دانشگاه صنعتي 50 ميليارد تومان به خميني شهر بدهكار است

ارسال در خبر و گزارش

farmandar-shahrdar

به مناسبت هفته دولت، شهردار خميني شهر به اتفاق جمعی از مسوولين شهرداري با فرماندار شهرستان ديدار کرد. در ابتدای این دیدار، مهندس شرفا شهردار خمینی شهر ضمن تبريك هفته دولت به فرماندار، برای همکاری در توسعه و آباداني شهر اعلام آمادگی کرد و گفت: شهرداری در این راه كمال همكاري را با فرمانداري و مجموعه ادارات دولتي از خود نشان خواهد داد.

در اين جلسه، احمد حقيقي فرماندار شهرستان هم ضمن خوشامد گویی به شهردار و هیات همراه گفت: وظايف مسوولين دولتي خدمت رساني به مردم مي باشد و اگر مسوولين در خدمت به مردم صادقانه رفتار نكنند و با هدف انحرافي وارد صحنه خدمت شوند قطعاً شكست خواهند خورد و آنها که با هدف رضاي الهي وارد صحنه می شوند خداوند قطعاً‌به آنها كمك خوهد کرد.

حقیقی فضاي تعامل و همدلي ایجاد شده میان مسوولين شهرستان را فرصتی برای خدمت بیشتر به مردم دانست و رو به شهردار ادامه داد: صداقتي كه در شما سراغ دارم موجبات پيشرفت و موفقيت شما را فراهم خواهد کرد.

فرماندار با تاکید بر اینکه پایبندی و الزام شهروندان و مردم به اصول شهري و شهرنشینی شهری زیباتر را برای ما به ارمغان خواهد آورد، گفت: همانطور که كار شهردار فقط منحصر به شهرداري نمي شود مردم هم باید با شهردار و شهرداري همكاري لازم را داشته باشند و ما براي توسعه و پيشرفت شهرستان قطعاً هم به اعتبار و هم به همكاري نياز داريم.

خمینی شهر باید به شاخص استان تبدیل شود

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر خميني شهر از نظر جايگاه انقلابي و مذهبي نمونه است، باید شاخص استان شده و بعد از شهر اصفهان به زيباترين شهر استان تبديل شود افزود: این هدف قابل تحقق است و در شهردار هنر تحقق این هدف را سراغ دارم و برای هر گونه همکاری اعلام آمادگی می کنم.

حقیقی افزود: من از محدوديت ها و كمبودهاي مالي شهرداری خبر دارم و  اعلام آمادگی می کنم که از جايگاه فرمانداري و از طریق ارتباط با مسوولين استان و كشور در خصوص حل مشكلات مالي شهرداري و اخذ عوارض آلایندگی تلاش کرده و از حق شهرستان دفاع کنم و امیدوارم اين مبلغ اخیر كمكي به شهرستان کرده باشد.

وی با اشاره به اینکه با اطلاع رساني و ارائه آموزش های لازم می توانيم فضاي شهري خميني شهر را توسعه داده و فرهنگ شهرنشيني را ارتقا بدهیم از روابط عمومی شهرداری خواست با تشكيل يك اتاق فكر برای توسعه فضاي شهري و افزايش شهروندان نمونه تلاش کند.

حقیقی با تاکید بر اینکه مردم خميني شهر بايد از مبلمان شهري لذت ببرند، تاکید کرد: به منظور تحقق این طرح لازم الاجرا شهرداری باید نگاه ويژه اي به افزايش تعداد خيابان در بافت سنتي و فرسوده شهري داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد که اگر شهرداري در اجرای اين طرح تلاش كند هر كجا نياز به همكاري و حمايت و كمك مسوولين استان داشته باشد دریغ نخواهم کرد.

 

يكي از مشكلات مهم شهرداري خمینی شهر حريم شهري بين خميني شهر و اصفهان است

درادامه جلسه، مهندس عزت اله صفار يكي از مديران شهردارييكي از مشكلات مهم شهرداري خمینی شهر را حريم شهري بين خميني شهر و اصفهان دانست و گفت: ما در اين منطقه امكان صدور پروانه و جذب سرمايه گذار را نداريم و این در حالي است كه در حريم شهر اصفهان امكان سرمايه گذاری براي متقاضيان وجود دارد و شهرداري خميني شهر از اين امتياز محروم است. وی افزود: به طور مثال مجموعه "شب نشین" در مرز خميني شهر مبلغي بالغ بر يك ميليارد تومان به شهرداري اصفهان پرداخت نموده در حالي که اين مركز در حريم شهري ما قرار دارد. صفار در ادامه با تاکید بر اینکه اين یکی از مشكلات عديده شهرداري خميني شهر است گفت: تعدادي از سرمايه گذاران برای سرمايه گذاري اعلام آمادگی كرده اند. صفار یکی از راه حل های مشکلات شهرداری خمینی شهر را اصلاح حریم شهری این دو شهر با کمک مسوولین شهر اصفهان عنوان کرد و گفت: به دليل عدم توانايي مالي ساكنين محلات مرزي خميني شهر با شهر اصفهان، شهر ما در جذب درآمد و سرمايه گذار ضعيف مي باشد به طوری که در سال گذشته حدود 25 درصد از مردم عوارض خود را پرداخت نكرده اند.

فرماندار در پاسخ به مهندس صفار گفت: يكي از موضوعات مطرح شده در جلسه اي كه به اتفاق مسوولين شهرستان با استاندار داشتيم حريم شهرستان بود که به دليل مجاورت با شهر اصفهان و موقعيت مركز استان مورد كم توجهي قرار گرفته است. وی افزود: اگر مي توانستيم کوه هاي اطراف شهر را خراب مي كرديم تا مشكل زمين خميني شهر حل شود. فرماندار با تاکید بر اینکه ما دنبال راهكاری هستيم تا به توسعه حريم شهري متراكم ترين شهرستان كشور کمک کنیم گفت: افزايش مقداري از زمين هاي مجاور شهرستان در حوزه تقسيمات كشوري می تواند راهگشا باشد و باید مقدار زمين شهرستان به تناسب جمعيت ساكن در آن ديده و محاسبه شود و اين اقدام نياز به پيگيري مستمر دارد.

 

يكي از مشكلات بزرگ شهرستان اختلاف شهرداري با دانشگاه صنعتي است

در ادامه، مهندس حميد عشقي معاون اداري مالی شهردار ضمن تبريك ايام هفته دولت گفت: ما در خدمت دولت هستيم تا به سمت شهري آباد و پيشرفته حركت كنيم. وی يكي از مشكلات بزرگ شهرستان را اختلاف شهرداري با دانشگاه صنعتي عنوان کرد و افزود: ما بر معروفيت و جايگاه علمی دانشگاه صنعتي واقف هستیم ولي همواره شاهد عدم تعامل مسوولین دانشگاه با مسوولین شهرستان در حوزه خدماتی و شهری بوده ایم. وي افزود": خمینی شهر شهري دانشگاهي و علمي محسوب مي شود و تعداد مراكز علمی موجود گويای اين مطلب است ولي متاسفانه ما شاهد كمبود تعامل بين دانشگاه با مسوولين خميني شهر هستيم.

عشقی خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانيم با محوريت فرمانداري اين تعامل و ارتباط را افزايش دهيم خيلي از ناهنجاري ها و كمبودهاي شهرستان با حركتهاي علمي - پژوهشی و تحقيقاتي به صورت علمي حل خواهد شد.

عشقي افزود: يكي از مشكلات ما با دانشگاه صنعتي پس از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی تصرفات غير قانوني اراضی شهر و تعارض اين اراضي با دانشگاه است که با پيگيري و جلسات متعدد در زمان شهردار سابق كل اراضي مورد اختلاف شهرداري با دانشگاه صنعتي شناسايي و محاسبه ريالي شد و در صورتجلسه اي مشترك به توافق و امضا رسيد. وی ادامه داد: اين اختلاف باعث شده که تعدادي از ساكنين این منطقه در صدور سند مالكيت منازل خود با مشکل مواجه شوند. تنها مورد اختلافي ما با دانشگاه صنعتي موضوع بدهي و آرای صادر شده کميسيون ماده 77 به ارزش حدود 50 ميليارد تومان مي باشد که اگر به نتيجه برسد، گام بلندی در جهت حل مشكلات مردم خواهد بود. معاون مالی شهرداری افزود: تشکیل جلسه ای مشترک با محوريت فرمانداري و دانشگاه صنعتي به حل این مشکل کمک خواهد کرد.

 

اختلاف با دانشگاه صنعتی با زبان منطق قابل حل است

فرماندار در پاسخ به مهندس عشقي گفت: با توجه به سابقه فعاليتي كه در دانشگاه داشته ام به نوعي يك دانشگاهي محسوب مي شوم و اميدوارم بتوانم از طريق ايجاد تعامل و ارتباط با مسوولين دانشگاه صنعتی موضوع را پیگیری کنم. وی افزود: دانشگاه یک افتخار ملی محسوب مي شود و ما باید به جایگاه علمی این مرکز توجه داشته باشیم. فرماندار خاطرنشان کرد که این مشکل با زبان منطق حل خواهد شد و من آمادگي دارم با مذاكره و جمع بندي و حفظ خط قرمزهاي دانشگاه صنعتي با ريیس دانشگاه که خود برای مذاکره اعلام آمادگی کرده، صحبت کنم.

 

طرح شهردار مدرسه بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد

در ادامه این جلسه حميد شهبازي مدير روابط عمومي شهرداری به ارائه فعالیت های انجام گرفته در این واحد پرداخت و از اینکه فرماندار راهکار حل مشكلات خميني شهر را اقدامات فرهنگي مي داند، ابراز خوشحالی کرد و ادامه داد: يكي از اقدامات ما كه در زمان مدیریت شهردار سابق پيگيري هایش انجام شده ایجاد سازمان فرهنگی رفاهی است که می تواند در حل مشكلات فرهنگي و اجتماعي نقش به سزايي داشته باشد. وی پيگيري برای ارتقاي سطح آگاهي و حساسيت شهروندان به حوزه خدمات شهري و شهر نشيني را از دیگر اقدامات واحد روابط عمومی برشمرد. شهبازی طرح شهردار مدرسه را با توجه به اينكه ارائه آموزش هاي فرهنگي و اجتماعي از سنين پايين بسیار موثرتر بوده و همچنین این نکته که شهرداران مدارس پل ارتباطی شهرداري با جامعه و به طور خاص با مدارس و والدین و نسل جديد خواهند بود، بسیار راهگشا دانست و گفت: آموزش اين نسل بسیاری از مشكلات جامعه را در آينده حل خواهد کرد.

وی همچنین با اشاره به عدم همکاری مسوولين آموزش و پرورش در سال تحصیلی گذشته برای اجرای این طرح از فرماندار خواست تا با حمایت خود این مشکل را حل کرده و بستر همکاری این اداره را با شهرداری فراهم کند.

 

کتاب "آداب شهروند" بین شهروندان توزیع می شود

مدیر روابط عمومی شهرداری ضمن اعلام توزیع كتاب "آداب شهروند" در بين شهروندان و خانواده ها در آینده نزدیک، به جايگاه و نقش نشريه فرصت در معرفی مشاهير و نخبگان شهرستان و همچنین طرح‌مسائل و مشكلات شهر اشاره و از فرماندار درخواست کرد تا نشريه فرصت را كنار مسوولين شهرستان ببیند. وی خاطرنشان کرد که این مطبوعه آمادگی لازم برای انعكاس اخبار و اطلاع رساني موضوعات مربوط به شهرستان را دارد و مطالب درج شده در آن به هيچ وجه با هدف تخريب و توهين نبوده و نیست. شهبازی ادامه داد: ما انتظار داريم مسوولين شهرستان در برخورد با تنها رسانه مكتوب از خود سعه صدر و تحمل بيشتري نشان دهند تا ما بتوانیم با جذب حداكثري مردم اهداف بلند نظام و انقلاب را دنبال كنيم.

فرماندار در پاسخ به مدير روابط عمومي شهرداری گفت: ‌مطبوعات در جای خود ارزشمند هستند ولي از طرفی هركسي باید حريم داشته باشد. ما در مكاتبات و جلسات محرمانه و غيرمحرمانه، طبقه بندي داريم و در اشتباهیم اگر فكر كنيم که این طبقه بندی نباید باشد.  بعضی جلسات نياز به مباحثه جدي میان موافق و مخالف دارد و اگر فكر كنيم که مطبوعات هيچ محدوديتي در این زمینه ندارند و به ظرفیت ها نباید توجه کنند معلوم نیست اسمشان را چه باید گذاشت. وي ابراز عقيده كرد: مطبوعات بايد بالاترين منطق را دارا باشند و خبرنگار و سردبير بايد به قوانین و حريم و حقوق ديگران آگاه باشند و مطالب را ناپخته و ناسنجيده چاپ نكنند. فرماندار افزود: يك روزنامه نگار بايد به همه اوضاع مسلط باشد و طبق قانون مطبوعات عمل كند.