با دستور مقام معظم رهبري مشكل جاده كمربندي خميني شهر حل شد

ارسال در خبر و گزارش

kamarbandi--1kamarbandi--2یکی از معضلات مهم خمینی شهر در سال های اخیر، اختلافات سپاه و اداره کل راه و ترابری در احداث و ادامه پروژه "اصلاح جاده کمربندی جدید خمینی شهر" بود که حرف و حديث هاي فراواني را در پي داشت.

 

اما سرانجام پس از دو سال، و با تلاش مسئولان شهرستان و استان و پيگيري دلسوزان و اطلاع رساني هاي صورت گرفته، و حسن نظر نهادهاي مسئول بخصوص سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان، و به دنبال جلسات متعدد در استان، بر سر ادامه اين جاده توافق لازم صورت گرفت و از دو ماه پيش، ادامه ساخت جاده از سر گرفته شد. اين توافق البته به دنبال دستور كتبي مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي صورت گرفت كه ايشان پس از مطالعه نامه سپاه، دستور دادند براي حل مشكل مردم خميني شهر، اين مسئله سريعاً حل شود و همين تأكيد، گره مذكور را با سرعتي هر چه تمام تر گشود.

در همان زمان، فرصت بنا داشت به صورت گسترده به اطلاع رساني در خصوص اين خبر و تحول مثبت بپردازد اما نظر مسئولان مربوطه بر اين بود كه توسط خودشان و بصورت رسمي اعلام گردد.

در همين خصوص، فرمانده سپاه ناحیه خمینی شهر در گفتگو با خبرنگار فرصت گفت: پس از تشکیل جلسه ای میان مسوولان استان در محل استانداری در تاریخ هشتم آذر ماه سالجاری، توافق نامه مربوطه امضا شد و از فردای همان روز یعنی نهم آذرماه عملیات شروع و مباحث دیگر این توافق از قبيل جایگزین نمودن زمین معوض به سپاه در حال پیگیری و اجراست.

سرهنگ میرخانی با اشاره به روند این طرح گفت: حل این موضوع نیازی به جنجال ها و فشارهای سیاسی نداشت چرا که سپاه از ابتدا با احداث جاده کمربندی موافق بوده و هست و خود من از اولین مخالفین طرح جابجایی مسير و عبور جاده کمربندی از مقابل دانشگاه آزاد بودم. وی افزود: سپاه در این ماجرا مظلوم واقع شد چرا که هيچ گونه درخواستی براي موافقت با آزادسازی دريافت نکرده بود و عملیات اجرا بدون هماهنگی با مسوولین سپاه دنبال می شد درحالی که خواسته مسوولین سپاه از ابتدای طرح این موضوع اجرای مراحل طبق قوانین بوده است.

فرمانده سپاه خمینی شهر افزود: سردار سلیمانی پس از دریافت درخواست قانونی، برای حل مشکل جاده کمربندی شخصا آن را به مسوولین سپاه کشور تحویل داد و در کمتر از یک هفته، دستور مقام معظم رهبری خطاب به سپاه صادر شد و ايشان با دستخط مبارك شان دستور دادند سپاه با دید مساعد وارد مذاکره شود تا اين مشكل مرتفع گردد، و دستخط ايشان در سپاه اصفهان موجود است و دو روز بعد از صدور دستور مقام معظم رهبري، بلافاصله جلسه تشکیل و تصميم لازم اتخاذ گرديد.

وي با به اشاره به بند دوم این قرارداد مبنی بر واگذاری زمین معوض به سپاه و نظر مساعد سردار سلیمانی در این مورد، از احداث یک اردوگاه فرهنگی رزمی در شهرستان برای استفاده های مختلف آموزشی، فرهنگی و نظامی با زیرساخت های لازم خبر داد.

فرمانده سپاه خمینی شهر در پاسخ به سوال خبرنگار فرصت مبنی بر خروج پادگان شهید مؤذنی گفت: این قانون مربوط به پادگان هایی است که در حریم شهری قرار دارند و این در حالی است که پادگان شهید مؤذنی در خارج از حریم شهری است. وی ادامه داد: در صورت گسترش حریم شهر باید با طرح موضوع، تصمیم گیری لازم صورت بگیرد و در صورت پیگیری و صلاحدید مسوولین استان و شهرستان در آینده ممکن است اجرا شود.

میرخانی خبر تبدیل زمین های این پادگان به مناطق مسکونی را تکذیب کرد و با اشاره به حوادث سال 88 و تهدیدهای دشمن گفت: ما باید آمادگی لازم را در برخورد با حوادث و اتفاقات و تهدیدات دشمن داشته باشیم و این سازمان بسیج  است که باید به عنوان یک نهاد ارزشی در مواقع ضروری وارد عمل بشود. وی با تاکید بر اینکه ساختار بسیج با توجه به وظایفی که دارد باید داخل شهر مستقر باشد گفت: اراضی پادگان شهید مؤذنی در آینده باید به اردوگاه بسیج خمینی شهر تبدیل شود و سپاه خمینی شهر به این اراضی و پادگان نیاز دارد.

فرمانده سپاه با اشاره به وقوع حوادث غیر مترقبه گفت: با تبدیل اراضی پادگان شهید مؤذنی به یک اردوگاه فرهنگی و تفریحی علاوه بر حفظ اراضی موجود با تامین زیرساخت های لازم می توان از آن برای اسکان آسیب دیدگان حوادث احتمالي کمک گرفت.

وی در ادامه با تاکید بر فلسفه وجودی سپاه مبنی بر تامین امنیت مردم و فعالیت های نظامی و فرهنگی افزود: در حال حاضر ما هیچ لشکر نظامی مستقر در خمینی شهر نداریم و این پادگان به عنوان یک مرکز پشتیبانی برای ما محسوب می شود که در بلند مدت و در یک فضای كاملا دوستانه و با تعامل مسوولین باید برای آن تصمیم گرفت.