قاسم مسیبی

ارسال در ایثار و شهادت

شهید:                  قاسم مسیبی

 

تولد:                   1340 شهرستان درچه

 

تاریخ شهادت:         26اسفند1358

 

محل شهادت:        کامیاران

 

شرح حال:

 

تحصیلات خود را تا پنجم ابتدایی ادامه داد و بعد از آن به کار مکانیکی مشغول شد. وی یکی از بهترین تعمیرکاران اتومبیل درچه بود. با شروع انقلاب در گروههای مردمی مسجد محله فعالیت می کرد و به نگهبانی و پاسداری از منطقه می پرداخت. با شروع توطئه و فتنه کردستان برای اعزام به تهران رفت و از طرف سپاه پاسداران تهران به منطقه اعزام گردید. مدتی در منطقه خدمت کرد. در تاریخ 26/11/58 در حین انجام مأموریت در منطقه شهرستان کامیاران، خودرو آنان به همراه دیگر همرزمانش توسط گروهک های ضد انقلاب مورد تهاجم قرار می گیرد و یک عدد نارنجک از سوی مهاجمین به طرف خودروی آنان پرتاب می شود. قاسم مسیبی برای جلوگیری از آسیب دوستانش و به قصد پرتاب به سوی دشمنان، نارنجک را بر می دارد که نارنجک در دست او منفجر می شود و او را به شهادت می رساند. روحش شاد.
حاج ولی ا... مسیبی برادر شهید می گوید:
سپاه اصفهان هنوز تشکیل نشده بود. حدود 6 نفر برای اعزام به کردستان به تهران رفتند و از سپاه تهران به منطقه اعزام شدند. سه روز قبل از شهادت، من از او خواستم که بیا برای سر وسامان گرفتن زندگیت یک کاری بکنیم. او آهی کشید و گفت که سه روز دیگر شهید می شوم و همان روز وصیت کرد که هر کس از من طلب دارد بیاید بگیرد و اگر من از او طلب دارم به او می بخشم. قرار شد یکی از ما به جبهه برود. او به من گفت تو زن و بچه داری بمان، من می روم.
خواهر شهید بیان می کند:
ایشان فردی شجاع و غیرتمند بود و در برخورد با افراد مزاحم اجتماع عکس العمل نشان می داد.
یک روز چند نفر آمریکایی برای تفریح به چشمه درچه آمده بودند که قاسم با آنها درگیر شد و ساواک او را بازداشت کرد. او همیشه نسبت به حفظ حجاب و احترام به والدین به ما سفارش می کرد.
او سومین شهید درچه بود هنگام تشییع جنازه استقبال مردم زیاد بود.