برگزاری کنگره ملی سرداران و 2300 شهید شهرستان باعث همگرایی زیادی خواهد شد

ارسال در ایثار و شهادت

جلسه هماهنگی جهت برگزاری کنگره ملی سرداران و 2300 شهید شهرستان خمینی شهر با حضور سیدجواد ابطحی نماینده مجلس و سردار فدا در فرمانداری برگزار شد. به گزارش خبرنگار فرصت آنلاین، در این جلسه فرمانده سپاه خمینی€Œ شهر ضمن ایراد توضیحاتی در رابطه با فعالیت های انجام شده توسط کمیته های این کنگره اظهار داشت: تلاش داریم 40 کتاب و 100 کتابچه تا قبل از برگزاری کنگره در خصوص شهدا به نشر برسانیم. همچنین 1500 تندیس برای تقدیر از شهدا آماده شده است.

سرهنگ حمید مرادی همچنین افزود: در کنار این کنگره قرار است جشنواره های فرهنگی، هنری و ورزشی و همچنین نمایشگاه شهدا برگزار شود که محل نمایشگاه در نظر گرفته شده و بخش های آن مشخص شده است.


وی همچنین با بیان این که 4 روز اجلاسیه در شهرهای خمینی شهر و کوشک و درچه برگزار خواهد شد خاطرنشان کرد: افتتاحیه و اختتامیه این کنگره در حسینیه ثارااله برگزار خواهد شد.


رییس بنیاد شهید شهرستان خمینی شهر با اشاره به این که جمع آوری آثار شهدا و زندگی نامه ایشان از زمان شکل گیری کنگره شهدا آغاز شده است، افزود: یکی از برنامه های ما برای این کنگره دیدار از خانواده های شهداست. 65 نفر از شهدای خمینی شهر از سرداران هستند که در نظر داریم طی یک برنامه دو روزه و با حضور مسؤولین با خانواده های آن ها دیدار نماییم.


مقتدایی با اشاره به این که منزل شهید اشرفی به عنوان یکی از شهدای محراب در خمینی شهر قرار دارد گفت: پیشنهاد می کنم از این مکان به عنوان محلی برای اشاعه فرهنگ شهدا استفاده شود.


وی همچنین به وضعیت نابسامان گلزار شهدا اشاره نمود و از فرماندار خواستار رسیدگی شد.
یکی از مسؤولان بنیاد شهید نیز گفت: با توجه به ظرفیت ایثارگری شهرستان خمینی شهر، این کنگره باید استان و کشور را تکان دهد. باید جوانان را درگیر کنیم. از آموزش و پرورش تقاضا دارم باب شهید پژوهی را باز کند. همچنین می توانیم از ظرفیت هنرمندان بهره ببریم مثلا تئاترهای خیابانی با موضوع شهدا برگزار کنیم.


دبیر کنگره ملی سرداران و 2300 شهید شهرستان خمینی شهر نیز گفت: ما به صورت مداوم پیگیر ساخت یادمان شهدا و بازسازی گلزار بوده ایم و هنوز هم پیگیریم.
پورکاظم با بیان این که یکی از اهداف کنگره پررنگ کردن شهدای شاخص است، از اجرای برنامه های خاص در مورد شهدایی مانند شهید اشرفی، شهید نواب صفوی و شهید موحدی (دانش آموز 13 ساله و کوچکترین شهید شهرستان) خبر داد.


شهردار نیز اعلام آمادگی خود را در زمینه انجام فعالیت در کمیته فضا سازی شهری اعلام نمود و گفت: طی جلساتی که با جناب سرهنگ مرادی و آقای پورکاظم برگزار کردیم به ما اعلام شده است که برای فضاسازی شهری تنها یک میلیارد تومان پول موجود است.


علی اصغر حاج حیدری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: باید از داشته های بالقوه و امکانات داخلی خودمان استفاده کنیم. هیئات مذهبی، خیرین، ادارات و یا ظرفیت های خارج از شهرستان، امکانات خوبی در اختیار ما می گذارند.


وی همچنین پیشنهاد داد روز تولد شهدا به عنوان شاهدان زنده جشن گرفته شود.
جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان نیز با اشاره به حضور 5 روزه مسؤولین استانی و کشوری در زمان برگزاری کنگره افزود: این زحمت برای شهدایی کشیده می شود که امانت را تحویل من و شما داده اند بنابراین به واسطه نبودن پول و اعتبار نگذاریم کنگره سبک برگزار شود.


سردار فدا همچنین گفت: این کنگره می تواند همگرایی زیادی بین بخش های مختلف شهرستان ایجاد کند.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تشکر از اعضای ستاد کنگره به خاطر انجام فعالیت در زمینه های نرم افزاری و سخت افزاری کنگره گفت: این کنگره، یک کار ملی است. در این خصوص با حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید کشور دیدار نموده ام. همچنین در پی این هستم که وقتی از حضرت آقا برای ملاقات بگیرم. نامه ای نیز به سرلشگر فیروزآبادی نوشته ام. با این حال باید از ظرفیت های خودمان استفاده کنیم و اگر منتظر باشیم که دیگران کمک کنند، کار انجام نمی شود.