پرداختن به موضوع خروج پادگان ها در دستور کار شهرداری قرار دارد

ارسال در خبر و گزارش

konferans-matbooaatiمهندس محمد شرفا در شهریور ماه سال جاری به مدیریت شهرداری خمینی شهر منصوب شد و در 27 شهریور ماه اولین کنفرانس مطبوعاتی خود را برگزار کرد و به سوالات خبرنگاران نشریات سراسری و استانی در زمینه مشکلات شهری و برنامه های مدیریتی اش پاسخ داد.

 

از الحاق خمینی شهر به اصفهان حمایت خواهیم کرد

مهندس شرفا در جمع 17 خبرنگار حاضر در جلسه، اجرایی شدن طرح الحاق خمینی شهر به اصفهان را منوط به پذیرش مسوولان شهرهای اصفهان و خمینی شهر دانست و گفت: در شهر چالش زیاد است و مسوولان نظرات متفاوتی دارند و ما به عنوان شهرداری آن چه به نفع شهر باشد را می پذیریم. وی در ادامه از سمیناری که قرار است در یکی دو ماه آینده توسط دانشگاه آزاد خمینی شهر برگزار شود، خبر داد و گفت: قرار است موارد مثبت و منفی این طرح توسط کارشناسان بررسی شود تا مسوولان در این مورد به یک جمع بندی برسند و از آن جا که ما دوست داریم شهرمان به جایگاه واقعی خود برسد  در صورتی که از نظر کارشناسی به نفع شهر باشد قطعا از الحاق حمایت کرده و پیگیرش خواهیم بود.

وی در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پرسید: در صورت الحاق به اصفهان چگونه می خواهید هویت خمینی شهر را حفظ کنید و توقع دارید خمینی شهر بعد از آن به چه چیزی تبدیل شود گفت:

من کاملا مخالفم که یک شهردار وقتی روی کار می آید اینقدر آزاد باشد که هر جا می خواهد خیابان بکشد و جدول گذاری کند و... به عقیده من شهرداری ها باید برنامه های دراز مدت ریخته و برای چند سال آینده شهر چشم انداز در نظر بگیرند.

وی از برنامه " خمینی شهر در حال توسعه " خبر داد که در دوره شهردار قبلی پیشنهاد و پیگیری شده و خمینی شهر را در 5 سال آینده به تصویر می کشد. شرفا این برنامه را از سال 1391 قابل اجرا خواند و تاکید کرد: خمینی شهر دومین شهر استان است که برنامه چشم انداز آینده دارد.

 

سپاه پاسداران برای واگذاری زمین به اداره راه و ترابری برای ادامه طرح جاده کمربندی اعلام آمادگی کرد

شهردار خمینی شهر در پاسخ سوالی در رابطه با جاده کمربندی خمینی شهر که به جاده مرگ شهرت یافته است گفت: طرح جاده کمربندی از 2 سال پیش شروع شده و در نقطه ای که به زمین های سپاه مربوط می شود، با توجه به اینکه باید توافقاتی در این زمینه با سپاه صورت بگیرد، متوقف مانده است. شرفا در ادامه سخنانش به جلسه ای اشاره کرد که طی آن مسوولان استانداری، فرمانداری، شهرداری و سپاه به توافقات خوبی در این خصوص دست یافته اند. وی از اعلام آمادگی سپاه برای واگذاری زمین به اداره راه و ترابری خبر داد و گفت: قیمت زمین و دیگر توافقات باید از طریق فرماندهی کل قوا پیگیری گردد.

وی در خصوص امنیت جاده دانشگاه صنعتی یعنی از میدان استقلال تا پل کمربندی نیز گفت: با توجه به تصادفات منجر به جرح و فوت چند هفته اخیر در این جاده در جلسه ای که برای جاده کمربندی تشکیل گشت، مقرر شد نسبت به ایمن سازی این جاده نیز سریعا اقدام شود. وی بودجه برآورد  شده برای این پروژه را 150 میلیون تومان و بودجه تخصیص داد شده از محل بودجه های تملک و دارایی را 60 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: این طرح با مشارکت شهرداری اجرا خواهد شد.  شرفا ادامه داد: از آن جا که در حال حاضر این جاده جزو جاده کمربندی به حساب می آید در حوزه اختیارات شهرداری نیست اما زمانی که جاده کمربندی راه بیفتد از جاده های درون شهری به حساب آمده و نظر ما این است که این جاده پس از ایمن سازی به شهرداری واگذار شود.

 

در ماه گذشته 400 میلیون تومان عوارض آلایندگی به خمینی شهر اختصاص یافت

شهردار خمینی شهر با اعلام عوارض آلایندگی به عنوان یکی از منابعی که می تواند به منبع مالی پایداری برای شهرداری خمینی شهر تبدیل شود، در اجتماع خبرنگاران از 400 میلیون تومانی خبر داد که تحت عنوان عوارض آلایندگی در ماه گذشته به خزانه شهرداری واریز شد و افزود: این مبلغ جمعا عوارض آلایندگی 4واحد تولیدی آلاینده شامل: پالایشگاه، ذوب آهن، فولاد مبارکه و پتروشیمی بود که مشخص نیست هر کدام از این واحد ها به طور جداگانه چه مبلغی را بابت آلایندگی به خمینی شهر اختصاص داده اند البته درصدی که از آلایندگی ذوب آهن و فولاد مبارکه به ما می رسد خیلی کم است و ما نیز به دلیل پیشگیری از ایجاد حساسیت های مردمی در شهر هایی که تا کنون به تنهایی از عوارض آلایندگی بهره می برده اند فعلا چندان وارد جزییات نمی شویم ضمن اینکه سعی مان بر این است که از حاشیه دور شده و فقط پیرو قانون باشیم.

 

اختلافات شهرداری با سازمان مسکن و شهرسازی حل می شود

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دو هفته نامه فرصت خمینی شهر در رابطه با اختلافات شهرداری خمینی شهر با سازمان مسکن وشهرسازی استان از مکاتبه مدیر سازمان مسکن و شهرسازی با شهرداری خبر داد که طی آن برای ادامه  مذاکرات اعلام آمادگی کرده است.

شرفا تعداد پلاک هایی که سازمان مسکن و شهر سازی به شهرداری بدهکار است را بیش از 300 تا اعلام کرد و گفت: سازمان تنها 15 پلاک از 300 پلاک مورد ادعای شهرداری را پذیرفته است. وی ابراز امیدواری کرد که این دو دستگاه بتوانند با تکیه بر توافقات و اتفاق نظرها به نتیجه برسند. شرفا در این خصوص از اعلام آمادگی استاندار و معاونش برای حل این مشکل خبر داد.  وی همچنین اضافه کرد: در این هفته نماینده ای را به اصفهان فرستاده ایم تا در مورد اختلافات سازمان مسکن و شهرسازی به نتایجی برسیم.

وی در خصوص معوقات دانشگاه صنعتی و ادارات به شهرداری که سوال دیگر خبرنگار فرصت بود نیز گفت: دولت پذیرفته است که عوارض کمیسیون ماده 100 را بپردازد، 3-2 سال پیش کمیسیون ماده 77 به این طرح رای داد و آرا به وزارت کشور رفت و همانجا مقرر شد این مبلغ از طریق فروش سهام یکی از کارخانجات الکتریکی به شهرداری ها واگذار شود که البته هنوز این اتفاق نیفتاده است. وی افزود: من از وقتی به مدیریت شهرداری درآمده ام پیگیر بوده و جلساتی با نماینده مجلس داشته و با آقای دکتر ارشادمنش هم مکاتبه نموده ام اگرچه از دانشگاه چندان کاری برنمی آید و این دولت است که پذیرفته این پول را بپردازد و ما هم از طریق نماینده مجلس که پل ارتباطی ما با وزارت کشور است پیگیری می کنیم.

 

خمینی شهراولین شهر مهاجر پذیر استان است

محمد شرفا خمینی شهر را اولین شهر مهاجر پذیر استان خواند و تعداد مهاجرین این شهر را 60 تا 70 هزار نفر اعلام کرده و گفت: مهاجران معمولا از شهرهای غرب استان به شهر ما مهاجرت می کنند در حالی که ما به لحاظ اقتصادی و اجتماعی ظرفیت پذیرش این جمعیت را نداریم و امیدواریم که با کمک مسوولین استانی بتوانیم راهکاری برای ساماندهی این نقاط ارائه بدهیم.

 

بهسازی و نوسازی بافت فرسوده به حل مشکلات ترافیکی کمک می کند

شرفا در پاسخ سوال خبرنگار کیهان در رابطه با بافت فرسوده خمینی شهر، با ابراز تاسف از وجود 600 هکتار بافت فرسوده در شهر گفت: در سال های گذشته طرح جامع بافت فرسوده آماده شده است.

وی وجود بافت فرسوده در 3 محله قدیمی شهر را یکی از چالش هایی دانست که شهرداری با آن روبروست و افزود: اگر بتوانیم این درهم تنیدگی را بهسازی و نوسازی کنیم و گذرها و ساختمان های رها شده را باز کنیم بخش عمده ای از مشکلاتمان حل خواهد شد. شهردار، عمده جمعیت شهر را ساکن در این نقاط دانست و گفت: بافت فرسوده علاوه بر مشکلات ترافیکی به مشکلات اجتماعی نیز دامن می زند.

وی از آمادگی شرکت مهربین خبرداد که قرار است با مشارکت شهرداری زمین های این بافت را خریداری کرده و آپارتمان سازی کند. شرفا  همچنین تخفیف 50 درصدی هزینه های صدور پروانه و خاکبرداری و تخفیف 30 درصدی تهیه نقشه را از جمله تسهیلاتی خواند که برای صاحبان این املاک در نظر گرفته شده است.

 

خمینی شهر دومین شهر متراکم کشور

پرسش از برنامه های شهردار جدید برای کاهش تراکم جمعیت با توجه به اینکه خمینی شهر بعد از کرج پرتراکم ترین شهر ایران است و همچنین با توجه به مهاجر پذیری گسترده این شهر از سوالات خبرنگار روزنامه اطلاعات بود که شهردار اینگونه پاسخ داد: البته حل این مشکل از دست شهرداری به تنهایی ساخته نیست و از مسوولان استان تقاضا دارم برای این مشکل یک فکر اساسی بکنند. وی با ابراز تاسف از کمبود زمین در شهر که باعث تغییر کاربری زمین های کشاورزی می شود گفت: مکان های مهاجر پذیر قابل پیش بینی است و شهرداری باید زودتر از مردم در این نقاط حاضر باشد، متاسفانه در این سال ها مردم از شهرداری پیشی گرفته اند و با ساخت و سازهای غیر مجاز و ایجاد سکونت گاههای غیر رسمی محله را شکل داده اند. شرفا با اشاره به محلاتی مثل جوی آباد و قرطمان به عنوان مناطق مهاجر پذیر شهر افزود: احداث پایانه غرب اصفهان در این مناطق هم باعث پیشگیری از توسعه این محله می شود و هم از نظر اقتصادی برایشان درآمدزاست. وی با اشاره به نیروهای کنترل ساختمانی که شهرداری در این مکان ها گذاشته است گفت: سرعت این ساخت و سازها بیش از توان شهرداری است.

شهردار خمینی شهر، خارج شدن سرمایه داران از شهر، از بین رفتن صنعت های قدیمی موجود در شهر از جمله ریسندگی، بافندگی، پوست و چرم و همچنین عدم وجود صنایع و کارگاه های صنعتی و خروج کارگاه ها و کارخانه های سنگبری از محدوده شهر را از جمله دلایل محرومیت خمینی شهر عنوان کرد و گفت: متاسفانه قانون محدودیت شعاع 50 کیلومتری مانع از ایجاد یک مجموعه صنعتی در شهر شده است. وی در پاسخ یکی از خبرنگاران که می پرسید چرا بابت خارج شدن واحد های صنعتی که موجبات آلودگی شهرها را به وجود می آورند، ابراز تاسف می کنید گفت:  ابراز تاسف بنده از بابت محروم ماندن شهرمان از صنعت و درآمد حاصل از آن است کمااینکه به دلیل کمبود زمین و متراکم و محدود بودن شهر، سنگبری های خمینی شهر عوارضشان را به شهر دیگری پرداخت می کنند در حالی که مثلا واحدهای صنعتی شهرستان نجف آباد در عین اینکه بیرون از شهر است منبع درآمد شهرداری نیز هست. وی در توضیح این مطلب از تغییر کاربری کارگاه های سنگ غیر مجاز داخل شهر خبر داد و گفت: رد یکی دو سال اخیر دو تا از این واحد های سنگبری در شهر را تبدیل به تالار کرده ایم و بدون شک در این صورت مالک در جهت بهبود فضا اقدام به ایجاد فضای سبز می کند که وجودش برای شهر به مراتب بهتر از وجود سنگبری می باشد.

 

پرداختن به موضوع خروج پادگان ها در دستور کار شهرداری قرار دارد

در ادامه، خبرنگار فرصت ضمن اشاره به کمبود زمین در خمینی شهر، خروج پادگان ها از شهر را باعث تزریق زمین به شهر دانست و از شهردار در این زمینه توضیح خواست. شهردار شرفا هم در پاسخ، مکانیسم خروج پادگان ها را  وظیفه مراجع ذیصلاح دانست و گفت: مدیریت جدید شهرداری هنوز وارد این بحث نشده است اما شنیده ام پادگان امام حسین (ع) برای مذاکره با خریداران احتمالی اعلام آمادگی کرده است.

شهردار در ادامه اضافه کرد: پرداختن به موضوع خروج پادگان ها از شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد. وی ساختمان های ویلایی شمال شهر را با توجه به کمبود زمین باعث تغییر کاربری زمین های کشاورزی و باغات و ساخت و سازهای غیر مجاز دانست.

 

تلاش برای افزایش حریم شهری

"متاسفانه حریم خمینی شهر در شرق این شهر واقع شده و حریم شهر اصفهان نیز در شرق اصفهان یعنی غرب اصفهان که به خمینی شهر موزاییک می شود محدوده آن شهر محسوب شده و حریم شهر ما و این باعث می شود که در آن سمت جاده ساختمان سازی صورت بگیرد و در سمت خمینی شهر ما اجازه نداشته باشیم حتی مجوز یک دیوار کشی به مالک بدهیم"؛ این پاسخ شهردار به سوال خبرنگار فرصت بود که از حریم شهری خمینی شهر پرسید و آن را یک بی عدالتی آشکار خواند، شرفا در توضیح این مشکل گفت: طبق قوانین شهرسازی حریم و محدوده هر شهر باید با هم نسبت داشته باشند و از آن جا که اصفهان زمین زیاد دارد محدوده اش را برده است به سمت غرب و ما چون زمین هایمان محدود است، محدوده دقیقا در محل زمین های کشاورزی واقع شده است.

شرفا در ادامه افزود:  طرح جامع در حال بررسی و تجدید نظر است و در این باره  با مشاور مذاکره کرده ایم تا حداقل لکه هایی را که در حریم هست تغییر کاربری داده و مجوز بخشی از صنایعی را که در این منطقه شکل گرفته صادر کنیم، دراین زمینه با آقای مهندس صمصام شریعت -معاون استاندار-  نیز مذاکره کرده ایم و ایشان هم اعلام آمادگی کرده اند که در تصویب این طرح به ما کمک کنند.

 

احداث دو تقاطع زیرگذر و رو گذر در خمینی شهر

شهردار شرفا در پاسخ سوال خبرنگار صدا و سیما راجع به مشکلات ترافیکی، یکی از معضلات پیش روی شهرداری را ترافیک خواند و ادامه داد: شروع کار من رسیدگی به مشکلات ترافیکی بود، در 30 سال اخیر نتوانسته ایم در بافت مرکزی شهر خیابان جدیدی احداث کنیم و این رینگ دور شهر بوده که بخشی از مشکلات ترافیکی شهر را حل کرده است.

وی استفاده از وسایل نقلیه عمومی و احداث خط مترو را از جمله عواملی دانست که به حل مشکل ترافیکی کمک می کند. شرفا همچنین با اشاره به گره های ترافیکی حل نشده در مرکز شهر گفت: رینگ شهر تقریبا شمال شهر را دور می زند و به شرق می رسد و در صورت تکمیل آن حجم استفاده مردم از بافت مرکزی و به تبع آن مشکلات ترافیکی کم خواهد شد.

شهردار در ادامه گریزی هم به رینگ چهارم اصفهان که 17 کیلومتر از شرق خمینی شهر-مناطق 1 و3 – را پوشش می دهد، زد و گفت: به همراه مهندس صلواتی از پروژه بازدیدی داشته ایم. وی از احداث 2 تقاطع زیر گذر و روگذر در محدوده خمینی شهر خبر داد و افزود: زمین های واقع در این مسیر اندازه گیری شده و قیمت ها نیز برآورد شده است و بعضی دوستان معتقدند اگر خمینی شهر محور این طرح قرار بگیرد و در اجرا از بخش خصوصی کمک بگیرد طرح سریع تر به نتیجه خواهد رسید و ما نیز اعلام آمادگی کرده ایم.

 

به دنبال ایجاد منابع مالی پایدار هستیم

در ادامه جلسه و در پی سوال خبرنگار روزنامه نصف جهان در رابطه با بودجه شهرداری خمینی شهر، محمد شرفا به بودجه 25 میلیارد تومانی شهرداری در سال 1390 اشاره کرد و گفت: بودجه شهرداری تنها از محل صدور پروانه ها و عوارض ماده 100 و هزینه تفکیک و ... تامین می شود. وی ادامه داد: البته ما در نظر داریم با هدف تامین منابع مالی پایدار برای شهرداری، طرح هایی مثل احداث سیتی سنتر و مجموعه تالارها در زمین های پایین دست چشمه لادر را از طریق مشارکت با بخش خصوصی دنبال کنیم. وی از احداث 2 پروژه مجموعه تجاری در خیابان بوعلی در آینده خبر داد و گفت: اگر چه زمین کم داریم اما سیاست هایمان در جهت شرکت دادن بخش خصوصی در پروژه های شهرداری است.

شرفا در ادامه و در پاسخ سوال خبرنگار ایمنا که از شهردار خواست میان بودجه شهرداری خمینی شهر با شهر های اطراف مقایسه ای بکند به دو شهر نجف آباد و شاهین شهر اشاره کرد و گفت: نجف آباد با 200 هزار جمعیت، بودجه 30 میلیارد تومانی دارد و بودجه شاهین شهر با جمعیت 170 هزار نفری نزدیک به سه برابر بودجه خمینی شهر است و این در حالی است که  اصول و ضوابط شهرسازی در این شهر رعایت شده و به جهت جوان بودن بافت فرسوده ندارد از طرفی شهرستان نجف آباد با جمعیتی کمتر از خمینی شهر دارای 3 شهرک صنعتی است که درآمدی پایدار برای این شهرداری به حساب می آید و در نتیجه شهروندان به راحتی به شهرداری رفت و آمد می کنند و با هم تعامل دارند  اما از آنجا که شهرداری خمینی شهر درآمد پایداری ندارد و تکیه اش تنها روی عوارض است قادر نیست در این زمینه کمکی به مردم بکند.

 

در شهر پیست موتور سواری احداث می شود

شهردار عملکرد سازمان اتوبوسرانی خمینی شهر را در مقایسه با دیگر شهرها خوب قلمداد کرد و گفت: این وسیله نقلیه عمومی از شمال تا جنوب شهر را به خوبی پوشش می دهد. وی در ادامه از حرکت خطی تاکسی ها انتقاد کرد و گفت: تاکسی ها باید حرکت گردشی داشته باشد.

وی در توضیح نظر یکی از خبرنگارها که خمینی شهر را پایتخت موتور سواری ایران خواند گفت: بخش عمده ای از مردم ما از این وسیله نقلیه استفاده منطقی می کنند و بخشی دیگر جوانان هستند که دنبال تخلیه هیجانات خود می باشند. شرفا در ادامه از احداث یک پیست موتور سواری در شهر خبر داد و گفت: چند سالی است  با همکاری اداره تربیت بدنی به دنبال ایجاد پیست موتورسواری در شهر هستیم و اتفاقا دیروز در خدمت هیات موتورسواران بودیم، قرار است اداره منابع طبیعی، زمینی را در نزدیکی چشمه لادر در اختیاراین هیات قرار بدهد که ما هم قول دادیم در زمینه خاک برداری و خاکریزی این پیست که بسیار پر هزینه هم هست کمک کنیم. شرفا اضافه کرد: راه اندازی مسابقات موتور سواری نیز قطعا می تواند شهر را از خطر موتور سواری های خطرساز نجات بدهد.

 

اجرای 20 پروژه در سال 1390

شهردار شرفا تعداد پروژه های سال 1390 شهرداری را حدودا 20 پروژه عنوان کرد و افزود: اعتبارات لازم برای اجرای این طرح ها 15 میلیارد تومان برآورد شده است. وی از احداث پل روگذر چهار راه دولت و آزاد سازی خیابان های 17 شهریور، شهید صدوقی و ادامه بلوار توحید به عنوان پروژه های شاخص در سال جاری یاد کرد و گفت: توسعه و نگه داری فضای سبز، ایجاد پارک در شمال شهر، مکانیزه کردن جمع آوری زباله، کمک به ساخت مجموعه های فرهنگی مثل مجموعه فرهنگی هرستان و مرمت و بهسازی معابر عمومی شهر از دیگر پروژه های سال جاریست که اجرای همه آن ها منوط به تامین اعتبارات است.

 

با اداره آب و فاضلاب همیشه همکاری داشته ایم

محمد شرفا در پاسخ به سوالی در مورد بافت های فرسوده فاضلاب در شهر گفت: ما با اداره آب و فاضلاب فقط می توانیم همکاری داشته باشیم، این همکاری از قدیم وجود داشته و در حال حاضر نیز در سیاست هایمان هست و ازآن جهت که فاضلاب از لحاظ بهداشتی حائز اهمیت است آن جاها که این اداره به منظور تعمیر و بهسازی در نقاط مختلف شهر از جمله نقاطی که تازه مرمت شده اند، مجبور به حفاری است، چندان سخت نمی گیریم.

وی همچنین در پاسخ سوال یکی دیگر از خبرنگاران فرصت در رابطه با روشنایی خیابان باغبان گفت: بعضی خیابان ها با مشارکت اداره برق شهرستان روشن شده و مکاتباتی نیز با این اداره درباره روشنایی خیابان باغبان شده است اما این اداره با کمبود بودجه مواجه است. وی روشنایی بعضی خیابان های بافت مرکزی که هنوز خاموش هستند مثل خیابان های شریعتی شمالی و ولیعصر را از برنامه های امسال معرفی کرد و گفت: روشنایی خیابان باغبان به بعد از آن موکول می شود.

شرفا همچنین از احداث تقاطع CNG و راست گرد خیابان بهشتی به بلوار فیض الاسلام در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ما همکاری خیلی خوبی با پلیس راهور داریم و نقاط مشکل ساز را سریعا پیگیری کرده و به نحو مطلوبی رفع خطر می کنیم.

شهردار با اشاره به سیلابی که پس از یک بارندگی شدید از شمال به جنوب شهر سرازیر شد گفت: حل این مشکل نیاز به طرح جامعی دارد که در چند سال فازبندی شود.

وی با اشاره به وضعیت معابر در 6-5 سال پیش که کوچکترین بارندگی شهر را دچار آب گرفتگی می کرد گفت: اقدامات این 3-2 سال اخیر مثل ایجاد دپوی خاکی دور کوه های اطراف باعث بهبودی وضعیت شده است و همچنین کانال برخوار در شمال شهر برای دفع آب های سطحی خیلی موثر بوده است.

 

به ایجاد اشتغال کمک می کنیم

در ادامه جلسه خبرنگار نشریه پگاه امروز از شهردار سوال متفاوتی پرسید: برای بیکاری جوانان خمینی شهر چه کرده اید؟

شهردار در پاسخ این سوال شهرداری را از پرداختن مستقیم به مساله اشتغال معاف دانست و گفت: در این زمینه برای صدور پروانه های صنعتی و اخذ عوارض از کسبه  سخت گیری نمی کنیم و همچنین در جریان ساخت و سازهای بلند مرتبه که می تواند طیف وسیعی را به کار بگیرد تا آن جا که بتوانیم همکاری می کنیم.

 

خمینی شهری ها مردمانی سخت کوشند

محمد شرفا در رابطه با حادثه باغ که چهره شهر را مخدوش کرد گفت: ما سعی کردیم با برگزاری جنگ های شادی به خصوص برای کودکان، محافل ادبی، جشن های دانشجویی نشاط را به شهر برگردانیم و با پر رنگ کردن چهره مذهبی شهر از طریق کمک به اکران فیلم های مذهبی که توسط جوانان همین شهر ساخته شده شهر را درست به دیگران بشناسانیم. شهردار همچنین در پاسخ سوال یکی دیگر از خبرنگاران که از شهردار خواست مردم خمینی شهر را به دیگران معرفی کند گفت:

کار با سنگ بسیار سخت و طاقت فرساست و خمینی شهری ها از دیرباز سنگ کار بوده اند و این نشان دهنده سخت کوشی مردم ماست. شهر ما به حسینیه ایران معروف است و عزم این مردم در برگزاری مراسمات مذهبی در ولادات و شهادت های ائمه اطهار مثال زدنیست.

وی در ادامه به شکست افغان ها از مردم غیور سده اشاره کرد و همشهری هایش را شجاع و غیرتمند خواند.

شهردار جدید خمینی شهر در پایان بزرگ ترین هدف خود را ایجاد یک شهر امن، پاک، با نشاط و خالی از دغدغه های ترافیکی عنوان کرد.