همایش مسوولان و مداحان هیئات مذهبی

ارسال در خبر و گزارش

 به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، شهردار خمینی شهر در این همایش طی سخنانی گفت: افتخار می کنیم حسینی هستیم و خادم مردمی هستیم که حسینیه ایران است اما نباید با برخی اعمال کاری کنیم که مردم از دین زده شوند. با این شیوه که عمل می کنیم شهر ما 9 ماه سال را سیاهپوش است. لامپ هایی که شهرداری در سطح شهر نصب کرده به خاطر زیبایی و روشنایی شهر است، نشانه شادی نیست. موقع عزاداری می توان در کنار این لامپ ها بیرق و کتیبه های عزاداری نصب کرد.


اصغر حاج حیدری از تهیه منشور هیئات مذهبی جهت برقراری هر چه بیشتر تعامل بین شهرداری و هیئات استقبال کرد و گفت: مردم به هیئات مذهبی به عنوان دولت نگاه نمی کنند، هیئات مردمی است. البته شهرداری هم آمادگی دارد به قدر توان خود مبلغ ناچیزی به هیئات مذهبی کمک کند. همچنین آمادگی دارد تا دو جایگاه بیلبورد و بنر در سطح میادین شهر در اختیار اداره تبلیغات قرار دهد تا بتوانند برنامه های هیئات خود را اعلام نماید.


در ادامه کارشناس نیروی انتظامی شهرستان در مورد رسانه و فتنه های آخرالزمان صحبت کرد و گفت: متاسفانه در جامعه ما ضعف سواد رسانه ای وجود دارد. امروز باید نهضت سواد رسانه ای راه بیندازیم. خیلی ها باور نمی کنند که در جامعه دشمن داریم ولی به استناد آیه 82 سوره مائده «لَتَجِدَنَّ أشَدَّالناسِ عَداوَهً لِلَّذینَ آمَنوا الیَهودَ وَ الَّذینَ أشرَکوا...» ما دشمن داریم.


ابراهیم مهرانی ادامه داد: باید بدانیم این دشمن از چه ابرازی استفاده می کند. قبلا جنگ سخت داشتیم که در 8 سال دفاع مقدس پیروز گشتیم. بعد از آن دشمن با جنگ نرم حاضر شده بالاخص اکنون که با جنگ رسانه وارد شده است. گمان نکنیم هیات ما در گوشه ای از شهر است و کسی خبردار نیست.


لازم به ذکر است که سلسله همایش های هیئات مذهبی جهت آمادگی هر چه بیشتر آنان برای برنامه های محرم از طرف اداره تبلیغات شهرستان باز هم ادامه خواهد داشت.