اجرای طرح میادین عماد سیادت تاثیرات اجتماعی اقتصادی زیادی برای منطقه دربر دارد

ارسال در خبر و گزارش

شهردار منطقه سه در گفت وگو با فرصت گفت:در خواست ما از اهالی و مردم ساکن در محدوده منطقه سه این است برای ساماندهی هرچه بهتر ساخت و ساز، با مراجعه شهرداری منطقه برای دریافت مجوزات لازم اقدام و همکاری بیشتری داشته باشند.

علیرضا مظاهری با اعلام اینکه در این مدت با تقویت واحد اجرائیات منطقه تلاش زیادی شده تا از ساخت وسازهای غیرمجازجلوگیری شود گفت: کلیه اقدامات و طرحهای مورد نیاز برای ساماندهی ساخت ساز های غیر مجاز در منطقه سه مهیا است و شهرداری تلاش می کند تا تسهیلات حمایتی لازم برای صدور مجوزات قانونی برای اهالی و ساکنین را فراهم کند تا از ساخت و ساز های غیر مجازخودداری شود.

وی خطاب به ساکنین منطقه اهالی منطقه جوی آباد قدیم گفت: ساکنین این منطقه می توانند از تسهیلات بافت فرسوده برای ساخت وساز های مجاز خود استفاده کنند وسایر اهالی وساکنین محلات منطقه می توانند از امتیاز تقسیط مجوزات و تسهیلات موجود برای ساخت ساز خود استفاده کنند .

وی افزود: از ساکنین و اهالی منطقه سه می خواهیم با پرداخت به موقع عوارضات نوسازی و محلی برای پیشرفت و حمایت هرچه بهتر از طرحهای عمرانی منطقه کمک نمایند.

شهردار منطقه سه با بیان اینکه محدوده منطقه سه شهرداری از شمال به بلوارآزادگان از شرق به مرز مناطق 9 و 2و 11 شهرداری اصفهان و از جنوب به بلوار آتشگاه و از غرب به محدوده خیابان لوله 1400(رینگ چهارم بزرگ شهر اصفهان) ختم می شود گفت: امسال بودجه منطقه سه در حدود 5 میلیارد و دویست میلیون تومان است که تاکنون بیش از یک میلیارد و دویست میلیون تومان آن وصول شده و طبق برنامه زمان بندی به همت کارمندان زحمت کش شهرداری منطقه فقط سه درصد کسر بودجه داشتیم.

مظاهری با اشاره به حمایتهای شهردار و اعضاء شورای شهر خمینی شهر گفت: در شش ماهه گذشته اقدامات و طرحهای عمرانی بسیار خوبی از جمله احداث سه میدان خیابان عماد سیادت طبق مصوبه کمیته ترافیک برای حل مشکلات ترافیکی این خیابان اجراء شدو طی روزهای آینده به بهره برداری کامل می رسد.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح میادین عماد سیادت تاثیرات اجتماعی اقتصادی زیادی برای منطقه داشته افزود:طرح احداث میدان ورودی خیابان کهندژ به عنوان یکی از میادین ورودی اصلی شهر دردست طراحی و مطالعات لازم برای اجراء می باشد که پس از تصویب طرح در سال جاری شروع و درسال آینده افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

شهردارمنطقه سه با اشاره به لکه گیری معابر منطقه جوی آباد قدیم و جدید گفت: از جمله اقدامات عمرانی انجام شده در این منطقه لگه گیری کلیه معابرمحله جوی آباد قدیم بوده که اجراءگردید و در محله جوی آباد جدید شروع شده ودرحال اجراست و درآینده محدوده منطقه نبوی منش و وازیچه ومنطقه دستگرد و خیابان بسیج نیز اجراء خواهد شد.

مهندس مظاهری افزود:ازجمله اقدامات انجام شده ما، احداث باغچه های محلی گل و کاری ودرخت کاری با مشارکت اهالی محله جوی آباد قدیم بود ، اجرای این طرح علاوه بر افزایش سطح فضای سبز منطقه باعث افزایش نشاط و شادابی محله خواهد شد .

وی به توافقات و آزادسازی های انجام شده درمنطقه سه اشاره کرد وگفت: در شش ماهه گذشته توفقات خیلی خوبی با مالکین اراضی خیابانهای شهدای جوی آباد، اراضی طرح توسعه پارک شهید فهمیده، پارک محلی برج کبوترخانه جوی آباد قدیم انجام شده که در آینده مرحله اول پارک محلی برج جوی آباد قدیم اجراء خواهد شد.

شهردار منطقه افزود: از جمله اقدامات ما درمحلات دستگرد لکه گیری معابر، ساماندهی جوی و جدول گذاری و درختکاری حاشیه و معابر ومیدان مرکزی محله دستگرد خواهد بود که در دستور کار مشترک شهرداری منطقه یک و سه می باشد، ما پیگیر آزاد سازی و توافق یک منزل مانع اجرای این طرح هستیم، با آزاد سازی این منزل طرح میدان منطقه سه دستگرد اجراء خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درسالهای گذشته درمنطقه دستگرد ساخت وسازهای غیر مجاز کارگاهی زیادی صورت گرفته گفت:عملا منطقه دستگرد به منطقه کارگاهی وانبارهای غیرمجاز تبدیل شده است که امیدواریم با تصویب طرح جامع و حریم شهرستان این منطقه به عنوان یک منطقه کارگاهی توسط شهرداری ساماندهی و بازنگری مجدد شود.