تاکنون ۷ هزار شهید زن شناسایی شده است

ارسال در ایثار و شهادت

به گزارش  فرصت آنلاین به نقل از خبرنگار مهر، مینو اصلانی پیش از ظهر سه€ Œشنبه در کنگره ملی شهیده طیبه واعظی و ۲۶۰ شهید زن استان اصفهان اظهار داشت: با تلاش پایگاه€Œهای مقاومت بسیج زنان و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران مشخصات شهدای زن سراسر کشور بررسی شد که به€Œدنبال این بررسی€Œها هفت هزار شهید زن در کشور شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره€Œهای شهدای زن در سراسر کشور تحولی در ادبیات داستانی در حوزه زنان ایجاد کرده است، تصریح کرد: رفتار و منش شهدای زن ذخیره تمام€Œنشدنی برای ترسیم راه و رسم زندگی اسلامی برای زنان و دختران امروز کشور به€Œشمار می€Œرود.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: تاکنون کتاب€Œهای زیادی برای معرفی شهدای زن کشور چاپ شده که در این حوزه بیش از یک هزار عنوان کتاب به رشته تحریر در آمده است.

وی با اشاره به راه€Œاندازی پایگاه اطلاع€Œرسانی شهدای زن کشور بیان کرد: تعداد زیادی سریال، مستند و فیلم داستانی با هدف معرفی شخصیت شهدای زن کشور تولید شده که اثرگذاری این€Œگونه برنامه€Œها بسیار بالا بوده است، به€Œطوری که بازیگران فعال در مستند شهیده «مریم فراهانیان»، هنگام ترک ایران مسلمان شده و حجاب برتر را انتخاب کردند.

اصلانی گفت: رفتار و منش شهدای زن ذخیره تمام€Œنشدنی برای ترسیم راه و رسم زندگی اسلامی برای زنان و دختران امروز کشور است.

وی اظهار داشت: سازمان بسیج جامعه زنان از سال ۷۵ به شناسایی شهدای زن در سراسر کشور پرداخت و در بررسی€Œهای ابتدایی کمتر از چهار هزار پرونده به صورت ناقص به دست آمد.