ثابت کردیم می شود در خمینی شهر کار کرد

ارسال در خبر و گزارش

 در این یک سال خمینی شهر شاهد فعالیت ها و اقدامات متنوعی با روی کار آمدن مدیریت جدید شهرداری و شورای شهر بوده است به این بهانه خبرنگار فرصت با علی اصغر حاج حیدری شهردار شهرگفتگو کرده است. شهردار خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص عملکرد و فعالیت های عمرانی و خدماتی یک سال گذشته توسط مدیریت جدید گفت: عملکرد شهرداری در یک سال گذشته به گونه ای بوده است که اثبات کردیم می شود در خمینی شهر کار کرد و آثار رضایت مندی از کار و فعالیت شهرداری در دیدگاه عمومی مردم را دید.


اولین گام: ساماندهی مدیریت ها ی شهرداری
علی اصغر حاج حیدری افزود: اولین گام ما با ساماندهی مدیریت های شهرداری آغاز شد تا فصل جدیدی از عملیات عمرانی در شهر رقم بخورد، حل معضلات و گره های کور ترافیکی در سطح شهر با اقداماتی از جمله احداث میادین آیت اله صهری، خیابان شهید رجایی شروع گردید، همزمان مرحله اول منطقه گردشگری لادر افتتاح شد تا با فعالیت های عمرانی شبانه روزی این منطقه به یک منطقه نمونه گردشگری ملی و استانی تبدیل شود.


وی با تاکید بر اینکه موتور محرکه شهرداری به حرکت در آمده و فعالیت های عمرانی به صورت پیوسته و مدام در نقاط مختلف شهر در حال اجرا بوده است گفت: افتتاح میادین عماد سیادت، ساختمان جدید اتوبوس رانی از جمله طرح های مهم شهرداری است که در کمتر از چند ماه به نتیجه رسید و همزمان با هفته دولت افتتاح خواهد شد.


بام سبز به زودی احیا می شود
وی با اشاره به خرید 35 هزار متر زمین در منطقه گردشگری بام سبز توسط شهرداری گفت: در آینده نزدیک منطقه بام سبز به یکی از مناطق گردشگری خانوادگی شهرستان و استان به صورت باغ شهر عمومی جهت تفریح و سرگرمی خانواده ها با امنیت کامل تبدیل خواهد شد.


وی به خدمات ارائه شده عمرانی اعم از زیرسازی و آسفالت توسط واحد عمران شهرداری اشاره نمود وگفت: در ماه های اخیر توسط 6 گروه لکه گیری و عمرانی موفق شدیم حجم زیادی از معابر وکوچه های نیازمند به آسفالت و لکه گیری را با هزینه ای بالغ بر 2 میلیارد تومان اجرا و اصلاح کنیم .


شهردار خمینی شهر به اجرای طرح های آذین بندی و تزیینات شهری با اجرای واحد تاسیسات شهری شهرداری اشاره نمود و گفت: یکی از مشکلات و معضلاتی که همواره مورد شکایت مردم بوده کم نوری و تاریکی معابر اصلی شهر بوده است که در ماه های گذشته طرح روشنایی و تزیینات شهری در تعدادی زیادی از معابر، خیابان ها و میادین اصلی اجرا گردید.


وی با اشاره به ایجاد فضای اعتماد و همدلی به وجود آمده بین مردم و اعضای شورای شهر و شهرداری گفت: موفقیت های به دست آمده توسط شهرداری در یک سال گذشته حاصل حمایت های مردمی و اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری بوده که این حمایت ها باعث شده تا روند اجرای طرح های مختلف عمرانی و خدماتی با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند .


خیابان ابوالبرکات پس از 20 سال آزاد سازی می شود
شهردار خمینی شهر با اعلام این خبر که در ماه های گذشته پیگیری عملیات آزاد سازی و توافقات انجام شده برای احداث خیابان ابوالبرکات بعد 20سال نتیجه بخش و موثر بوده است، گفت: در آینده نزدیک مردم خمینی شهر از جمله شهرک منظریه شاهد افتتاح و بهره برداری این خیابان با بهترین شکل طراحی و اجرای فضای سبز خواهند بود .


وی با اشاره به همکاری خیلی خوب مردم و مالکین برای پیشرفت توافقات و آزادسازی و تخریب منازل باقی مانده در طرح تعریض خیابان های شهید صدوقی و 17 شهریور گفت: تکمیل و آزادسازی این دو خیابان پس از بیست سال در حال اجراست و در آینده عملیات عمرانی و تکمیل این دو خیابان به عنوان دو معضل کور و قفل شده باز خواهد شد.


وی با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری 60 میلیارد تومان پیش بینی شده است، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده 60 درصد از بودجه برای امور عمرانی،40درصد برای امور جاری شهرداری پیش بینی شده است.


شهرداری خمینی شهر افزود: روش اجرا و پیگیری امور در شهرداری خمینی شهر استفاده از راهکار امانی و پیمانی و به کارگیری از حداکثر امکانات و توان نیروی انسانی موجود درشهرداری است. وی با بیان اینکه با تبعیت از سخنان مقام معظم رهبری و اجرای مدیریت جهادی با حرکت کلیه نیروهای شهرداری به صورت شبانه روزی و مستمر طرح های پیش بینی در حال اجراست گفت: با حمایت اعضای اتحادیه سنگبری های محمود آباد بیش از 5 هزار متر سنگ تزیینی برای اجرای تزیینات منطقه چشمه لادر اهدا شد که در آینده نزدیک کار خواهد شد.


وی با بیان اینکه تکمیل طرح های نیمه کاره شهرداری در اولویت اقدامات شهرداری می باشد گفت: احیای بیش از 600 هکتار بافت فرسوده، آزادی و تکمیل خیابان مرکزی، ساماندهی ورودی های شهر ، ساماندهی ورودی پل شهید لری و دانشگاه آزاد در دستور کار شهرداری خمینی شهر قرار دارد.


حاج حیدری افزود: با محوریت نماینده مردم در مجلس توافق نامه اولیه با اداره کل راه و شهرسازی در جهت حل مشکلات 20ساله شهرک منظریه امضا شد و تلاش ما این است با خدماتی که در آینده به ساکنین این شهرک توسط شهرداری ارائه خواهد شد، مشکلات ساکنین شهرک منظریه حل شود.


حمایت یک ساله مردم پشت سر ما بود
شهردار خمینی شهر با بیان اینکه مردم نقش بسیار مهمی در حمایت از شهرداری ها و مدیریت شهری دارند گفت: دریافت و پرداخت عوارضات مردمی نقش پررنگی در حمایت از اقدامات شهرداری دارند، در یک سال گذشته ما شاهد حمایت های خیلی خوبی از طرف مردم خمینی شهر به اشکال مختلف بوده ایم.


وی با بیان اینکه فضای سبز خمینی شهر همچون شهرهای دیگر استان دچار خسارات کمبود آب شده است، گفت: خشکسالی سبب شده تا توسعه فضای سبز در خمینی شهر زمین گیر شود، طبق آمار سرانه فضای خمینی شهر 9 متر می باشد تلاش ما این است با استفاده از روش های آبیاری نوین قطره ای فضای سبز شهر و مخصوصا منطقه گردشگری لادر را اجرا کنیم و با استفاده بهینه از آب موجود از جمله در منطقه گردشگری لادر دو هکتار فضای سبز را حفظ و احیا کنیم.


وی افزود: در یکسال گذشته 5 چاه جدید در نقاط مختلف از جمله پارک بزرگ پیروزی، پارک شهیده فهمیده، خیابان مسجد صفا احداث و تجهیز کردیم.


وی با اعلام تقدیر از همه مردم و کلیه شهروندان خمینی شهری خطاب به مردم گفت: از مردم خمینی شهر می خواهیم شهرداری را از خود بدانند و با حمایت های خود با پرداخت به موقع عوارضات به توسعه هرچه سریع تر شهر کمک کنند .