سيد اكبر مهري

ارسال در ایثار و شهادت

نام:    سيداكبر  مهري

نام پدر:    سيد اسدا...

تاریخ ولادت:  1342 آدریان

تاریخ شهادت: 1359/7/27 سنندج

شرح:   سيد اكبر مهري در روزهاي پاياني سال 1342 در خانواده اي مذهبي و از سلاله پاك حضرت فاطمه زهرا در محله آدريان  ديده به جهان گشود. وي كه سومين فرزند خانواده بود دوران كودكي را در محيط آرام و باصفاي خانواده سپري كرد و در شش سالگي وارد دبستان شد و تا پايان دوره اول متوسطه تحصيل كرد و بعد از آن به خاطر نياز خانواده مدرسه را رها كرد و در يك كارگاه حوله¬بافي مشغول به كار شد. سيد اكبر از دوره نوجواني به مسجد و نماز علاقه وافر داشت و در بيشتر اوقات نمازش را در مسجد مي خواند. وي صوت زيبايي داشت و موقع اذان كه مي شد هر جا بود با صوت زيبا و بلند اذان مي گفت.

 


در دوران اوج گيري مبارزات، وي باعشق و علاقه اي مثال زدني در تظاهرات مردمي شركت مي كرد و نسبت به حضرت امام خميني اظهار علاقه و دلبستگي فراوان داشت. با شروع جنگ تحميلي او به عضويت بسيج در آمد و براي اعزام به جبهه راهي پادگان آموزشي سپاه گرديد. در يك دوره اي سيد اكبر از يك بيماري ناشناخته رنج مي برد كه بازوي راست اش مرتب عفونت مي كرد و هزينه درمان آن بار سنگيني را بر دوش خانواده تحميل كرده بود. شهيد بزرگوار نذر كرده بود كه اگر بيماري او بهبودي پيدا كند، به شكرانه اين نعمت براي دفاع از اسلام به جبهه برود. اين بيماري به طور معجزه آسايي شفا يافت و بر اساس نذري كه كرده بود، براي اعزام به جبهه ثبت نام كرد. در آن دوره مسؤوليت تأمين امنيت بخش هايي از استان كردستان به نيروهاي رزمنده خميني شهر سپرده شده بود و برحسب نياز به سنندج اعزام شد و در سه راهي سنندج- قروه در يكي از ايستگاه هاي ورودي شهر مشغول به خدمت گرديد و در روز پنجشنبه 25/7/1359 در حال انجام وظيفه مورد اصابت تير مستقيم گروهك هاي محارب قرار گرفت و به بيمارستان سنندج منتقل شد. وي در بيمارستان سنندج وصيت نامه خود را در حالي كه خون زيادي از بدنش رفته است مي نويسد كه در فرازي از آن آمده است:

 


«اي مردم، اگر مرا بكشند و خونم را بريزند هرگز هرگز… اسم مقدس خميني كبير را فراموش نخواهم كرد. انشاءالله شما هم اين شعار را فراموش نكنيد كه به گفتة امام خميني، آمريكا هيچ غلطي نمي¬تواند بكند.»

 


و يك روز بعد، روح پاكش به ملاء اعلاء پركشيد. بعد از شهادت، پيكر مطهر شهيد به زادگاهش منتقل شد و تشيع جنازه بسيار باشكوهي برگزار شد و مراسم بزرگداشت وي نيز با حضور پر شور مردم شهر برگزار گرديد.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد.