جلسات هماهنگی برگزار شده است. وی ادامه داد: طرح اسکان نوروزی هیچ منفعت مالی برای آموزش و پرورش نخواهد داشت و مبالغ دریافتی کمتر از هزینه های انجام شده می باشد اما وظیفه خود می دانیم که همگام با کل کشور در ارائه خدمات به فرهنگیان و مسافرین نوروزی تلاش نماییم . معاون برنامه ریزی و توسعه مدیریت گفت: مرکز تحقیقات معلمان در بلوار آیت اله طالقانی (ساختمان سابق اداره) و مرکز رفاهی نعمت بخش به عنوان ستادهای ثبت نام از مسافرین نوروزی مشخص شده است و در صورت موافقت اداره راهنمایی و رانندگی اصفهان
درصدد هستیم یک کانکس به عنوان راهنمایی مسافرین نوروزی در محل میدان دانشگاه صنعتی مستقر نماییم. محمد شاملی گفت: کروکی کلیه مدارس آماده گردیده است تا مسافرین نوروزی پس از پذیرش در پیدا نمودن محل اسکان دچار مشکل نگردند. وی افزود: با سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی شهر در این زمینه جلسات هماهنگی برگزار شده است تا با هماهنگی و همکاری روابط عمومی آموزش و پرورش بنرهایی در سطح شهر برای راهنمای مسافران نصب گردد و در حین ثبت نام راهنماهای اماکن تاریخی و تفرجگاه های خمینی شهر در اختیار مسافرین قرار گیرد. محمد شاملی گفت: انتظار ستاد اسکان نوروزی از مردم میهماندوست شهرستان خمینی شهر در شهرهای
خمینی شهر، درچه،کوشک و اصغرآباد این است که بیش از پیش با روی باز پذیرای میهمانان نوروزی بوده و در شناسایی مدارس اسکان به مسافرین کمک نمایند و بسیار شایسته است که مغازه داران و اصناف و دیگر ادارات نیز در این مورد بنر خوشآمد گویی و خیر مقدم در سطح شهر نصب نمایند تا مسافرین نوروزی روزهای خاطره انگیزی را در این شهرستان داشته باشند و با خاطره ای خوش شهر را ترک نمایند. معاون برنامه ریزی و توسعه آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به همزمانی تعطیلات نوروزی با ایام سوگواری فاطمیه، برنامه های فرهنگی ویژه این ایام نیز در ستادهای اسکان در سطح شهر پیش بینی شده است. وی همچنین افزود: غرفه های صنایع دستی دانش آموزان هم برای فروش و هم برای بازدید از جمله این برنامه هاست و خانه معلم خمینی شهر در ایام نوروز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی با هزینه های مناسب می باشد.


دير عامل سازمان رفاهي تفريحي شهرداري خميني شهر تشريح کرد:
5-شهر به استقبال مسافران نوروز می رود
سه شنبه, 19 اسفند 1393 ساعت 08:48 کدخبر :8546
نویسنده : سیمین سعیدی
بهار خود را برای پذیرایی از ما آماده می کند و شهر ما خود را برای پذیرایی از میهمانان نوروزی. پای صحبت علیرضا پیمانی مدیرعامل سازمان رفاهی تفریحی خمینی شهر نشستیم تا ما را در جریان برنامه های نوروزی سال جدید و نحوه پذیرایی از میهمانان نوروزی بگذارد.

راجع به آماده سازي شهر براي مسافرين نوروزي چه اقداماتي در دست اجراست؟
ضمن آرزوي سلامتي واميد براي همه ي هموطنان عزيز، امسال بهارمان را فاطمي شروع مي كنيم تا نام مادرمان حضرت زهرا(س) خير وبركتي براي همه ي هموطنان عزيزمان در سراسر ايران اسلامي باشد. قطعا خميني شهر با خانه تاريخي سرتيپ اميني سدهي، خانه تاريخي مجير، برج كبوتر خانه دستگرد، مسجد جامع خوزان و منطقه گردشگري لادر به استقبال مسافران نوروزي مي رود.
(خانه تاریخی سرتیپ)
براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته سازمان رفاهي تفريحي آماده سازي اماكن شهري خود را آغاز و در حال مرمت و نظافت خانه هاي تاريخي و موزه ها مي باشد. شهردار محترم نيز با تيم پرتلاش حوزه معاونت عمراني با سرعت خوبي در حال اتمام مرحله دوم عمليات روبنايي منطقه وي€€€ژه گردشگري لادر وحوزه معاونت خدمات شهري نيز به همراه تيم خستگي ناپذير خود در حال زيباسازي و نظافت محيطي هستند.

كليه ادارات و نهادهاي ستاد تسهيلات مسافران نوروزي از جمله فرمانداري، اداره آموزش و پرورش، فرماندهي انتظامي، جمعيت هلال احمر و ميراث فرهنگي و گردشگري با همتي مضاعف در حال برنامه ريزي و آماده سازي شهر براي استقبال از بهار مي باشند.
(مسجد جامع خوزان)

رويكرد سازمان رفاهي تفريحي در خصوص برنامه هاي نوروزي چگونه است؟
سازمان رفاهي تفريحي شهرداري امسال برنامه هاي فرهنگي، تفريحي و گردشگري خود را در دو بخش اجرا خواهد كرد. بخش اول كه مزين است به نام حضرت فاطمه(س) و هفته اول نوروز را تشكيل مي دهد شامل برنامه هاي مختلفي از جمله آذين بندي مناسب شهر، پرده خواني و نقالي، دومين دوره تحرير خوشنويسان با عنوان تحريرحديث كسا و دومين دوره شب شعر فاطمي همزمان با شب شهادت اين بانوي گرانقدر در خانه تاريخي سرتيپ برگزار مي گردد.

در بخش دوم كه بيشتر برنامه ها در منطقه زيباي گردشگري لادر براي مسافرين و شهروندان عزيز اجرا خواهد شد بدين شرح است: هفتم فروردين ماه اجراي جنگ بزرگ نوروزي، روز نهم جنگ آداب شهروندي، روز يازدهم جشنواره سبزه برتر و روز سيزدهم آزاد سازي ماهي هاي قرمز

نمايشگاه و كارگاه صنايع دستي، نقاشي، عكس، هفت سين، داروهای گیاهی و ... در خانه هاي تاريخي، همچنين تعداد 4 عدد هفت سين با طرحي نو در اماكن تاريخي و درب ورودي شهرداري مركزي نصب خواهد شد.
(امامزاده سیدمحمد)
چه تدبيري براي معرفي شهر به میهمانان انديشيده ايد؟
براي اولين بار كتاب معرفي شهر ويژه مسافران نوروزي چاپ گرديده كه به همراه نقشه گردشگري در ستادهاي اسكان و پايگاه هاي راهنما به مسافرين اهدا خواهد شد.
از ديگر برنامه هاي جديد سازمان راه اندازي تور نيم روزه گردشگري خميني شهر مي باشد كه به صورت روزانه در محل بناي تاريخي چهلستون و به صورت شبانه در محل هاي اسكان، مسافران را به منظور بازديد از مكان هاي تاريخي و تفريحي خمینی شهر ثبت نام مي نمايد.

همچنين هر روز صبح تئاتري در حاشيه كوه آتشگاه براي آشنايي مسافرين با آداب و رسوم مردم، مشاهير، اماكن تاريخي و تفريحي اجرا خواهد شد.
(برج کبوتر دستگرد)

آيا برنامه ويژه اي در ايام نوروز برنامه ريزي شده است؟
نمايشگاه صنايع دستي و احداث رستوران و سفره خانه موقت در منطقه گردشگري لادر، احداث شربت خانه موقت در خانه تاريخي مجير، رصد نجومي اجرام آسماني، مسابقه مار و پله از هفتم الي سيزدهم در محل هاي اسكان (مدارس و دانشگاه آزاد اسلامي) براي مسافران اجرا خواهد شد.

باتوجه به اينكه يكي از اهداف اصفهان كاهش ترافيك مي باشد، نقش خميني شهر كه در 5 كيلومتري اصفهان واقع گرديده چيست؟
با توجه به اينكه خميني شهر به جز مسافران خود، سرريز جمعيت اسكان اصفهان را به عهده دارد تعامل خوبي با شهرداري منطقه 9 اصفهان داریم. يك پايگاه راهنماي مسافرين نوروزي به صورت مشاركتي در ميدان الغدير احداث خواهد شد كه مجهز به نيروهاي امدادي نيز خواهد بود.

علاوه برآن احداث پايگاه امدادي جمعيت هلال احمر شهرستان در كنار پايگاه شهرداري منطقه 12 اصفهان در ميدان استقلال ضمن ارائه خدمات امدادي راهنماي مسافرين نوروزي براي اسكان و بازديد از بناها خواهند بود.

براي راهنمايي مسافرين نوروزي به شهر چه تدابيري انديشيده شده است؟
تعداد 30 عدد تابلوي ترافيكي راهنماي مسير در ورودي ها و خيابان هاي اصلي شهر طراحي و نصب گرديده است. تعداد 53 مدرسه از سوي ستاد اسكان مسافرين نوروزي تجهيز و در حال آماده سازي است.
(خانه تاریخی مجیر)

محل ثبت نام مسافرين براي اسكان در دو ستاد كه شماره يك آن در بلوار الغدير روبروي رستوران شب نشين و شماره دو آن نیز ساختمان سابق اداره آموزش و پرورش واقع در بلوار آیت اله طالقاني برنامه ريزي گرديده است.
شماره های تماس:
ستاد اسکان شماره 1: 33770770
ستاد اسکان شماره2: 33637918
صحبت پاياني:
خميني شهربا قدمتي چند هزارساله مركز توليد صنايع دستي از جمله خاتم كاري استان، در زمينه كشاورزي يكي از بزرگترين توليد و صادركنندگان گل شب بو در كشور و خاورميانه و توليد كننده محصول منحصر به فرد سيبري و همچنين گلابي و ميوه به ناب اصفهان، در صنعت به عنوان بزرگترين توليد و صادر كننده سنگ كشور و يكي از مهمترين توليد كنندگان در زمينه ريسندگي، بافندگي و توليد حوله مي باشد. خميني شهري ها مردمي ميهمان نواز با آداب و رسومي قديمي آماده پذيرايي از ميهمانان نوروزي هستند.
(حمام درب سید)


6-ریزِ برنامه های نوروزی اعلام شد
سه شنبه, 26 اسفند 1393 ساعت 11:00 کدخبر :8580
در ایام نوروز در منطقه لادر، خانه سرتیپ و خانه مجیر برنامه های متنوعی از اول تا چهاردهم فروردین اجرا خواهد شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، این برنامه ها عبارتند از:

- نمایش آیینی، نقالی و نمایشگاه صنایع دستی از یک تا 13 فروردین ساعت 9 تا 18 در خانه های تاریخی سرتیپ و مجیر

- نمایشگاه صنایع دستی، رستوران با غذاهای سنتی و سوارکاری از یک تا 13 فروزدین در منطقه لادر

- دومین همایش شعر فاطمی و تحریر حدیث شریف کسا چهارم فروردین ساعت 9 صبح خانه تاریخی سرتیپ

- ورزش صبحگاهی، مسابقات ورزشی دارت، مچ اندازی، طناب کشی برای خانم ها و آقایان در دره های سنی مختلف از 3 الی 12 فروردین 8 صبح لادر

- رهاسازی ماهی قرمزها 14 فروردین 10 صبح لادرنوروز 94 در خمینی شهر


7-خمینی شهر چه مکان هایی برای بازدید دارد؟
سه شنبه, 26 اسفند 1393 ساعت 18:08 کدخبر :8584
نویسنده :محمدغلی شاهین
خمینی شهرباسابقه هزاران ساله به گفته مسول نمایندگی سازمان میراث فرهنگی در شهرستان دارای 200اثر تاریخی است که تنها چند اثر آن آماده بازدید مسافران است این آثار عبارتند از:
خانه تاریخی سرتیپ
متعلق به دوره قاجار بابخش های مختلف واقع در بلوار توحید
خانه تاریخی مجیر
متعلق به دوران قاجار واقع در خیابان مدرس همراه با نمایشگاههای ویژه نوروزواجرای برنامه های متنوع
برج کبوتر دستگرد
با معماری کامل وامکان بازدید از درون برج واقع درخیابان پروفسور میردامادی پارک مهر
موزه مردم شناسی خمینی شهر
واقع در خانه سرتیپ مجموعه ای ازآثار باقیمانده از زندگی مردمان خمینی شهر ومشاغل سنتی این دیار

موزه هنرهای دستی
با ویترینهای نمایش ازنمونه های هنرهای دستی رایج در شهرستان واقع در خانه مجیر

نمایشگاه دایمی مشاهیر
باحدود پنجاه تابلو از تعدادی از مشاهیر شهرستان چون دکتر میر حامد حسین سیادت پدر طب عفونی شهید آیت اله اشرفی ، ایت اله درچه ای پروفسور حسن میر دامادی پدرسرم شناسی ایران ، اصغر فرهادی کارگردان برنده اسکار،محمد تقی داور پناه خیر مدرسه ساز کشوری عبدالخالق سدهی مبارزراه ایجاد مشروطه وعضو گروه 53 نفر اصغر خاسته شاعر مردمی و....واقع در خانه مجیر

موزه مردم شناسی جوی آباد قدیم
مجموعه ای از اسناد و مدارک و لوازم قدیمی منطقه جوی آباد قدیم واقع در جوی آباد خیابان شهید فهمیده نزدیک امامزاده سید نجم الدین
مسجد جامع خوزان:
قدیمی ترین مسجد خمینی شهر متعلق به 700 سال قبل
مساجد جامع فروشان وورنوسفادران دستگردومسجد آقا علی اکبر

امامزاده سید محمد(ع)
از نوادگان امام سجاد(ع),واقع در بلوارآزادگان با امکانات اقامتی ورفاهی
امامزاده سید نجم الدین
واقع دربلوار شهید فهمیده، جوی آباد

عصار خانه وبازارورنوسفادران
واقع درخیابان امام شمالی ،چهارشنبه بازار

محورهای سنتی
دوشنبه بازار، درب محکمه، پنج شنبه بازار، اطراف نهر گاردروبازار ورنوسفادران

منطقه گردشگری لادر
واقع در کمربندی خمینی شهر نجف آباد منطقه کوهستانی با چشم اندازهای زیبا ومحل برگزاری نمایشگاهها وبرنامه های متنوع ویژه نوروز
چشمه های شمال شهر


8- برنامه های نوروز 94 خانه نجوم خمینی شهر
چهارشنبه, 27 اسفند 1393 ساعت 13:28 کدخبر :8589
نویسنده : شاهین
خانه نجوم خمینی شهر به منظورجذب مسافر ومعرفی درست شهرستان وایجاد سرگرمی آموزنده برای مسافران نوروزی در این ایام برنامه های ذیل را اجرامیکند
1-بر گزاری تورهای گردشگری برای خانه های مجیر وسرتیپ وبرج کبوتر وچشمه لادر
2-دایر کردن غرفه نجوم در خانه سرتیپ همراه با رصد خورشید
3-رصد شبانه اجرام آسمانی در محل های اسکان میهمانان نوروزی
4-برپای نمایشگاه عکس های نجومی در خانه مجیر
5-برگزاری غرفه خمینی شهر در باغ چهل ستون اصفهان


9-مامزاده سید محمد به عنوان پایگاه اداره کل اوقاف استان برای ویژه برنامه تحویل سال انتخاب شد
پنجشنبه, 28 اسفند 1393 ساعت 10:38 کدخبر :8591
نویسنده :پیمانی
اداره کل اوقاف و امورخیریه استان، امامزاده سید محمد خمینی شهر را به عنوان پایگاه خود برای اجرای ویژه برنامه تحویل سال و طرح آرامش بهاری انتخاب کرد. مسوول واحد فرهنگی اداره اوقاف در این باره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: مدیر کل اداره اوقاف، معاونین وی، مسوولان شهرستان و به احتمال زیاد استاندار در ویژه برنامه تحویل سال این امازاده که از ساعت 12 شب آغاز و تا 2:30 ادامه می یابد، شرکت خواهند کرد.

سیفی افزود: این برنامه که از شامل قرائت قرآن، مداحی حاج محمد دری، سخنرانی حجت€Œالاسلام گرجی و اجرای گروه تواشیح مسک می باشد. وی ادامه داد: روز چهارم فروردین که مقارن با شهادت حضرت زهرا (س) است برنامه ای ویژه بانوان با عنوان رهروان فاطمی در امامزاده سید محمد برگزار می گردد که با پیاده روی از گلزار شهدا تا حرم مطهر آغاز خواهد شد.

مسوول فرهنگی اوقاف از اجرای طرح آرامش بهاری طبق معمول چند سال اخیر در 6 امامزاده شهرستان شامل امامزاده سید نجم الدین جوی آباد، امامزاده سید محسن تیرانچی، امامزاده سید ابوالحسن دستگرد، امامزاده سید ابراهیم فروشان و امامزاده سید ابراهیم ورنوسفادران خبر داد و گفت: این طرح از 28 اسفند آغاز و تا 15 فروردین ادامه دارد. به گفته سیفی امسال سوگواره یاس نبوی نیز از سوم تا ششم فروردین در امامزاده سید محمد همراه با طرح آرامش بهاری به اجرا درمی آید.

اجرای برنامه های شاد و مفرح برای خردسالان و کودکان در مهد کودک این مرکز فرهنگی، استقرار نیروی انتظامی، فوریت های پزشکی، گروه امداد و نجات کوهستان (هلال احمر)، کارشناسان مذهبی و خانواده و همچنین خیمه های معرفت نیز در امامزاده سید محمد خبر داد.
گفتنی است ویژه برنامه تحویل سال در امامزاده سید نجم الدین و امامزاده تیرانچی برگزار می گردد. این دو امامزاده نیز با توجه به اینکه بر سر راه مسافران نوروزی و کاروان های راهیان نور قرار دارند در ایام نوروزی برای پذیرایی و اسکان مسافران برنامه هایی به اجرا درمی آورند.


پیام شهردار خمینی شهر به مناسبت فرا رسیدن نوروز 94
10-چشم امید به حمایت مردم قدرشناس و فرهنگ دوست داریم
پنجشنبه, 28 اسفند 1393 ساعت 18:58 کدخبر :8597

نوروز همان گونه که رستاخیز طبیعت و نو شدن هستی از سکون و ایستایی به سوی سرزندگی و پویایی است ،زمان دگرگونی در جان و جهان آدمی است.در نوروز است که تحول به خیر و نیکی خواست و آرزوی انسان است همان گونه که جهان به تحول می رسد انسان نیز خواستار «حول حالنا احسن الحال»است تا به بهترین حال دست یابد و ارزش زیستن را درک کند.
این تغییر حال برای مردم هم در احوال شخصی است و هم در احوال اجتماعی که خواهان رسیدن به جایگاهی شایسته تر و بایسته تر می باشند و برای مدیران علاوه بر احوال شخصی حرکت به سوی بهبود زندگی مردم است که «عبادت به جز خدمت خلق نیست» و این تغییر از سکون به سمت پویایی مردم مهمترین خواست مردم از مدیران است.
مجموعه شهرداری در سال گذشته تلاش کرد تا با عنایت به دعای «حول حالنا» سازندگی و عمران را در شهر مورد توجه قرار دهد و پروژه های متعدد و ضروری را برای بهبود وضعیت شهری آغاز کند که این نقطه شروع یک حرکت است نقطه آغاز تلاش برای تغییر به سمت بهبود زندگی فرهنگی و اجتماعی مردم .
مجموعه شهرداری ضمن آرزوی بهترین ساعات و لحظه ها برای مردم و پاسداشت خدمات تمام کسانی که جان خود را در راه آرمان های انسانی مردم اهدا کردند و شهادت را برگزیدند تا آرامش و آسایش مردم را ضمانت کنند،با تمام توان در راه سازندگی و بهبود فضای زندگی مردم کوشش می کند و چشم امید به حمایت مردم قدرشناس و فرهنگ دوست دارد.


پیام نوروزی شورای اسلامی خمینی شهر
11-عید نوروز عید همدلی ها و مهربانی هاست
پنجشنبه, 28 اسفند 1393 ساعت 19:03 کدخبر :8598
آمدن بها و نوشدن جهان دمیدن حیات در جان طبیعت است.عید نوروز عید پارسی زبانان و مومنان که آن را سرآغاز ولایت امیرالمومنین می دانند برتمامی آنان که جان و جهانی پاک را آرزو دارند تبریک می گویم و امیدوارم که سال پیش رو سالی سرشار از شادابی و نشاط و خوشبختی برای مردم باشد.
عید نوروز مجالی است که به داشته های خود بنگریم و عمر رفته را ارزیابی کنیم و برای بهتر زیستن چه در بعد فردی و چه در بعد جمعی تلاش کنیم.
شورای اسلامی خمینی شهر در سال 93 بر آن بود تا با انتخاب مدیرا ن کارآمد برنامه های مناسبی برای توسعه و آبادانی طراحی و اجرا شود و برای سال 94 نیز این تلاش ها با قوت و قدرت ادامه خواهد یافت تا بتوانیم محیط مناسب تری که در شان مردم این شهر باشد فراهم کنیم و چهره درخشانی از مردم فرهنگ دوست و هنرپرور شهر معرفی نماییم.
عید نوروز عید همدلی ها و مهربانی هاست و من این عید لطافت و پاکی را به تمام مردم شریف تبریک می گویم.


12-به همت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی شهر
دومین همایش شعر فاطمی برگزار شد
چهارشنبه, 05 فروردین 1394 ساعت 11:14 کدخبر :8604
نویسنده :شاهین
در سالروز شهادت دخت پیامبر اسلام(ص)دومین همایش شعر فلطمی برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین در برنامه یژه ای که سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی شهر صبح دیروز درخانه سرتیپ بر پا کرد، همزمان با شعر خوانی شاعران حدیث شریف کسا توسط 50نفر از خوش نویسان خمینی شهری تحریر شد.
گفتنی است حضور هیات مذهبی ومسافران به این مراسم جلوه خاصی داده بود واز طرف سازمان رفاهی تفریحی به شاعران وخوش نویسان شرکت کننده در مراسم لوح یاد بودوهدایای اهدا شد.


13-مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:
بیشترین اسکان مسافران نوروزی در شهر اصفهان€، کاشان،خمینی شهر، شهررضا و شاهین شهر
چهارشنبه, 05 فروردین 1394 ساعت 11:36 کدخبر :8605

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، محمد حسن قائدیها، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به راه اندازی 40 ستاد اسکان مسافرین در 40 ناحیه آموزش و پرورش استان اصفهان اظهارداشت: از پایان سال 93 امر اسکان مسافرین نوروزی در مدارس و مراکز وابسته به آموزش و پرورش استان اصفهان صورت گرفته است.
وی افزود: بیش از 113 هزار نفر مسافر در قالب بیش از 27 هزار خانوار از آغاز کار اسکان مسافران تاکنون در مدارس استان اصفهان در مراکز وابسته به آموزش و پرورش استان اسکان داده شده اند.
قائدیها با اشاره به اینکه اسکان در شهر اصفهان€، کاشان،خمینی شهر، شهررضا و شاهین شهر بیش از سایر نقاط استان بوده است، اضافه کرد: بیش از 17 هزار نفر از کل مسافران اسکان یافته در مدارس شهر اصفهان اسکان داده شده اند.
وی یادآورشد: اماکن اسکان برای مسافرین فرهنگی و غیر فرهنگی پیش بینی شده که توسط ستاد های اسکان مستقر در کل استان مدیریت می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: مهمان نوازی و رعایت اخلاق و ادب اسلامی و انسانی در برخورد با مسافرین مورد اهتمام ستاد اسکان مسافرین نوروزی است و برتامه های فرهنگی نیز در فضاهای اسکان مانند برپایی سفره هفت سین، پیش بینی برنامه های فرهنگی برای مسافران، معرفی ظرفیت های استان از جمله ظرفیت گردشگری و مواردی از این قبیل نیز انجام می شود.


14-چو ایران نباشد تن من مباد
استقبال از نقالی و شاهنامه خوانی
یکشنبه, 09 فروردین 1394 ساعت 12:18 کدخبر :8614
نویسنده :پیمانی
این روزها بازار بازدیدها از خانه ها و آثار تاریخی و جاذبه های طبیعی در خمینی شهر گرم است. مسافرین و بازدید کنندگان از این اماکن ضمن آشنایی با معماری اماکن و میراث شهر و نمایشگاه ها و موزه های مختلف، شاهد برنامه های متنوعی که سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی شهر برای این ایام تدارک دیده مانند تئاتر و رصد ستارگان و جشن و مسابقات سرگرم کننده مثل طناب کشی و مچ اندازی نیز هستند. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، نقالی و شاهنامه خوانی از جمله این برنامه ها می باشد که مورد استقبال قرار گرفته است. اجرای این برنامه را هاشمی و مرشد خوشحال پور دو نفر از هنرمندان کشوری به عهده دارند که روزانه در چند نوبت به شاهنامه خوانی و نقالی در خانه های سرتیپ، مجیر و چشمه لادر تا پایان تعطیلات می پردازند.


15-جشن بهار و نوروز
اولین جشن بهاری در سالن روباز لادر اجرا شد
دوشنبه, 10 فروردین 1394 ساعت 10:52 کدخبر :8617
نویسنده :شاهین
بعد از ظهر یکشنبه در ادامه برنامه های سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی شهر جشن با شکوهی در سالن روباز لادر اجرا شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، این جشن با شکوه که با استقبال مسافران وهمشهریان روبرو شد شامل بخش های مختلفی از جمله برنامه های کودک و نوجوان، اجرای موسیقی و آواز و نمایش بود. به گفته شهردار حاج حیدری با تکمیل سالن روباز در حال احداث منطقه لادر، از این پس اجرای مراسم مختلف در این فضای آزاد که قابلیت دارد جمعیتی چند هزار نفری را در خود جای دهد، برگزار خواهد شد.


16-اسکان مسافر نوروزی در مدارس خمینی شهر بی سابقه بود
9 هزار مسافر تا روز دهم فروردین در مدارس شهرستان اسکان یافتند
سه شنبه, 11 فروردین 1394 ساعت 13:15 کدخبر :8624
نویسنده :پیمانی
بیش از 9 هزار نفر مسافر نوروزی تا پایان روز دهم فروردین ماه در مدارس شهرستان اسکان یافتند. رییس اداره آموزش و پرورش با اعلام این خبر به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: از این تعداد مسافر حدود 6 هزار نفرشان فرهنگی بوده اند. محمود بدیهی افزود: این تعداد برحسب نفر روز حدود 20 هزار نفر می شوند. وی ضمن تشکر از تلاش های اعضا ی ستاد اسکان گفت: خمینی شهر امسال از نظر جذب مسافر در بین شهرستان های استان بعد از نواحی استان اصفهان که در مرکز استان قرار دارند و کاشان و شهرضا که شهرهایی تاریخی و در مسیر استان ها هستند، امسال از نظر جذب مسافر بی سابقه بوده است. بدیهی گفت: 3 ستاد اسکان در شهرستان خمینی شهر در مکان های منتهی به کوه آتشگاه، بختیار دشت و مرکز تحقیقات آماده ارائه خدمات و اسکان میهمانان نوروزی بود و 389 کلاس درس در 53 مدرسه به این منظور آماده گردیده بود. مدیر آموزش و پرورش
خمینی شهر افزود: در اسفند ماه جهت شناسایی کمبودها از کلیه مدارس طرح اسکان نوروزی بازدید به عمل آمده است و با مدیران مدارس اسکان و اعضای ستاد و خدمتگزاران و سرایداران طرح اسکان نوروزی جلسات هماهنگی برگزار شده است. کروکی کلیه مدارس آماده گردیده بود تا مسافرین نوروزی پس از رزرو آموزشگاه در پیدا نمودن محل اسکان دچار مشکل نگردند. با سازمان رفاهی تفریحی شهرداری خمینی شهر در این زمینه جلسات هماهنگی برگزار شده بود و بنرهایی در سطح شهر به همین منظور و معرفی اماکن تاریخی و قابل بازدید نصب گردیده بود. وی ادامه داد: در حین ثبت نام بروشور اماکن تاریخی و تفرجگاه های خمینی شهر و کتابچه معرفی شهرستان خمینی شهر در اختیار مسافرین قرار می گرفت و طبق نظر سنجی های به عمل آمده مسافرین نوروزی از اسکان و نحوه برخوردها و میهمان نوازی مردم شهرستان خمینی شهر راضی بودند.


17-آب وهوای خمینی شهر وشهرهای استان درسیزده بدر
خمینی شهر:صاف تا قسمتی ابری گاهی افزايش ابر و وزش باد
چهارشنبه, 12 فروردین 1394 ساعت 09:49 کدخبر :8626
نویسنده :شاهین
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: در سیزدهم فروردین ماه امسال ( سیزده بدر) پیش بینی شده که ۲۱ شهرستان اصفهان با وزش باد همراه باشد.
نوید حاج بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در شهرستان های داران، فريدونشهر، چادگان، خوانسار، ميمه، گلپايگان و بويين€Œمياندشت احتمال بارش پراکنده در سیزده بدر پیش بینی شده است.
وی اعلام کرد: در این شهرستان ها هوا در روز سیزدهم فروردین قسمتی ابری همراه با افزايش ابر و وزش باد و احتمال بارش پراكنده پیش بینی شده است.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان خاطرنشان کرد: این در حالی که در شهرستان€Œهای اصفهان، خمينی شهر، فلاورجان، نجف€Œآباد، تيران، دهق و علويجه ، كاشان و آران و بيدگل در این روز هوای صاف تا قسمتی ابری گاهی افزايش ابر و وزش باد پیش بینی شده است.
وی گفت: در شهرستان های مباركه، شهرضا، دهاقان، زرين€Œشهر، نايين، ورزنه، شرق اصفهان، خوروبيابانك، چوپانان، سمیرم، اردستان و نطنز نیز هوای اصفهان روز سیزدهم فروردین کمی ابری، تا قسمتی ابری گاهی وزش باد پیش بینی می€Œشود.
حاج بابایی خاطرنشان کرد: بررسی نقشه€Œهای هواشناسی بيانگر خروج تدريجی سامانه ناپايدار طی روز سه€Œشنبه از استان است.
وی گفت: پس از آن موج ناپايداری از بعدازظهر چهارشنبه تا اوايل روز پنج€Œشنبه برخی مناطق به€Œويژه غرب، شمال€Œغرب مركز و شرق استان را در برمی گيرد.
رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه امروز هوای صاف تا قسمتی ابري گاهی وزش بادشديد پیش بینی شده است، افزود: روز چهارشنبه هوای استان كمی ابری، گاهی وزش باد شديد در بعدازظهر افزايش ابر بارش پراكنده و احتمال رعد و برق گزارش شده است.
وی گفت: دما در ۲۴ ساعت آينده ۵-۳ درجه كاهش خواهد داشت.
جدول پیش بینی وضعیت آب و هوای شهر اصفهان
دما پیش بینی زمان پیش بینی وضعیت باد سرعت وزش باد جهت باد
17° Light rain showers چهارشنبه ۱۳:۳۰ نسیم ملایم 2m/s جنوب شرقی
16° بارانی چهارشنبه ۱۹:۳۰ نسیم ملایم 2m/s شمال-شمال شرقی
9° صاف پنجشنبه ۰۱:۳۰ نسیم ملایم 2m/s شمال
5° صاف پنجشنبه ۰۷:۳۰ نسیم ملایم 2m/s غرب-شمال غربی
17° نیمه ابری پنجشنبه ۱۳:۳۰ باد خفیف 1m/s شمال-شمال غربی
16° صاف پنجشنبه ۱۹:۳۰ نسیم ملایم 2m/s شرق
10° نیمه ابری جمعه ۰۱:۳۰ نسیم ملایم 2m/s غرب-جنوب غربی
6° صاف جمعه ۰۷:۳۰ نسیم ملایم 2m/s غرب
15° صاف جمعه ۱۰:۳۰ نسیم ملایم 2m/s غرب
22° صاف جمعه ۱۶:۳۰ باد خفیف 1m/s شرق-شمال شرقی


18-نوروز خمینی شهر از زبان آمار
یکشنبه, 16 فروردین 1394 ساعت 14:37 کدخبر :8633
نویسنده : شاهین
با پایان تعطیلات نوروزی وضعیت اماکن تاریخی و گردشگاه های شهرستان به حالت عادی برگشت. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، برنامه ریزی ها برای استقبال از مسافران نوروزی از چند ماه قبل از پایان سال 93 با محوریت سازمان رفاهی تفریحی شهرداری و نمایندگی میراث و اداره آموزش و پرورش شروع و اجرا شد. همزمان طرح های عمرانی منطقه لادر به سرعت پیشرفت کرد به گونه ای که تا آخرین ساعات پایانی سال گذشته فعالیت ها در منطقه ادامه داشت تا این منطقه گردشگری آماده پذیرایی از مسافران گردید.

بر اساس آمارهای انتشار یافته، در ایام نوروز حدود 6 هزار نفر از خانه های تاریخی شهر بازدید کردند و 15 هزار نفر مسافر در سکونتگاه های خمینی شهر اقامت کردند که از این تعداد حدود 10 هزار نفر در مدارس خمینی شهر و مابقی در دانشگاه آزاد و چند اداره دیگر ساکن شدند. البته تعداد اقامت ها در 20 سوییت و مهمانپذیر امامزاده سید محمد را نیز نباید از خاطر برد. در همین ایام امامزاده سید محمد روزانه پذیرای 4 هزار نفر زائر بود. این مکان زیارتی سیاحتی روز 13 فروردین با پذیرایی از 10 هزار نفر، شلوغ ترین روز خود را پشت سر گذاشت. لادر نیز در همین روز با جای دادن 40 هزار نفر، شلوغ ترین روز خود در سال جاری را تجربه کرد. در ایام تعطیلات بارندگی ها بر جذابیت های لادر افزود و ثابت کرد که این منطقه به پدیده گردشگری استان تبدیل شده است.


94.1.19
استاندار اصفهان :
19-امسال مسافران به شهرهای خمینی €Œشهر، نجف€Œآباد و خور و بیابانک رفتند.
استاندار اصفهان از راه €Œاندازی سامانه یکپارچه نظارت الکترونیک در نوروز امسال برای نخستین بار در کشور در استان اصفهان خبر داد.
به گزارش فرصت آنلاین به نقل ازخبرگزاری فارس ،استاندار اصفهان در نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر استان اصفهان که با حضور مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: اصفهان با داشتن جاذبه€Œهای فرهنگی ، تاریخی و نیز قرار گرفتن در مسیر شمال،جنوب،شرق و غرب امسال در ایام نوروز شاهد تردد حدود 13 میلیون خودرو در شریان€Œهای حیاتی استان بوده است.
رسول زرگربا بیان اینکه یک کاهش دو درصدی نسبت به سال گذشته در این زمینه رخ داده است، افزود: البته این رقم تردد با حساب اتوبوس€Œهای ورودی بیشتر می€Œشود اما این موضوع در حالی است که از 60 میلیون تردد در کشور 13 میلیون آن در استان اصفهان صورت گرفته است.

استاندار اصفهان در ادامه از ورود 2 میلیون و 800 هزار مسافر به استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: 70 درصد این مسافران در شهر اصفهان و بقیه در شهرستان€Œهای استان حضور داشته€Œاند که جزو اتفاقات خوشایند نوروز امسال بوده است.
وی با اشاره به اینکه 2 میلیون و 200 هزار نفر از این مسافران در شهر اصفهان و شهرستان€Œها اسکان پیدا کرده€Œاند،ادامه داد: اصفهان،کاشان،نطنز و خور و بیابانک بیشترین پذیرش مهمان نوروزی 94 را به خود اختصاص داده€Œاند.
زرگرپور گفت: 10 درصد از این اسکان€Œها مربوط به هتل€Œها،38 درصد اسکان در خانه€Œهای استیجاری،33 درصد اسکان در مراکز آموزشی و مدارس بوده است که آمارهای نشان می€Œدهد اسکان در خانه€Œ های استیجاری در حال رشد است.
استاندار اصفهان با بیان اینکه امسال در ایام نوروز شاهد کاهش 16 درصدی تصادفات و برابری تعداد فوتی€Œهای درون€Œشهری نسبت به سال گذشته روبرو بوده ایم،افزود: این موضوع در حالی است که در سال€Œهای گذشته استان اصفهان جزو استان€Œهای اول از نظر تصادف بوده است.
وی خودروهای با ایمنی کم،سرعت بالا و خواب€Œآلودگی را از جمله عوامل تصادفات منجر به فوت دانست و افزود: تعداد فوتی€Œهای تصادفات 34 نفر بوده است.
زرگرپور در بخشی از صحبت€Œهای خود به راه€Œاندازی چهار نرم€Œافزار برای مسافران نوروزی خبر داد و بیان کرد: یکی از نرم€Œافزارها نرم€Œافزار حمل و نقل عمومی،نرم€Œافزار سینا،نرم€Œافزار گزارش€Œگیری خدمات و پرتال ستاد و نیز نرم€Œافزار مکان€Œهای دیدنی بوده است که برای نخستین بار در کشور انجام شد و 600 هزار نفر از این نرم€Œافزارها استفاده کردند.
استاندار اصفهان گفت: ایام نوروز اعزام 12 هزار نفر راهیان نور به استان€Œهای جنوبی را داشتیم و همین امر سبب رشد 12 درصدی گردشگری در استان شد.
وی اضافه کرد: هفته نخست امسال با ایام سوگواری حضرت زهرا (س) مواجه شد که برنامه€Œهای فرهنگی و گردشگری مسافران در این زمینه با رشد 45 درصدی همراه بود و در ارزیابی€Œها بیش از 90 درصد افراد مورد سنجش از آرامش، امنیت، پاکیزگی و مهمان€Œنوازی اصفهانی ها تشکر کردند.
زرگرپور به هوای بسیارخوب، بارش بهاری و رودخانه زاینده€Œرود با حداقل آب اشاره کرد و گفت: نزدیک دو میلیون نفر در نوروز امسال از مراکز دیدنی استان بازدید کردند و در هر روز بین 250 تا 280 نفر وارد میدان امام(ره) وارد €Œشدند.
استاندار اصفهان در ادامه به چندین نقاط ضعف ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی اشاره و اظهار کرد: برخی از مسافران از خدمات بین€Œراهی و قیمت€Œها گله€Œمند بودند که باید این ضعف€Œها در سال آینده بر طرف شود.
وی ضمن تشکر از صدا و سیما بابت انجام وظیفه خود در نوروز تصریح کرد: نمره قابل قبول به خدمات 25 دستگاه استان در نوروز می€Œدهیم.
زرگرپور در پایان گفت: امسال تمرکز ورود گردشگران از شهر اصفهان برداشته شد و مسافران به شهرهای خمینی€Œشهر، نجف€Œآباد و خور و بیابانک رفته و در این اماکن اسکان پیدا کردند. شهرستان خمینی شهر آماده پذ یرای از مسافرین نوروزی است


20-استقبال
برنامه ریزیها برای استقبال از مسافران نوروزی در شهرستان خمینی شهر از اواخر آذر ماه شروع شده وسازمان رفاهی تفریحی شهرداری ،اموزش وپرورش ودفتر نمایندگی سازمان میراث فرهنگی وگردشگری وفرمانداری شهرستان خمینی شهربا تشکیل ستادبه آماده کردن بسترها در شهرستان پرداخته اند اختصاص 54 مدرسه برای اسکان مسافران علاوه بر امکانات اسکان موجود در امامزاده سید محمد(ص)زیبا سازی سطح شهر واماکن تاریخی وتفریحی فراهم کردن مقدمات دایر کردن نمایشگاه های مختلف در اماکن مذکور، راهنمای مسافرین در مبادی ورودی شهر با معرفی جاذبه های شهر وتوزیع کتابچه ها معرفی خمینی شهر همراه نقشه وبرگه نیاز مندیها، تدارک برنامه های تفریحی از جمله تئاترورصد اجرام آسمانی در اماکن ومحلهای اقامت مسافران،توسعه نمایشگاه دایمی مشاهیر وموزه هنرهای دستی در خانه مجیرواز همه مهمترآماده شدن منطقه لادر به عنوان پدیده گردشگری خمینی شهر از جمله انهاست
گفتنی است خمینی شهرباسابقه هزاران ساله به گفته مسول نمایندگی سازمان میراث فرهنگی در شهرستان دارای صدها اثر تاریخی است که تنها چند اثر آن آماده بازدید مسافران است این آثار عبارتند از:
منطقه گردشگری لادر واقع در کمربندی خمینی شهر نجف آباد منطقه کوهستانی با چشم اندازهای زیبا ومحل برگزاری نمایشگاهها وبرنامه های متنوع ویژه نوروز
خانه تاریخی سرتیپ متعلق به دوره قاجار بابخش های مختلف واقع در بلوار توحید
خانه تاریخی مجیرمتعلق به دوران قاجار واقع در خیابان مدرس همراه با نمایشگاههای ویژه نوروزواجرای برنامه های متنوع
برج کبوتر دستگردبا معماری کامل وامکان بازدید از درون برج واقع درخیابان پروفسور میردامادی پارک مهر
موزه مردم شناسی خمینی شهر واقع در خانه سرتیپ مجموعه ای ازآثار باقیمانده از زندگی مردمان خمینی شهر ومشاغل سنتی این دیار
موزه هنرهای دستی با ویترینهای نمایش ازنمونه های هنرهای دستی رایج در شهرستان واقع در خانه مجیر
نمایشگاه دایمی مشاهیر باحدود پنجاه تابلو از تعدادی از مشاهیر شهرستان چون دکتر میر حامد حسین سیادت پدر طب عفونی شهید آیت اله اشرفی ، ایت اله درچه ای پروفسور حسن میر دامادی پدرسرم شناسی ایران ، اصغر فرهادی کارگردان برنده اسکار،محمد تقی داور پناه خیر مدرسه ساز کشوری عبدالخالق سدهی مبارزراه ایجاد مشروطه وعضو گروه 53 نفر اصغر خاسته شاعر مردمی و....واقع در خانه مجیر
موزه مردم شناسی جوی آباد قدیم مجموعهای از اسناد ومدارک ولوزم قدیمی منطقه جوی آباد قدیم واقع در جوی آباد خیابان شهید فهمیده نزدیک امامزاده سید نجم الدین
مسجد جامع خوزان: قدیمی ترین مسجد خمینی شهر متعلق به 700 سال قبل مساجد جامع فروشان وورنوسفادران ودستگردومسجد آقا علی اکبر
امامزاده سید محمد(ع) از نوادگان امام سجاد(ع),واقع در بلوارآزادگان با امکانات اقامتی ورفاهی
امامزاده سید نجم الدین واقع دربلوار شهید فهمیده، جوی آباد
نان گلی وگز بابرندهای معروف کشوری وپولک ونبات ونخودچی وصنایع دستی مانندخاتم کاری ومینا کاری وقلمکاری وسرمه دوزی سوغات این شهرستان می باشد که در در خانه های تاریخی وچشمه لادر همراه غذاهای سنتی در دسترس مسافران وبازدید کنندگان می باشد.
گفتنی است پایگاه خبری دانشنامه ای فرصت آنلاین اطلاعات جامعی از تاریخچه جاذبه ها وآثار تاریخ ،مشاهیر، نویسندگان ،شعرا، هنرمندان جاذبه های طبیعیشهرستان خمینی شهر همراه با تصاویر در بردارد که علافه مندان با مراجعه به این سایت ضمن اطلاع از این موارد در جریان اخبار واطلاعیه ها ونیازمندیای نوروز 94 که فضای ویژهای درصفحه نخست سایت دارد قرار بگیرند



چشمه های سه گانه غم بر وحسن وحسین وگنجشکی
چشمه هورموده
چشمه لاوه
خرم دره
21-گذری کوتاه بر آثار تاریخی خمینی شهر(فیلم)
22-خمینی شهر؛ شهر راست قامتان و دلیران (فیلم)


23-در ایام تعطیلات نوروزی اتفاق افتاد
3 رستوران و یک استخر به تعطیلی کشیده شد
یکشنبه, 16 فروردین 1394 ساعت 11:49 کدخبر :8632
3 رستوران و یک استخر در تعطیلات نوروز به تعطیلی کشیده شد. مسوول بهداشت محیط شهرستان در گفتگو با خبرنگار فرصت آنلاین، عدم رعایت بهداشت فردی، عدم رعایت بهداشت مواد غذایی و فرآیند پخت غذا را از دلایل تعطیلی این رستوران ها برشمرد و افزود: استخر مذکور نیز به علت اشکال در سیستم تسویه و ضدعفونی آب تعطیل شد. محمدی باز شدن مجدد واحدهایی که به تعطیلی کشیده می شوند را به رفع معایب منوط دانست و گفت: به واحدهای تعطیل شده پس از اخذ تعهد محضری اجازه شروع مجدد کار داده می شود. وی با اشاره به تعطیلی 32 مورد از مراکز غیرمجاز تهیه و توزیع مواد غذایی و همچنین برخورد با 30 فروشنده دوره گرد موادغذایی در ایام تعطیلات نوروزی گفت: طی اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی که امسال با حساسیت و دقت بیشتری در سراسر کشور از ابتدای اسفند ماه سال گذشته تا 15 فروردین به اجرا درآمد، 950 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی مورد بازرسی قرار گرفت که 32 مورد آن تعطیل شد و 44 مرکز مشکوک نیز مورد نمونه برداری قرار گرفت. رییس واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت شهرستان ادامه داد: آب آشامیدنی شهرستان 65 بار در نقاط مختلف مورد نمونه برداری میکروبی قرار گرفت و میزان کلر آب 830 بار آزمایش شد. محمدی همچنین از صدور 660 کارت معاینه پزشکی برای کارکنان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خبر داد و خاطرنشان کرد که از این پس مراکز غیرمجاز به مردم معرفی خواهند شد.


24در ایام نوروز اتفاق افتاد:
حضور روزانه 4 هزار زائر در امامزاده سیدمحمد (ع)
دوشنبه, 10 فروردین 1394 ساعت 11:42 کدخبر :8618
نویسنده :پیمانی
روزانه 4 هزار زائر از سراسر کشور به زیارت امامزاده سید محمد (ع) می آیند. مدیر این امامزاده در اینباره به خبرنگار فرصت آنلاین گفت: علاوه بر 20 واحد سوییت و زائرسرا که در این ایام همه شب پر بوده، هر شب حدود 15 تا 20 چادرخواب نیز در اطراف حرم سرپا می شود. روح اله قربانی در ادامه از روز شهادت حضرت زهرا (س) که سوگواره یاس نبوی با حضور تعداد زیادی از هیئات و مسافران به اجرا درآمد، به عنوان شلوغ ترین روز این مکان زیارتی سیاحتی یاد کرد. وی در ادامه از غبار روبی ضریح مطهر در روز دهم فروردین خبر داد و گفت: طبق روال تابستان ها که هر 10 روز یکبار این اتفاق می افتد، امروز ضریح را غبار روبی کردیم. قربانی افزود: نذورات زائران در سال نو قابل توجه بود.

 

 

25-موزه مشاهیر خانه مجیر گسترش یافت
یکشنبه, 09 فروردین 1394 ساعت 11:41 کدخبر :8615
نویسنده :پیمانی
14 تابلو شامل معرفی تعدادی از سرداران شهید، علمای بزرگ و نویسندگان خمینی شهر به موزه مشاهیر خانه مجیر اضافه شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، این موزه که برای نوروز 93 با 31 تابلو از مشاهیر شهرستان آماده ارائه به گردشگران شد، نوروز امسال با افزودن 14 تابلوی جدید حرف های تازه ای برای گفتن دارد. گفتنی است امسال علاوه بر موزه مشاهیر، نمایشگاه هنر و صنایع دستی شامل خاتم، مینا، سرمه، معرق سنگ، قلمزنی و...نیز در خانه مجیر راه اندازی شده و همچنین چند هنرمند هنر خود را به صورت زنده به نمایش گذاشته اند. معرفی بخش های مختلف خانه به صورت نوشتاری و توسط راهنماهای مستقر در محل، این امکان را به بازدیدکننده می دهد تا با یک نمونه کامل از خانه های دوره قاجار شامل پنج دری، سه دری، حویج خانه، شاه نشین، هشتی، باربند و... آشنا بشود.
فست فود و افزایش وزن و چاقی در کودکان


26-تعطیلی ۳۸ واحد غذایی در شهر اصفهان از آغاز نوروز تاکنون
شنبه, 08 فروردین 1394 ساعت 13:08 کدخبر :8611

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: با آغاز طرح نوروزی ۳۸ واحد غذایی متخلف از جمله رستوران، فست فودی ها و آجیل فروشی ها و غیره پلمپ شد.
مهدی رفیعی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا کنون بدنبال بازدیدها و بازرسی های مکرر با تعداد زیادی از واحدهای غذایی برخورد و به صورت جدی موضوع و پرونده ها را از مرجع قضایی پیگیری خواهیم کرد.
وی بیان داشت: بسیاری از واحدها پلمب نشده اما به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: مباحثی که با سلامتی مردم در ارتباط است شوخی بردار نیست و جای اغماضی وجود ندارد بنابراین با تخلفات واحدهای غذایی به شدت برخورد می شود.

وی اضافه کرد: بیشترین تخلفاتی که از واحدهای غذایی مختلف گزارش و مشاهده شده است به دلیل استفاده از مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته ، محیط بهداشتی کثیف و نامناسب و ابزار کار و سردخانه های غیر بهداشتی است.

رفیعی با اظهار اینکه امید است در ایام باقی مانده از نوروز میزان تخلفات کاهش یابد، گفت: در سطح شهرستان ها به ویژه نجف آباد و خمینی شهر همچون شهر اصفهان به شدت بازرسی ها صورت می گیرد.

وی گفت: در ایام نوروز ۵۰ اکیپ بهداشتی به صورت شبانه روزی بر واحدهای عرضه و فروش مواد غذایی و رستوران ها ، فست فودها ، آجیل فروشی ها ، شیرینی فروشی ها و بستنی و نوشیدنی ها بازرسی می کنند.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اعلام کرد: تاکنون گزارش خاصی از سطح شهرستان ها و تخلفات واحدهای غذایی اعلام نشده است و اینکه شهرستانی بیشترین تخلفات را نسبت به شهرستان دیگری داشته باشد، هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی بیان داشت: به شهروندان و مسافران توصیه می شود که از مراکز مجاز و اماکنی که بهداشت محیط را رعایت می کنند، خرید کنند

 

27-معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور
خمینی شهر ظرفیت های خوبی برای جذب گردشگر دارد
جمعه, 07 فروردین 1394 ساعت 18:17 کدخبر :8609
نویسنده :شاهین
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور صبح امروز از خمینی شهر بازدید کرد. به گزارش خبر نگار فرصت آنلاین سمیع الله حسینی مکارم، از چشمه لادر وخانه های تاریخی سرتیپ ومجیر بازدید کرد . در این باز دیدها که رییس سازمان در استان اصفهان ورییس شورای شهر خمینی شهر ومسول دفتر نمایندگی سازمان در خمینی شهر وی را همراهی می کردند وی اظهار امیدواری کرد درخواست های مردم شهرستان مبنی بر تبدیل نمایندگی میراث به اداره وشروع تحقیقات در مورد تونل کهندژو پیش بینی تسهیلات برای منطقه لادر را پیگیری کند . مکارم گفت:لازم است اعتباراتی برای تملک 6 خانه باقیمانده مجموعه سرتیپ و اندرونی خانه مجیر فراهم کنیم، وی تاکید کرد این شهر ظرفیت خوبی برای جذب گردشگر دارد و آماده سازی مناطق گردشگری از جمله چشمه لادر و تامین زیرساخت ها ضروری است و باید ادامه داشته باشد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به منطقه گردشگری لادرگفت: این منطقه بسیار زیبااست که به جرات می توان گفت از مناطق منحصر به فرد استان و کشور است که شهرداری، شورای شهر و بخش خصوصی باید برای توسعه این منطقه وارد عمل شوند تا میراث کشور بتواند تسهیلات ویژه ای برای آن اختصاص دهد.


28-با حضور مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان در منطق لادر اتفاق افتاد
افتتاح نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و محصولات خمینی شهر
شنبه, 01 فروردین 1394 ساعت 14:51 کدخبر :8600

مقارن ظهر امروز نمایشگاه و فروشگاه محصولات صنایع دستی هنرمندان خمینی شهری و برخی از محصولات شهرستان در منطقه عمومی لادر توسط دکتر الهیاری افتتاح شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین در این مراسم که مسول هنرهای دستی سازمان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شهردار، رییس شورای شهر و رییس سازمان هلال احمر شهرستان حضور داشتند. پایگاه سلامت جاده ای در تقاطع ورودی منطقه لادر با جاده کمر بندی خمینی شهر به نجف آباد و قسمت های مختلف منطقه گردشگری لادر مانند جاده سلامت و آبشار مرکزی مورد بازدید مدیر کل سازمان و هیات همراه قرار گرفت. گفتنی است در نمایشگاه و فروشگاه محصولات که به همت سازمان رفاهی تفریحی شهر داری، جنب پارکینگ لادر دایرشده است. غرفه های از خاتم و مینا و قلمزنی و سرمه دوزی و محصولاتی چون نان گلی در زمینی به مساحت 150 متر دایر وتا پایان تعطیلات نوروزی فعال است.


29-برای اولین بار اتنتشار یافت:
کتابچه معرفی چهره دیروز و امروز خمینی شهر
پنجشنبه, 28 اسفند 1393 ساعت 16:35 کدخبر :8596
در روزهای پایانی سال وهمزمان با آماده شدن شهر در استقبال از مسافران نوروزی کتاب معرفی خمینی شهرانتشار یافت تادر اختیار مسافران نوروزی وشهروندان قرار گیرد .محمدعلی شاهین طراح سبک ونویسنده این کتابچه درمورد ویژگی ومحتوای این کتاب به خبرنگار فرصت آنلاین گفت :این کتاب که به منظور معرفی گوشه های از چهره قدیم وجدید شهر ومشاهیر وهنر مندان وشعراوخیرین وورزشکاران ومشاغل ونویسندگان ومراکز علمی این شهر کهن نگارش یافته تلاش می کند تا چهره واقعی وامروز شهر را ضمن معرفی داشته های سنتی به اختصارودرحوصله یک مسافر معرفی کند .کتاب مذکور در 51 صفحه ودر قطع خشتی توسط سازمان رفاهی تفریحی وروابط عمومی شهر داری انتشار یافته وامور گرافیکی آن راسید احمدمهدوی با استفاده از عکس های سید محمد رضا ابطحی ورسول مختاری انجام داده است. در انجام این طرح احمد قاسمی وفاطمه غفور زاده نیز همکاری داشته اند.

30-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
حضور پزشک مقیم در دو بیمارستان نجف آباد و خمینی شهر در ایام نوروز
دوشنبه, 25 اسفند 1393 ساعت 09:02 کدخبر :8573

به گزارش خبر نگار فرصت به نقل ازخبرنگار مهر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مهمترین مواردی که به مناسبت ایام نوروز به آنها توجه شده در دسترس بودن پزشک متخصص است که در قالب طرح پزشک مقیم صورت می گیرد.
حمید رضا طلوعی بیان داشت: اگر سال گذشته پزشکان متخصص رغبتی به حضور در ایام تعطیل و نوروز در بیمارستان را نداشتند به علت پرداختی کم بودکه توان برخورد با آنها را داشتیم.
وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که امسال با افزایش پرداختی به پزشکان مقیم و به ازای هر شب ۱۵۰ هزار تومان در صورت هر گونه تخلف و نبود پزشک در ایام تعطیل و ضعف در اجرای درمان به جد برخورد می شود.
وی با اعلام اینکه در سه بیمارستان امین، الزهرا و کاشانی متخصصان و جراحان داخلی، گروه زنان، بیهوشی، مغز و جراح عمومی ، کودکان ، ارتوپد و قلب و متخصص سم شناسی از ساعت ۲ بعدازظهر تا هشت صبح مستقر هستند، بیان داشت:
امسال طرح پزشک مقیم در دو بیمارستان نجف آباد و خمینی شهر هم در ایام نوروز به اجرا گذاشته می شود.
طلوعی گفت: در صورتی که بیماری شاهد تخلفی بوده و شکایاتی نسبت به ارائه خدمات درمانی و پزشک متخصص باشد با شماره ۱۵۹۰ تماس حاصل نمایند.
ارائه خدمات به بیماران فاقد دفترچه بیمه و حتی فقیر در ایام نوروز
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ایام نوروز به تمام بیماران اعم از فاقد دفترچه بیمه و حتی فقیر که پول درمان خود را نداشته باشد، ارائه خدمت می شود.
وی با بیان اینکه سلامتی اولویت اول حوزه بهداشت و درمان است، افزود: در ایام نوروز حتی برای بیماران خاص و به ویژه بیماران دیالیزی بسترسازی کردیم و میز بان تمام بیماران خواهیم بود.


31-مدیران شهرستان تصمیم گرفتند:
برپایی 6 مرکز توزیع میوه شب عید در خمینی شهر
دوشنبه, 18 اسفند 1393 ساعت 10:25 کدخبر :8541
نویسنده :شاهین
به منظور تامین میوه شب عید و جلوگیری از افزایش قیمت ها جلسه ای با حضور نماینده فرمانداری، مدیر و کارشناسان جهاد کشاورزی، رییس اداره تعزیرات، شهرداران، رییس اتحادیه میوه و تره بار و رییس اطاق اصناف شهرستان تشکیل گردید. به گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی، در این جلسه مقرر گردید حداقل 6 مرکز توزیع میوه در شهرستان به منظور تامین میوه مورد نیاز شهروندان و کنترل قیمت ها ایجاد گردد.


 32-گلدانهای شب بودر راه هستند
10میلیون گلدان تولید سال 93
پنجشنبه, 07 اسفند 1393 ساعت 09:12 کدخبر :8491
نویسنده : رضا پریشانی
شهرستان خمینی شهر مقام اول تولید گل گلدانی شب بو در کشور را دارا می باشدو همه ساله در نیمه دوم اسفندماه میلیونها گل شب بوی گدانی از شهرستان به نقاط مختلف کشور عرضه می گردد ، به گزارش خبر نگار فرصت آنلاین بر اساس آمارهای اداره جهاد کشاورزی خمینی شهردر سال 91 هشت میلیون ودر سال92 دوازده میلیون گلدان شب بو،گلخانه داران خمینی شهر ی به بازار عرضه کردند وپیش بینی می شود تولید درسال93 به بیش از 10میلیون گلدان برسد.
استانهای خراسان ، فارس ، تهران ، بوشهر و مرکزی از مشتریهای شب بو ی مرغوب خمینی شهر هستند.آستان قدس رضوی همه ساله با گلهای شب بوی خمینی شهرآزین می شود
ظرفیت های این شهر در پرورش گل سبب شده است که بزرگ ترین پایانه گل استان در کرتمان از محلات خمینی شهر در حال احداث باشد
این پایانه مجهز به سردخانه و غرفه های فروش گل های شاخه بریده در زمینی به مساحت24 هزار مترمربع در حال احداث است.