کشاورزی شهرستان رو به نابودی است

ارسال در خبر و گزارش


حاج حیدری تاکید کرد: چنانچه تدابیر لازم برای جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در خمینی شهر اتخاذ نشود، زمین های کشاورزی و باغات این شهرستان نابود می شوند.

وی تصریح کرد: برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرستان به حمایت مسوولان استان نیاز داریم.

 

شهردار حاج حیدری با بیان اینکه خمینی شهر با کمبود زمین مواجه است، افزود: شیوه غلط اجرا شده در خصوص ساخت و سازها در گذشته، باعث شده تا شهرداری خمینی شهر با مشکلات زیادی مواجه شود.

 

حاج حیدری با بیان اینکه اجرای قانون معیار فعالیت شهرداری خمینی شهر است، تصریح کرد: به علت گسترش ساخت و سازهای غیر مجاز در برخی مناطق خمینی شهر، اعمال قانون به راحتی امکانپذیر نیست.


شهردار به همجواری خمینی شهر با شهر اصفهان اشاره کرد و افزود: مهاجرپذیر بودن خمینی شهر به مشکلات گسترش ساخت و سازهای غیر مجاز در این شهرستان افزوده است.

 

وی، پایین بودن قیمت زمین های خمینی شهر نسبت به اصفهان را از عوامل مهاجرت و سر ریز شدن جمعیت شهر اصفهان به خمینی شهر بیان کرد و گفت: سر ریز شدن جمعیت اصفهان به خمینی شهر باعث شده تا افراد مهاجر در حاشیه شهرستان اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز کنند.


شهردار با اشاره به اینکه ساکنان این مناطق از مسئولین شهرداری و شورای شهر خمینی شهر انتظار ارائه خدمات شهری و تسهیلات دارند، ابراز امیدواری کرد: با همکاری و حمایت اعضای شورای شهر خمینی شهر تدابیر لازم برای جلوگیری از ساخت وسازهای غیر مجاز در این شهرستان و ارائه خدمات به ساکنان حاشیه خمینی شهر اندیشیده شود.