صندوق های رای در ده کوره های کردستان

ارسال در ایثار و شهادت


پس از پیروزی انقلاب جوانان خمینی شهری در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب و پیشبرد اهداف نظام حضور داشتند. یکی از این میادین جهاد سازندگی آن هم در سرزمین کردستان بود که نیروهای ضد انقلاب در آنجا فعال بودند و جهادگرانی مانند یزدان پناه ها را به شهادت رساندند.
دست نوشته های یکی از این جهادگران حال و هوای آن روزهای سازندگی در کردستان را برایمان ترسیم می کند.

صندوق های رای در ده کوره های کردستان


یکشنبه 26/1/63
پس از چند روز نقشه برداری در روستاهای بانه برای لوله کشی و جاده سازی که گاه با پاکسازی مناطق از لوث وجود ضد انقلاب همراه می شود و گاه مخالفت های عده ای در راه عمران وآبادی کردستان و حملات پراکنده به نیروها، کار را سخت تر می کند، امروز بچه ها حال وهوای دیگری دارند. روز ولادت حضرت علی (ع) مصادف شده است با انتخابات دومین دوره نمایندگی مجلس شورای اسلامی ومجلس خبرگان.
نیروهای جهادی وانقلابی در کردستان برگزاری انتخابات به نحو احسن و شرکت و حضور فعال در صحنه را در این شرایط و در سایه تهدیدات ضد انقلاب وظیفه خود دانسته و آن را شکست دشمنان تلقی می کنند. از همین رو تمام تلاش و نیروی خود را به کا رگرفته اند تا انتخابات را در دوردست ترین روستاها نیز برگزار کنند. نیروهای جهادی صندوق ها را بار کرده اند تا به اقصی نقاط کردستان بروند. نیروهای ضدانقلاب هم البته بیکار ننشسته اند؛ یکی از گروه های جهادی را در نزدیکی روستای یعقوب آباد مورد حمله قرار داده و تعدادی از برادرانمان را به شهادت رسانده اند اما حتی این اتفاق هم جهادگران را از ادامه کار بازنمی دارد. گروهی دیگر از برادران صندوق ها را به یعقوب آباد رسانده اند. امروز انتخابات در همه جا به خوبی برگزار شد علی رغم اینکه ضد انقلاب اعلام کرده بود که تمام راه ها را می بندیم و نمی گذاریم انتخابات انجام گیرد.

 

جاده کشی روستای لویزله
29/1/63
جاده کشی روستای لویزله به خاطر شیبدار بودن مسیرهایش سخت به نظر می رسید. یکی دیگر از مشکلات سر راه ما برخوردمان با زمین های کشاورزی و ممانعت مالکین از انجام کار بود. امروز مسوول جهاد خمینی شهر و مسوول جهاد بانه آمدند و پس از چند روز توانستیم رضایت اهالی روستا را برای کشیدن یک جاده به صورت اصولی و درست جلب کنیم. جهاد علیرغم همه مشکلاتش نظیر کمبود بودجه، کمبود لوازم و وسایل راهسازی و مشکل حمل وسایل به روستا، هرگز به انجام کار به شکل غیر اصولی رضایت نمی دهد.

 

ورود بلدوزر به ترخون آباد3
9/2/6
امروز نقشه بردارها به روستای ترخون آباد بانه رفتند تا ماه ها تلاش جهادگران را به ثمر بنشانند و جاده را بکشند. مخالفت برخی اهالی روستا که متوجه تاثیر راه در رفاه وآسایش مردم خود نیستند، پیشبرد کار را با کندی مواجه می کند. امروز بلدوزر رفت تا راه تعیین شده را صاف کند. این اولین راهی است که دارد به نتیجه می رسد.