برخي پزشكان در جمع آوري زباله هاي عفوني سطح شهر همكاري نمي كنند

ارسال در خبر و گزارش

 

bazyaft1جلسه بررسی و نظارت بر نحوه جمع آوری زباله های عفونی سطح شهر در روز 5 شنبه مورخ 5/3/90 در محل شهرداری منطقه 3 (حوزه معاونت خدمات شهري) و با حضور مسئولین محترم سازمان نظام پزشکی شهرستان، اداره حفاظت محیط زیست شهرستان، بهداشت محیط، درمانگاه های تأمین اجتماعی، بیمارستان های اشرفی و ساعی، معاونت خدمات شهری شهرداری و بازیافت شهرداری تشکیل گردید.

در اين باره مسئول بازیافت شهرداری در گفتگو با خبرنگار فرصت گفت: با توجه به لزوم تفکیك زباله های عفونی از زباله های خانگی (عادی) سطح شهر و به دلیل تبدیل زباله های تر به کودکمپوست و استفاده از این کود در فضای سبز و .. و همچنین ایجاد مشکلات بهداشتی لازم است زباله های عفونی جدا از زباله های عادی شهر جمع آوری گردد. حاج ابراهیمی افزود: از سال 86 تا کنون به طور جدي بحث جمع آوری زباله های عفونی توسط پیمانکار بخش خصوصی و با نظارت سازمان نظام پزشکی و شبکه بهداشت و درمان انجام می شود و شهرداری نیز بر حسب وظیفه در بخش هماهنگی موضوع را پیگیری می نماید.

 

وي در خصوص جمع آوری زباله های عفونی تولیدی سطح شهر که شامل بیمارستان ها- درمانگاه ها- مطب ها- کلینیک ها- آزمایش گاه ها و.... در بخش های خصوصی و دولتی است گفت: جمع آوری در بخش های دولتی و تعدادی از مراکز خصوصی و مطب ها بدون ممانعت صورت مي گيرد و متصدیان این مراکز به گرمی از بحث جمع آوری از سوی پیمانکار استقبال می کنند ولی متأسفانه تعداد زیادی از پزشکان نیز متمایل به تحویل زباله های عفونی خود به پیمانکار نیستند. با توجه به این که زباله های عفونی بایستی در پلاستیک های زردرنگ با آرم و نشان مشخصی ذخیره و جدای از زباله های خانگی (عادی) جمع آوری گردد مع الوصف تعدادی از پزشکان محترم به دلایل مختلف از تحویل زباله های عفونی خود به پیمانکار امتناع می ورزند و این زباله ها را در کیسه های پلاستیکی مشکی قرار داده و در جوی های آب و معابر رها می کنند تا مأمورین شهرداری نیز به امید زباله خانگی جمع آوری نمایند و در نهایت با زباله های خانگی ترکیب و به کارخانه کمپوست ارسال گردد.

حاج ابراهيمي افزود: البته لیست پزشکان محترمی که در اجرای طرح جمع آوری زباله های عفونی همکاری می نمایند و لیست پزشکان محترمی هم که همکاری نمی نمایند موجود است که راهکارهای قانونی برخورد با این دسته از پزشکان و مطب ها و متصدیان مراکز مختلف که تولید زباله های عفونی می نمایند وجود دارد که در ادامه و پس از گذشت چند سال اطلاع رسانی و بی اعتنایی از سوی ایشان در صورت لزوم چنانچه مجبور شویم از طریق قانون و استفاده از مراجع ذی صلاح اقدام می کنیم و بر خود لازم می دانیم از کلیه پزشکان، مسئولین و متصدیان مراکز پزشکی، بیمارستان ها، درمانگاهها، کلینیکهای بهداشتی درمانی، مطب ها و... که در اجرای طرح جمع آوری زباله های عفونی با مسئولین شهرستان نهایت همکاری را مبذول داشته اند کمال تشکر و قدردانی نمائيم.