همایش سفیران مهر برگزار شد

ارسال در خبر و گزارش

عکاس: سعید بیگی

همایش رانندگان سرویس مدارس خمینی شهر تحت عنوان سفیران مهر برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، رئیس سازمان اتوبوسرانی شهرداری خمینی شهر که دومین سال است مسئولیت سرویس مدارس را به عهده گرفته، از حذف خودروی پیکان از سازمان تاکسیرانی خبر داد و گفت: همه خودروها تولید 84 به بعد هستند و همه رانندگان برای گرفتن کارت شهری باید تست گاز و معاینه فنی را انجام داده باشند.


راشدفر در ادامه از دو اقدام جدید برای سرویس مدارس خبر داد و گفت: تابلو ویژه سرویس مدارس روی سر خودروها نصب می شود تا امنیت بیشتری برای دانش آموز فراهم شود و همینطور بازرسان سازمان هم راحت تر بتوانند کار خود را انجام دهند. وی همچنین گفت: برچسب هایی روی شیشه جلو و عقب خودروها می چسبانیم که مانند کارت مجوز است و از 20 متری قابل مشاهده می باشد.

photo 2017 09 21 12 13 17
رئیس سازمان تاکسیرانی راه اندازی سامانه ثبت نام و انعقاد قرارداد میان شرکت های سرویس مدارس با تک تک خانواده ها را نیز از دیگر اقدامات جدید سازمان برای سرویس مدارس برشمرد و گفت: تا کنون سه هزار دانش آموز برای سرویس مدارس ثبت نام کرده اند و ما اطمینان می دهیم که از روز اول مهر دانش آموزان را با قوت و قدرت از منزل به مدرسه خواهیم رساند.

با بچه ها دوست شوید

امام جمعه خمینی شهر نیز در این همایش رانندگان سرویس مدارس را قشر تازه ای خواند که به خانواده بزرگ آموزش و پرورش اضافه شده اند و گفت: شما در همین مسیر کوتاهی که با دانش آموزان همراه هستید در نقش یک معلم می توانید بچه ها را تربیت کنید.


آیت الله رحیمی افزود: جامعه ما به ادب نیاز دارد و شما این فرصت را دارید که به شیوه پیامبر اکرم (ص) با کودکان دوست شوید و از همین طریق آداب صحیح رانندگی، آداب سلام کردن و... را به آنها بیاموزید.

 

پرسش و پاسخ با سفیران مهر
شهردار نیز با حضور در جمع سفیران مهر گپ و گفتی صمیمی با آنها ترتیب داد و گفت: دوست دارم صحبت امروزمان در قالب پرسش و پاسخ باشد. حاج حیدری در ادامه با طرح سوالاتی در حوزه جمع آوری زباله، بازیافت و... به ارائه تذکراتی به حضار که غالبا خانم بودند پرداخت.


حاج حیدری در بخشی از سخنانش بیرون گذاشتن زباله خارج از وقت مقرر، همراه بودن زباله با شیرابه و عدم تفکیک از مبدا را از جمله مشکلات شهر در حوزه جمع آوری زباله دانست و گفت: گاهی زباله ها چنان با شیرابه و حتی نخاله ساختمانی و ... همراه می شود که موجب شده بسیاری از کارگران خدمات شهری به مشکل کمردرد دچار شوند.


وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش از اتمام آسفالت منطقه چهار منظریه خبر داد و گفت: سعی می کنیم تا عید آسفالت منظریه را به اتمام برسانیم. شهردار حاج حیدری با گریزی به تعداد زیاد موتورسواران در خیابان های شهر گفت: بیشترین تصادفات موتور سیکلت منجر به فوت در خمینی شهر اتفاق افتاده است.


در ادامه فرماندهی پلیس راهور شهرستان نیز به روی صحنه آمد تا تذکرات لازم را به سفیران مهر ارائه دهد. سرگرد پاکروان ضمن توصیه هایی در رابطه با چگونگی سوار و پیاده کردن بچه ها و چگونگی رانندگی برای ایجاد امنیت بیشتر دانش آموزان گفت: طبق قانون گواهینامه رانندگان سرویس مدارس باید پایه دو باشد.
در این آیین همچنین از آرم سرویس مدارس خمینی شهر رونمایی شد.

photo 2017 09 21 12 13 22